  • 11. Data: 2009-10-29 13:08:01
    Temat: Re: budowa domu - rozmowa z architektem
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hcc3fk$895$1@news.onet.pl...

    > dlaczego?

    bo tańsza opcja i prostsza w realizacji

    > i , jednak dach chce miec skonczony,
    > zeby o nim zapomniec - ale tez mozliwie tani.

    Czyli albo blachodachówka albo dachówka betonowa.
    Koszt będą podobne zapewne
    Jak kocioł na paliwo stałe to daj dachówke- blachodachówka nie jest odporna
    na ew. iskry z komona czy inne substancje. Zresztą gwarancja na
    blachodachówke chyba nie obowiazuje przy paliwie stałym

    > dzialke mam a dom 9,2x9,6 i doklejony garaz 1-stanowiskowy.

    To rozsądnie gospodaruj kasą i w przysżłym roku latem przeprowadzka Ciebie
    czeka do nowego domu;)))

    Czego Tobie życze i zazdroszczę.
    Zaledwie rok temu skończyłem budować swój dom ale tak mi się to
    podoba(budowanie itp) ze juz intensywnie szukam kolejnej działki.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-10-29 13:08:25
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Tu bym jednak proponował zmienić na lany- wyjdzie taniej i chyba więcej
    > zalet.

    no wlasnie czy taniej nie jestem pewien, owsem material wyjdzie drozej, ale
    szalunek to juz nie taka tania sprawa.

    > Ja nie deskowałem(mam dachówke betonową Brasa) ale teraz bym deskował.
    > Koszt to co prawda kilka tysiecy ale konstrukcja sztywniejsza a z
    > membranami to nie wiadomo jak bedą wygladać za lat 10

    sa jeszcze jakies inne wzgledy ze zalujesz, czy tylko boisz sie
    o izolacje paroprzep.?

    > Wyjdą pewnei dwa kominy. Ja bym robił murowane tradycyjnea nie systemowe.

    tak 2.

    > A po co kanały wentylacyjne w sypialni?.
    > Nawiewniki w oknach powinny wystarczyć.

    tz nawiewniki owszem a kanaly do "wypompowania" starego
    powietrza.

    > Instalacje spokojnie powinieneś zrobic sam jeśli masz czas i troche
    > pojęcia.

    no wlasnei po za elektryka raczej nic wiecej nie bede ruszal. Nie wiem
    moze i bym zrobil wod kan , mam pewne doswiadczenie, ale biorac
    pod uwage ile mi to czasu zajelo w starym remontowanym domu, zalozenie
    kilku rurek :-),
    to chyba w najblizszym 10 leciu bym sie nie wprowadzil :-).

    > Samemu zrób tez ocieplenie ścian i podddasza. Nie zlecvaj tego fachofcom
    > jak chcesz mieć zrobione dobrze.

    zobacze jak wyrobie z czasem, ale wlsnie ocieplenie scian i poddasza,
    chcialem zrobic samodzielnie. Tu juz mi nie chodzi tylko o koszty ale
    glownie
    o jakosc. Siatki i tynki poloza mi fachmany, jednak jak mi sie uda,
    styropian
    sam pokleje, jest to dosc szybka praca a wiem na co zwrocic uwage.

    Pzdr
    Darek

  • 13. Data: 2009-10-29 13:16:06
    Od: QbaB <q...@g...com>

    > widzisz czy lepsze wlasnie nie chce czekac, poniewaz dach jest
    > jedna z najistotniejszych rzeczy. Wole miec w kuchni łazience
    > i saloniku najtansza wykladzine, jednak dach chce miec skonczony,
    > zeby o nim zapomniec - ale tez mozliwie tani.

    Koledzy dobrze radzą.
    Dach z papa termozgrzewalną jest bardzo trwały i możesz o nim
    zapomniec aż do momenty gdy uzbierasz tyle kasy żeby przykryć go
    porządna dachówką ceramiczną. Nie ma sensu kupowadź badziewia bo
    kupuje sie dwa razy.
    Widziałem juz kilka dachów z dachówki na stosunkowo młodych domach i
    niektóre wyglądaja koszmarnie, juz lepiej wygląda papa.
    Co do deskowania. Byłem raz w firmie która zajmuje się tylko dachami
    różnego rodzaju i w każdej opcji zalecali pełne deskowanie. Osobiście
    uważam że deskowanie jest ważniejsze przy dachówce niz przy
    blachodachówce. Dachówki lubią spadać podwiane silnym wiatrem albo
    czasem jakaś pęknie.
    Ja uważam że lepiej wygodnie mieszkać niż mieszkac w pięknym z
    zewnątrz domu. Pewnie że każdy chce mieć ładny domek ale jak nie
    starcza kasy to lepiej zainwestować w cos co się opłaci np izolacje
    albo okna.
    Owszem ja też skusiłem się na zrobienie kawłka tarasu i opaski wokół
    domu na które za bardzo nie było mnie stać ale zaoszczedziłem nieco na
    meblach do kuchni i na drzwiach wewnętrznych (które łatwo wymienic w
    razie przypływu kasy).

    Pzdr
    QbaB

  • 14. Data: 2009-10-29 13:32:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >Widziałem juz kilka dachów z dachówki na stosunkowo młodych domach i
    >niektóre wyglądaja koszmarnie, juz lepiej wygląda papa.

    Masz na myśli dachówke betonową? Co złego się z nią dzieje? Bo ja widuje
    kilkudziesięcioletnie dachy pokryte taką dachówka i nie jest żle

    >Co do deskowania. Byłem raz w firmie która zajmuje się tylko dachami
    >różnego rodzaju i w każdej opcji zalecali pełne deskowanie.

    U mnie odwrotnie. Zarówno mój kierbud jak i lokalni dekarze nie polecali
    deskowania. Posłuchałem ich i nie zrobiłem
    Następnym razem jednak zrobie. Konstrukcja sztywniejsza, dodatkowe
    ocieplenie, wygluszenie itp.

> [...]
    >czasem jakaś pęknie.
    >Ja uważam że lepiej wygodnie mieszkać niż mieszkac w pięknym z

    Dach jednak lepiej zrobic do końca łącznie z dachówka/blachą.
    Trudno będzie potemodłożyc 10tys na pokrycie .
    Dach i ocieplenie żrobić na gotowo a wykończenie wsrodku nie wymaga juz
    dużych jednmorazowych nakładów wiec mozna dłubac przez kilka lat mieszkajac.
    Zresztą autor ma działke i 250tys więc spokojnie zrobi wszystko na gotowo w
    przyzwoitym standardzie..

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-10-29 13:41:18
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    QbaB pisze:

> [...]
    > Widziałem juz kilka dachów z dachówki na stosunkowo młodych domach i
    > niektóre wyglądaja koszmarnie, juz lepiej wygląda papa.

    To może kompromis - gonty bitumiczne?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 16. Data: 2009-10-29 13:42:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > no wlasnie czy taniej nie jestem pewien, owsem material wyjdzie drozej,
    > ale
    > szalunek to juz nie taka tania sprawa.

    Wykonawcy często swoje deski i stęle na szalunek i je potem zabieraja.
    Zreszta nawet kupujac te kilkanaście metrów desek można je potem wykorzytać
    do deskowania dachu.

    > tz nawiewniki owszem a kanaly do "wypompowania" starego
    > powietrza.

    Nie potrzebne kanały wywiewowe w sypialniach.
    Wystarczą w kuchni łazienkach.

> [...]
    > kilku rurek :-),
    > to chyba w najblizszym 10 leciu bym sie nie wprowadzil :-).

    Tydzień czytania w sieci i kolejny tydzień na zrobienie tych instalacji np w
    pexie;))
    Ja za instalacje wod-kan+ co zapłaciłem chyba 2200zł więc nie duzo. ale
    teraz robiłbym to samemu

> [...]
    > styropian
    > sam pokleje, jest to dosc szybka praca a wiem na co zwrocic uwage.

    Jak czasu Tobie straczy to rob samemu. Na prawdę warto

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-10-29 13:50:50
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    Darek pisze:

    > dzis albo jutro wrzuce gdzies.

    > mozesz powiedziec jak to bedzie wykonane?
    Krokwie, membrana, łaty kontrłaty

    > Jaka blacha, deskujesz czy nie, jaka zamierzasz dac folie jezeli nie
    > deskujesz?
    Bez deskowania. Nad folią jeszcze się zastanawiamy, ale chyba damy
    zbrojoną bo dach będzie robiony w grudniu.

    Namawiają mnie na jakieś droższe blachy a ja chyba wezmę od lokalnego
    producenta Matpol (http://www.pwmatpol.com.pl/oferta.htm)

    Teraz sobie skojarzyłem że ojciec ma już ich blachy na dwóch dachach
    (dom już z 11-12 lat i chyba od 6 na budynku gospodarczym)

    > 9,2x9,6 po zewnetrznej.
    No to ja mam niewiele więcej, ale poniżej 10m, tylko że dostawiony z
    boku mam 2 stanowiskowy i nad tym mam jedną sypialnię

    > podlogowke chce w lazienkach i ewentualnie kuchnia. CO, wod-kan nie robie
    > sam poniewaz ani nie bede juz mial na to czasu, ani sie na tym nie znam.

    Jak masz mało czasu to Cię będzie więcej kosztowało bo będziesz musiał
    puścić cześć tematów na żywioł.

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 18. Data: 2009-10-29 14:20:15
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > 2W - jakis bloczek + 15cm styro

    Policz jakie bloczki wyjda najtaniej. Ja nie chcialem zwyklego pustaka
    zuzlowego i gdy budowalem
    najtaniej wychodzil silikat (z Grupa Silikaty, nie Xella) -no i ma sporo
    zalet. Docieplilem styro 20 (wtedy tez tani - jak teraz)

    > folie dawales z gornej polki czy cos tanszego?

    Roofshield marka, model nie pamietam - standard albo economy. W kazdym razie
    nic drogiego. Srednia polka.
    Folia ma narazie dwa lata i poza miejscami gdzie rozerwali ją "fachowcy" to
    jest cala. Eksperymentalnie zostawilem kawalek 2 lata na dzialce (slonce)-
    jak narazie nic sie mu nie dzieje.

    > robienie dachu na raty nie wchodzi w gre. O ile poddasze moze stac nie
    > wykonczone
    > jakis czas o tyle dach chce miec skonczony wiec decyzje musze teraz
    > podjac.
    > Mysle nad rozwiazaniem, aby wiezba byla zaprojektowana pod dachowke,
    > natomiast w zaleznosci od kasy zdecyduje na etapie pokrycia.

    Tez tak mozna - ale w blache bym sie nie pchal. Lepiej kupic betonowa tania
    dachowke niz blache - takie moje zdanie. Roznice napewno nie wyjda straszne
    szczegolnie na prostym dachu (tez mam dwuspad).

    > po obrysie zewnetrznym razem z ociepleniem, sam dom 9,2x9,6
    > po wewnetrznej 8,4x8x8.
    > Dach 2 spadowy bez lukarn, tylko 3 okna polaciowe.
    > 2 kominy.

    Moim zdaniem spokojnie sie uda a przy uwaznym gospodarowaniu, srednim
    standardzie wykonczen i pracy wlasnej w wykonczeniowce - zostanie na plazmę
    i meble.
    Oczywiscie o ile dzialka jest poza ta ceną ;)

    Powodzenia zycze

    Kane

  • 19. Data: 2009-10-29 14:36:54
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > najtaniej wychodzil silikat (z Grupa Silikaty, nie Xella) -no i ma sporo
    > zalet. Docieplilem styro 20 (wtedy tez tani - jak teraz)

    20 dosc sporo. Powiedz jeszcze z ciekawosci ile poszlo na podloge
    i na fundament? Chodzi mi o grubosc styro?

    > Tez tak mozna - ale w blache bym sie nie pchal. Lepiej kupic betonowa
    > tania dachowke niz blache - takie moje zdanie. Roznice napewno nie wyjda
    > straszne szczegolnie na prostym dachu (tez mam dwuspad).

    no wlasnie jak kalkulowalem samo pokrycie - narazie bez dachowek
    wentylacyjnych
    i tych z kominkami - ktore wiem ze sa masakrycznie drogie, to sam material
    wyszedl
    chyba z 5tys drozej. Do tego trzeba tez doliczyc grubsza wiezbe i drozsza
    robocizne.
    Mam nadzieje ze wiecej niz 10tys wiecej nie wyjdzie. To jeszcze przelkne.
    20-30tys
    wiecej to juz troche duzo.
    Jednak jezeli musial bym deskowac pod blache to przy zalozeniu ze 10tys
    wiecej dachowka
    minus koszt deskowania to koszty zaczynaja byc porownywalne. Ale jak mowie
    10tys
    jest ok natomiast jezeli sie okaze 20-30 to juz troche duzo.
    Dach bedzie mial powierzchnie okolo 180m2-190m2 plus garaz, nie pamietam
    dokladnie
    musze sprawdzic ale okolo 20-30m

> [...]
    > plazmę i meble.
    > Oczywiscie o ile dzialka jest poza ta ceną ;)

    no nie dzialke juz mam.

    > Powodzenia zycze

    dzieki

    Darek

  • 20. Data: 2009-10-30 03:56:04
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > 20 dosc sporo. Powiedz jeszcze z ciekawosci ile poszlo na podloge
    > i na fundament? Chodzi mi o grubosc styro?

    Podloga 5+3 i ponizej piwnica (w piwnicy nic na podloge)
    SCiana fund: 5cm XPS

    > Dach bedzie mial powierzchnie okolo 180m2-190m2 plus garaz, nie pamietam
    > dokladnie
    > musze sprawdzic ale okolo 20-30m

    U mnie roznica blacha vs dachowka brass betonowa byla bardzo mala. Moze
    liczylem lepsza blache, moze betonowe byly wtedy tansze. W kazdym razie
    calosciowa roznica napewno nie przekraczala 25% za material na pokrycie. Ale
    np nie mialem zadnych kominkow wentylacyjnych (went mechaniczna), rury
    kanalizacji sa wypuszczone tylo na stryc gospodarczy i tam zamontowany
    napowietrzacz (czyli nie ponad dach) plus cena dachowki byla z hurtowni
    wyspecjalizowanej w Brass i po ostrych negocjacjach.

    Pozdr

    Kane