    From: "Maciej S." <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: badania gruntu - czy warto i kiedy?
    Date: Wed, 15 Apr 2009 11:35:55 +0200

    Witam,

    Mam działkę 3000 m kw.
    Zamierzam rozpoczać budowę - ale z mediów jest tylko prąd i dojazd. Gazu nie
    będzie z wodociągiem marne szanse.
    Myślę o pompie ciepła (z dolnym źródłem pionowym - nie chcę ryć działki,
    poza tym podobno pionowy jest stabilniejszy), przy okazji studni wierconej,
    oraz POŚ.

    Czy taki układ jest możliwy i czy to jest dobry pomysł?(te 3 rzeczy na
    jednej działce - z dołu działki biegnie mały strumyk, ale grunt nie jest w
    większości podmokły), sąsiedzi nie mają studni, choć podobno woda tam jest.

    Czy lepiej wcześniej zrobić badania gruntu po to by dowiedzieć się: czy jest
    woda, czy jest sens montować PC, czy jest możliwa oczyszczalnia? Jak takie
    badania się wykonuje, ile one kosztują (orientacyjnie), i kiedy najlepiej je
    zrobić - w lecie, czy wiosną? Czy to ma znaczenie? I przed pracami ziemnymi
    czy po?

    MS