    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa domu - rozmowa z architektem
    Date: Thu, 29 Oct 2009 14:36:54 -0000

    > Policz jakie bloczki wyjda najtaniej. Ja nie chcialem zwyklego pustaka
    > zuzlowego i gdy budowalem
    > najtaniej wychodzil silikat (z Grupa Silikaty, nie Xella) -no i ma sporo
    > zalet. Docieplilem styro 20 (wtedy tez tani - jak teraz)

    20 dosc sporo. Powiedz jeszcze z ciekawosci ile poszlo na podloge
    i na fundament? Chodzi mi o grubosc styro?

    > Tez tak mozna - ale w blache bym sie nie pchal. Lepiej kupic betonowa
    > tania dachowke niz blache - takie moje zdanie. Roznice napewno nie wyjda
    > straszne szczegolnie na prostym dachu (tez mam dwuspad).

    no wlasnie jak kalkulowalem samo pokrycie - narazie bez dachowek
    wentylacyjnych
    i tych z kominkami - ktore wiem ze sa masakrycznie drogie, to sam material
    wyszedl
    chyba z 5tys drozej. Do tego trzeba tez doliczyc grubsza wiezbe i drozsza
    robocizne.
    Mam nadzieje ze wiecej niz 10tys wiecej nie wyjdzie. To jeszcze przelkne.
    20-30tys
    wiecej to juz troche duzo.
    Jednak jezeli musial bym deskowac pod blache to przy zalozeniu ze 10tys
    wiecej dachowka
    minus koszt deskowania to koszty zaczynaja byc porownywalne. Ale jak mowie
    10tys
    jest ok natomiast jezeli sie okaze 20-30 to juz troche duzo.
    Dach bedzie mial powierzchnie okolo 180m2-190m2 plus garaz, nie pamietam
    dokladnie
    musze sprawdzic ale okolo 20-30m

    > Moim zdaniem spokojnie sie uda a przy uwaznym gospodarowaniu, srednim
    > standardzie wykonczen i pracy wlasnej w wykonczeniowce - zostanie na
    > plazmę i meble.
    > Oczywiscie o ile dzialka jest poza ta ceną ;)

    no nie dzialke juz mam.

    > Powodzenia zycze

    dzieki

    Darek