    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: budowa domu - rozmowa z architektem
    Date: Thu, 29 Oct 2009 06:03:00 -0000

    Witam

    Piszac w skrocie, sam sobie zaprojektowalem
    dom i daje teraz go architektowi do obrobki.
    Dom na bazie kwadratu, dach dwuspadowy bez lukarn.
    Ma byc mozliwie tani w budowie. Brak piwnicy,
    poddasze mieszkalne +sciana kolankowa 1m.

    Mam do was kilka pytan:
    - fundament lany czy bloczki (interesuje mnie
    w ogolnym rozrachunku tansza opcja)
    - jest sens inwestowac wiecej w jakas ceramike
    na sciany, czy zostac przy pospolitym gazobetonie.
    - strop teriva - to juz zdecydowalem wiec nie podlega dyskusji

    I kluczowe rzeczy:
    chcialem pokryc dach blachodachowka - zwykla bez pozypki,
    ale stara sie mnie przekonac do dachowki. Pod blachodachowke
    zaleca deskowanie, poniewaz twierdzi ze z folii paroprzepuszczalnej
    po pewnym czasie
    moze zostac zbrojenie - czytalem troche o tym i cos w tym jest,
    poniewaz pod blacha wystepuja dosc ekstremalne temperatury w
    trakcie lata.
    Czy jest sens deskowania dachu przy dachowce betonowej?

    wentylacja bedzie grawitacyjna i przewidzialem kominy
    tak ze kanal znajduje sie na parterze w salonie w kotlowni
    i w kuchni, laziece. Na poddaszu w drugiej laziece
    i w 2 z 3 sypialni.

    Architekt zaleca w celu obciecia kosztow zrobienie kanalow
    wentylacyjnch przez komin na parterze i w lazience na poddaszu,
    natomiast wentylacje sypialni chce zalatwic czyms w rodzaju anemostatow
    wyprowadzonych na dach przez kominki - jest to prawidlowo
    i bedzie dzialac taka wentylacja? Z gory mowie ze wentylacja
    mechaniczna przynajmniej narazie nie wchodzi w gre, poniewaz prozaicznie
    mnie na nia nie stac.

    Nie chce wybudowac badziewia ktore bede remontowal za 10 lat
    ale tez mam dosc mocno okrojony budzet wiec tam gdzie bedzie mozna
    bede przycinal koszty - wiec porady zrob czowieku raz a dobrze
    mnie nie interesuja, poniewaz powtorze licze sie z kazdym groszem.

    Na doprowadzenie tego domu w stanie do zamieszkania (niekoniecznie
    wykonczone poddasze) chce przeznaczyc 250tys.

    Prace ciezkie beda robili fachowcy ja natomiast elektryke,
    wykonczenia jak plytki podlogi malowanie armatura lazienkowa itd.,
    ewentualnie jak zabraknie kasy to g-k na poddaszu + oceiplenie poddasza.

    Co myslicie szczegolnie o dachu i o wentylacji?

    Bardzo dziekuje za ewentualne odpowiedzi!

    Pydr
    Darek