  • 11. Data: 2013-09-27 15:38:10
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 15:35:09 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Ka�da zmiana opr�cz pierwszej by�a ekonomicznie uzasadniona. Niestety >gazu u
    > niego w gminie nie ma.
    Szczególnie ta zmiana na PC przy 20letnie instalacji CO i zapene grzejnikach była
    uzasadniona;)

  • 12. Data: 2013-09-27 15:40:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Więc zgłosze że mam ogrzewanie elektryczne(farelka w salonie)a dla palenia
    > relaksacyjnego (kominek kształtem przypominający kocioł) w kotłowni;)

    Podatek będzie doliczany do paliwa a nie za samo posiadanie kotła.

    > A proponuję aby obrońcy srodowiska zajeli sie tymi od popmp ciepła. Wg
    > mnie kilometry tworzywa sztucznego zakopanego w ogródku wypełnionego
    > kilkudziesiecioma litrami > glikolu to bomba ekologiczna i trzeba to
    > opodatkować;)

    Podsunąłeś mi pomysł. Zapytam znajomego urzędnika czy są jakieś restrykcje
    jeśli chcę przechowywać 100l glikolu w plastikowym zbiorniku pod ziemią. W
    dodatku nie zachowując odległości od działek sąsiednich. Ciekawe co na to
    biurokracja :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-09-27 15:48:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 15:40:58 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Podatek b�dzie doliczany do paliwa a nie za samo posiadanie kot�a.
    Jeśli do węgla to mi to zwisa.
    Ja pale drewnem. Czyli ekologicznie juz chyba bardziej nie można. Produkt naturalny
    coby nie mówić.

  • 14. Data: 2013-09-27 16:08:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.09.2013 13:41, Kris pisze:

    > Prawo nie działa wstecz więc ci co będa mieli weglowe tym
    > zakazac nioe mogą a jeszcze można dopłaty będzie
    > wyrwac przy zmiane węglowego na ekologiczny.

    Owszem, prawo nie działa wstecz zatem nie zostaniesz ukarany za to, że
    przed wprowadzeniem zakazu opalania węglem opalałeś węglem.

    Nie zostaniesz także nakazu rozbiórki tylko dlatego, że nie będziesz już
    miał legalnego sposobu ogrzewania.

    Ale zakaz ogrzewania węglem jest jak najbardziej możliwy i legalny do
    wprowadzenia i egzekucji. Popatrz np. na Londyn.

    PS: zawijaj wiersze...

  • 15. Data: 2013-09-27 16:21:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 16:08:43 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    Ustaw Sobie kodowanie bo krzaki zamiast polskich znaków widze;)

  • 16. Data: 2013-09-27 16:26:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 16:08:43 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Ale zakaz ogrzewania w�glem jest jak najbardziej mo�liwy i legalny do
    > wprowadzenia i egzekucji. Popatrz np. na Londyn.
    Górnicy ze sztylami od kilofa za dużą siłe przebicia u nas mają.
    A polska Margaret Thatcher jeszcze się nie urodziła chyba

  • 17. Data: 2013-09-27 16:29:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Szczególnie ta zmiana na PC przy 20letnie instalacji CO i zapene
    > grzejnikach była uzasadniona;)

    Pompy potaniały, węgiel podrożał. Piec już pewnie też się nadawał do
    wymiany. Ludzie też z roku na rok więcej zarabiają i bardziej sobie cenią
    swój czas.

    Pewnie że lepiej jakby miał podłogówkę, ale nie ma. Natomiast nie rozumiem
    jaki wpływ ma wiek instalacji na opłacalność przeróbki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-09-27 16:33:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Górnicy ze sztylami od kilofa za dużą siłe przebicia u nas mają.

    Ale z roku na rok na szczęście coraz mniejszą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-09-27 16:44:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 16:29:14 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Pewnie �e lepiej jakby mia� pod�og�wk�, ale nie ma. Natomiast nie
    >rozumiem jaki wp�yw ma wiek instalacji na op�acalno�� przer�bki.

    Po prostu nie chce mi się wierzyć żeby komus sie opłacało ogrzewac dwudziestoletni
    dom, bez podłogóweki pompa ciepła.
    Grzejniki dobrane pewnie tak że muszą byc grzane do 70stC itp.
    To nie mogło być opłacalne na poierwszy rzut oka. Ale może były jakies niuanse o
    których nie wiemy.

  • 20. Data: 2013-09-27 17:07:01
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 27 września 2013 15:31:09 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Zakazać nie, ale podatek dowalić jak najbardziej :-)
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Mogą zakazać, zakazali dopalaczy? Zakazali. Węgiel w dobrym gatunku będzie 300 za
    tonę ale go kupić nie będzie można bez jakiegoś cudownego zezwolenia.Za to brykiet
    drzewny będzie po 2 tysiące za tonę.