  • 111. Data: 2013-09-30 14:26:28
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 września 2013 14:08:16 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > w takiej sytuacji mo�na wp�aci� tzw kaucj�...
    Podaj nazwę banku który udzieli takiego kredytu.

  • 112. Data: 2013-09-30 15:18:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > jak spory dom to sie nie spodziewaj. Szalu z trzech kolektorow nie bedzie.
    > Dzien krotki i jakiejs wielkiej nadwyzki po nagrzaniu baniaka nie bedzie.

    Ale jak masz np. firme i pracownikow ktorzy sie myja (m.in. pod prysznicem,
    w dodatku latem czesciej) to chyba biznes z tego jest?

  • 113. Data: 2013-09-30 15:33:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-30 15:18, Ghost pisze:

    > Ale jak masz np. firme i pracownikow ktorzy sie myja (m.in. pod
    > prysznicem, w dodatku latem czesciej) to chyba biznes z tego jest?

    Nie powiedzialem, ze to sie nie oplaca. Janusz zasugerowal dogrzewanie
    podlogowka z czym ja sie zgadzam, ale trzy kolektory (jedna z bardziej
    typowych instalacji) to malo zeby dogrzewac tym wiekszy dom.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2013-09-30 17:01:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.09.2013 o 15:33 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > Nie powiedzialem, ze to sie nie oplaca. Janusz zasugerowal dogrzewanie
    > podlogowka z czym ja sie zgadzam, ale trzy kolektory (jedna z bardziej
    > typowych instalacji) to malo zeby dogrzewac tym wiekszy dom.
    Dlatego ja celuję w 4 a nawet 6 :) i ustawionych bardzo pionowo, tak
    aby optymalnie grzały wiosna-jesień. Obecnie zużywam około 1700m3 gazu,
    jeżeli udałoby się mi zejść poniżej 1500 to na samej taryfie jestem do
    przodu
    co najmniej 500zł rocznie. Licząc 200-300m3 gazu daje 400-600zł razem
    900-1100 rocznie,
    dla 4 kol instalacja to rząd 8tys zł bo zrobię sobie sam, a instalację mam
    pod nie dostosowaną. Z tych obliczeń wynika że dla mnie zwrot kosztów to
    około 8 lat :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 115. Data: 2013-09-30 19:43:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie powiedzialem, ze to sie nie oplaca. Janusz zasugerowal dogrzewanie
    > podlogowka z czym ja sie zgadzam, ale trzy kolektory (jedna z bardziej
    > typowych instalacji) to malo zeby dogrzewac tym wiekszy dom.

    Wiem, ze nie powiedziales, ja tylko sonduje. Latem jestes do przodu na
    solarze? Pytanie ile trzeba takich lat (albo kapiacych sie) zeby inwestycja
    sie zwrocila? Bo zima to raczej dupa zbita?

  • 116. Data: 2013-09-30 20:00:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-30 17:01, janusz_k pisze:

> [...]
    > pod nie dostosowaną. Z tych obliczeń wynika że dla mnie zwrot kosztów to

    Jaki masz pomysl na cieplo latem?

    Pozdro TK..

  • 117. Data: 2013-09-30 20:10:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-30 19:43, Ghost pisze:

    > Wiem, ze nie powiedziales, ja tylko sonduje. Latem jestes do przodu na
    > solarze? Pytanie ile trzeba takich lat (albo kapiacych sie) zeby
    > inwestycja sie zwrocila? Bo zima to raczej dupa zbita?

    Mozna podejsc do tego nieco inaczej. W roku instalacja wyprodukuje co
    najmniej 3000kWh. Zakladam trzy kolektory i baniak 300 litrow. Tyle
    ciepla mamy w wodzie uzytkowej. Niestey sterownik nie liczy grzania
    podlogi, ale je pominmy bo to rozwiazanie generuje dodatkowe koszty.
    Teraz kazdy niech sobie policzy ile ciepla potrzebuje i ile go kosztuje.

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2013-09-30 20:19:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > je pominmy bo to rozwiazanie generuje dodatkowe koszty. Teraz kazdy niech
    > sobie policzy ile ciepla potrzebuje i ile go kosztuje.

    A ile zuzyje pradu zeby wyprodukowac te 3000kWh?

  • 119. Data: 2013-09-30 21:09:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Podaj nazwę banku który udzieli takiego kredytu.

    Bank Spółdzielczy

  • 120. Data: 2013-09-30 21:56:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.09.2013 o 20:00 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > Jaki masz pomysl na cieplo latem?
    Prawie pionowe kolektory i bufor 300 może 500l, zobaczę jaki
    uda się kupić w sensownej cenie. Będzie grzany do oporu, a jak nie będzie
    mnie 2 tyg do nadmiar ciepła puszczę w podłogówkę.

    --

    Pozdr
    Janusz