  • 51. Data: 2013-09-27 23:43:22
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Po prostu nie chce mi się wierzyć żeby komus sie opłacało ogrzewac
    >dwudziestoletni dom, bez podłogóweki pompa >ciepła.
    >Grzejniki dobrane pewnie tak że muszą byc grzane do 70stC itp.
    >To nie mogło być opłacalne na poierwszy rzut oka. Ale może były jakies
    >niuanse o których nie wiemy.

    Byc może to jeden z tych co "chce być na topie" i się pochwalić przed
    znajomymi ...

    Bo z punktu ekonomicznego nie ma to żadnego sensu , ale kto bogatemu zabroni

  • 52. Data: 2013-09-27 23:47:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 22:48:45 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Trochę już na tym świecie żyję i jeśli dobrze pamietam to termometry rtęciowe
    rozbite w piaskownicy jeszcze kilka lat temu tez nie powodowały alarmu w najbliżej
    jednostce ocghrony przeciwchemicznej;)

    Nie no nie porownuj rteci do glikolu propylenowego! Lyknij se kropelke rteci,
    a lyknij se glikolu. Rtec jest extreme niebezpieczna dla zdrowia :)

    > Świat się zmienia, unia nową dyrektywę wyda i gminy bedą dopłacać za utylizacjęPC
    jak teraz za utylizację azbestu.

    :D

    > W mojej rodzinennej wiosce do dzisiaj wodociąg z rur azbestowych jest.

    Bo wlokna azbestowe sa niebezpieczne tylko jak sie je wdycha. Rurociag z
    azbestu nie jest przeciez w zaden sposob niebezpieczny :)

    > Jak go robili to netu nie było ale myślę że podobny optymizm był zna nowe
    technologie jak dzisaj Twój optymizm do PE w PC;)

    Jak PE, czy glikol to nowe technologie to mow do mnie ksiedzu rydzyku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2013-09-27 23:55:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Podatek będzie doliczany do paliwa a nie za samo posiadanie kotła.

    >No to przestanę kupować węgiel. Kupię rozdrabniacz do drzewa i będę palił
    >zrębkami, albo kupię od chłopa zboże :)
    >Ale, zeby móc to trzeba mieć odpowiedni kocioł :)
    >Dlatego też u mnie miałowiec wędruje na złom, a w jego miejsce czeka na
    >podłączenie kocioł retortowy z podajnikiem wielopaliwowym: miał, pelet,
    >trociny, zrębki, zboże, a nawet może być plastik czy pampersy jak się

    Taaaak już widzę jak jak jakaś partia będzie chciała popełnić samobójstwo
    podpisując taką ustawę.
    Uderzyła by w gigantyczną ilość ludzi i mogła by wywołać zamieszki i itd ...
    Dodatkowo uderzyła by w PL górnictwo ...

    Dodatkowo problemu z "nieopodatkowanym" paliwem by nie było bo można
    spokojnie było "importować" z Czech i Rosji i"obejść" przepisy , bo zawsze
    np. mógłby być to transport z Rosji do Czech jedynie "tranzytem" przez
    Polskę i na osobę z Czech czy Rosji ;)
    W tym przypadku Państwo by nie zobaczyło ani grosza , więc nie wiem czy to
    było by takie opłacalne dla Państwa ...

    Poza tym wegiel jest bardzo tani na świecie. Na giełdzie miał węglowy to
    koszt około 70USD ...
    Więc nawet z podatkiem mógłby być tańszy niż Polski :)

  • 54. Data: 2013-09-27 23:59:36
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Glikol propylenowy nie jest szkodliwy dla srodowiska (ale jest drozszy) :)

    To własnie więc Ci od pomp ciepła sa tacy "ekologiczni" :)
    Przeszkadza im dym z komina , ale nie przeszkadza im bomba ekologiczna
    zakopana w ogródku ...

    Tak samo jak Ci co mają przydomowe "oczyszczalnie ekologiczne" z drenażem
    Nabijają się z tych co mają szambo , bo nie są eko , ale zapominają że te
    szambo jest szczelne i wybiera go szambiarka a te ich "oczyszczalnie" za
    2000-3000 niczym się nie róznią od nieszczelnego szamba , a jedyna różnica
    że ich gówienka i siki nie gromadzą się w jednym miejscu a są
    "rozprowadzone" równomiernie po ogródku ;)

  • 55. Data: 2013-09-27 23:59:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.09.2013 22:56, Kris pisze:

    > Żeby nie google to byś dzisiaj Sam do Siebie ze Swojego wypasionego czytnika pisał

    Bredzisz.

  • 56. Data: 2013-09-28 00:00:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.09.2013 22:53, Kris pisze:

    > RFC jeślui dobrze pamiętam to tak w latach 90tych było.
    > 20 lat mineło świat się zmienił jak byś nie zauważył.

    Tak, stada dzieci neostrady wyroiły i "na forumach" piszą.

    A w usenecie RFC nadal obowiązuje.

  • 57. Data: 2013-09-28 00:02:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ale zakaz ogrzewania węglem jest jak najbardziej możliwy i legalny do
    >wprowadzenia i egzekucji. Popatrz np. na Londyn.

    U mnie w Toruniu już wiele lat temu na starówce były dopłaty dla tych co
    chcieli wymienić piec na węgiel (śmieciuch) i przejśc na gaz. Wiem że były
    spore dopłaty , ale to było dobrowolne.

    Tyle że to starówka i zagęszczenie kamienic , a dodatkowo naprawdę stare
    smrodzące piece ...

  • 58. Data: 2013-09-28 00:08:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.09.2013 00:02, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > były spore dopłaty , ale to było dobrowolne.
    >
    > Tyle że to starówka i zagęszczenie kamienic , a dodatkowo naprawdę stare

    Och, ja nie pisałem, że wszędzie, zawsze i koniecznie przymusowo.

    Ale możliwość istnieje, zwłaszcza jak okoliczności spowodują, że ogólne
    poparcie dla zakazu będzie. w Londynie zakazy weszły po naprawdę
    potężnym smogu.

  • 59. Data: 2013-09-28 00:09:17
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Naucz się cytować. Ni chuja nie wiadomo o co chodzi. Ktoś przypadkowo
    > przeczyta i pomyśli że o cenie Amig jest temat.
    > A on nie jest o cenie Amig tylko o tym żeby jeden taki sobie kupił
    > Amigę bo ma 80 znaków w linii.
    > Jak kupi to przestanie pierdolić o jakimś zawijaniu.

    Ale z ciebie cymbał.
    Temat nie jest o kupowaniu Amigi do zawijania kogutków tylko o sensie
    kupowania kotła węglowego.
    Naucz się cytować. Ni chuja nie wiadomo o co chodzi. Ktoś przypadkowo
    przeczyta i pomyśli że o kupowaniu Amig do zawijania kogutków jest
    temat. A on nie jest o kupowaniu Amig do zawijania kogutków tylko o tym
    czy warto jest inwestować w kocioł węglowy.

  • 60. Data: 2013-09-28 07:34:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > To dofinasowanie banków to faktycznie porypany pomysł. Dzieki temu
    > solary po dofinsowaniu są droższe jak można samemu kupic.
    > Ale jeszcze w ubiegłym roku w niektórych gminach były programy że
    > dofinsowywali bezpośrednio kupującemu i to się faktycznie opłaciło

    zastanawiam sie czy osoby piszący te bzdety w ogóle mają pojęcie co piszą
    czy tylko powtazają bzdete która powiedziła pani gienia.