  • 51. Data: 2016-01-13 12:55:21
    Temat: Re: Zrób sobie gniazdko;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 11:08:19 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Lampy podłogowe wolnostojące w rogach pokoju zapalane włącznikiem przy
    > drzwiach.
    Czyli takie żyrandole zamiast na suficie to na podłodze;)
    A to zwykłym gniazdkiem tez zrealizujesz przecież jak odpowiednio na etapie budowy
    kablologie porozprowadzasz.
    A zresztą jak już ten wyłącznik przy drzwiach zrobisz to i te lampy podłączyć
    bezpośrednio po kiego z gniazdek;)
    Myślę że Łukasz pisząc o wyłączniku miał na myśli wyłącznik zamontowany bezpośrednio
    w gniazdku. Bo to że można gniazdko wyłączać wyłącznikiem na ścianie to jest do
    zrobienia bez problemu na każdym gniazdku
    Jak ktoś ma PLC i instalacje do tego dostosowana to w ciągu kilku minut może sobie
    zrobić bajer że wyłącznikiem ze sracza na piętrze wyłącza żyrandol w salonie na
    parterze
    Adam Sz ma plc i z tego co kojarzę takie bajery mógłby tam zrobić

  • 52. Data: 2016-01-13 16:17:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
> [...]
    > drzwiach.
    Czyli takie żyrandole zamiast na suficie to na podłodze;)

    Można to tak nazwać

    A to zwykłym gniazdkiem tez zrealizujesz przecież jak odpowiednio na etapie
    budowy kablologie porozprowadzasz.

    A tu masz w jednej ładnej obudowie gniazdko włączalne do lampy i gniazdko
    stałe do odkurzacza, ładowarki, TV itp.

    A zresztą jak już ten wyłącznik przy drzwiach zrobisz to i te lampy
    podłączyć bezpośrednio po kiego z gniazdek;)

    Jak podłaczysz bezpośrednio? Odetniesz wtyczkę i kabel od lampki wpuścisz do
    jakiejś puszki schowanej pod tynkiem i tam połaczysz z resztą instalacji?
    Będzie to mniej estetyczne od normalnego podłaczenia do gniazdka. A jak
    będziesz chcial wymienić lampy na inny wzór, to normalnie odłaczasz z
    gniazdka stare i podłaczasz nowe. A tak to trzeba tynk rozkuwać.

    Myślę że Łukasz pisząc o wyłączniku miał na myśli wyłącznik zamontowany
    bezpośrednio w gniazdku. Bo to że można gniazdko wyłączać wyłącznikiem na
    ścianie to jest do zrobienia bez problemu na każdym gniazdku

    Już pisałem, że tu w jednej obudowie możesz mieć gniazdka wyłączane i stałe.

[...]

    A jak ktoś nie ma albo nie potrzebuje armaty na komara?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 53. Data: 2016-01-14 08:51:24
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 16:13:12 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > W dniu środa, 13 stycznia 2016 11:08:19 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    To ja sie jeszcze podczepię.

    Bo potwierdzam że u siebie mam włącznik w tym samym rządku co gniazdka i czasem sie
    przydaje.

    Ale sobie właśnie przypomniałem że dałem dodatkowy kabel w pokoju do miejsca gdzie
    jest kratka wentylacyjna.
    Mając dodatkowy przełącznik na scianie można sobie tam wiatraczek włączać na życzenie
    albo wogóle tam podpiąć klimatyzację i włączać sobie ją czasem ręcznie.

    I filozoficznie:
    Zapalanie światła na zewnątrz dzwi wejściowych przełącznikiem na ścianie to właśnie
    taka sama filozofia. Tyle że popularniejsza i szeroko stosowana.

    Innymi słowy. Taki przełącznik w konkretnym przemyslanym zastosowaniu to fajna
    sprawa.
    Otwieranie, zamykanie garażu, bramy wjazdowej, światła nad blatem w kuchni,
    wywietrznika w kuchni, odłączanie zasilania strychu itp. To właśnie takie
    zastosowania możliwe do wykorzystania w prawie każdym domu.
    A w niektórych przydają się inne, dodatkowe. Każdemu wg potrzeb...