  • 21. Data: 2009-05-29 15:00:54
    Temat: Re: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "duplo" <p...@9...pl> wrote in message

    > Dom powinno sie budować w dwa sezony. Inaczej będzie wigoć, której
    > niczym nie wypędzisz i cała wejdzie ci w meble, wełnę.

    pitolisz... kiki :)

    wsyztsko zależy od technologii...

    czas można skrócić stosując technologie z mała ilością wilgoci.

    czyli sciany z Ytonga na kleju, wylewki z miksokreta, tynki gipsowe.

    jeszcze bardziej sucho, wylewki suche, oraz zamiast tynków GK na plackach.

    ale realnie budowa domu parterowego murowanego to przynajmniej jeden sezon,

    ponadto marna szansa aby na termin zsynchronizować wszystkich wykonawców
    oraz dostawy materiałów.

    dodam tylko że najwięcej czasu zajmuje wykończeniówka bu tutaj ze względu na
    cyzelowanie detali ciężko jest zrobić szybko. Chyba ze ktoś odwali tandetę i
    będzie zadowolony.

  • 22. Data: 2009-05-29 18:58:07
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "duplo" <p...@9...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam nietypowe pytanie; w jakim czasie można by najszybciej zbudować od
    > podstaw piętrowy, murowany dom? Oczywiście z fundamentami, dom o
    > powierzchni około 110m2. Załóżmy że ekipa/y będzie pracować przez 24h na
    > dobę, czy są jakieś przeszkody techniczne, jak długo potrwałaby budowa
    > takiego domu? Nie zamierzam budować tak domu, pytam czysto teoretycznie.
    Od uzyskania zezw.22.07 do wprowadzenia 12.02
    Ale bez podłóg (za mokro, wietrzenie "na komin" 5-6 razy dziennie), no
    płytki były :(
    dom z poddaszem 110 m2, ogrzew. gaz, woda i kanaliza z sieci, dachówka,
    elewacja
    Najgorzej z ZE, a gazownię chwalę do dzisiaj
    Pozdrófka
    PS.Ale nie polecam takiego tempa
    CEzar

  • 23. Data: 2009-05-29 19:27:47
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    rv wrote:

    > rozwin, o jakim rozwiazaniu piszesz?

    Moze podpowiem: proste. Poddasze nieuzytkowe, strop drewniany. Wystarczy?

    --
    Zygmunt

  • 24. Data: 2009-05-29 19:39:53
    Od: a...@g...com

    On 29 Maj, 12:31, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Dom powinno sie budować w dwa sezony. Inaczej będzie wigoć, której niczym
    > nie wypędzisz i cała wejdzie ci w meble, wełnę.

    Wystarczy miec sprawna, dobrze zaprojektowana, dzialajaca
    wentylacje ;-) Jestem tylko za tym zeby mury przezimowaly (stan
    surowy) - tylko z powodu osiadania.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2009-05-29 21:06:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zyga wrote:

    > Moze podpowiem: proste. Poddasze nieuzytkowe, strop drewniany.
    > Wystarczy?

    ja zaoszczędziełem czas i forsę robiąc dach w układzie odwróconym.

  • 26. Data: 2009-05-30 07:34:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 29 May 2009 23:06:03 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ja zaoszczędziełem czas i forsę robiąc dach w układzie odwróconym.

    Jak to dokładnie wygląda?

    --
    best regards,
    scream

  • 27. Data: 2009-05-30 09:59:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    scream wrote:

    > Jak to dokładnie wygląda?

    na krokwiach leży cienkie deskowanie z deski boazeryjnej (tylko bez tych
    syfnych frezowań) na tym styropian potem łaty kontrłaty bite długimi
    gwoździami przez styropian do krokwi na tym blacha. Pod styropian dałem
    folię ale to lekko na zapas. Styropian to XPS URSA dachowa 10cm o wysokim
    wsp izolacyjności łączony na pióro wpust.

    dach był drogi ale zyskałem piękną więźbę dachowa od środka i zaoszczędziłem
    na ocieplaniu i obijaniu od spodu płytami. Pomijając ze gdybym chciał mieć
    od środka widoczną więźbę to bym musiał chyba robić drugą fałszywą :)

  • 28. Data: 2009-06-03 19:49:02
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > Dom powinno sie budować w dwa sezony. Inaczej będzie wigoć, której niczym
    > nie wypędzisz i cała wejdzie ci w meble, wełnę.

    Ooooshit! To dlaczego ja miałem w zimie włączony nawilżacz w sypialni a nie
    osuszacz?????
    :)

    Adam
    ps: ten osuszacz to niestety jedyny (malutki) minus wentylacji mechanicznej.
    Dołożyłem też paleniem w kominku. Ale odkąd zastartowało CO i wentylacja
    nigdy przenigdy nie miałem uczucia wilgoci. Noo, chyba że liczysz moment
    wyjścia spod prysznica o temp 39st C - wtedy robi się lekka para, która
    znika po 10-15 minutach (ale nie 'wnika w wełnę')

  • 29. Data: 2009-06-03 19:55:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 21:49:02 +0200, Adam napisał(a):

    > wyjścia spod prysznica o temp 39st C - wtedy robi się lekka para, która
    > znika po 10-15 minutach (ale nie 'wnika w wełnę')

    Nieznaszsie. Znika, bo wnika w wełne, proste :D

    --
    best regards,
    scream

  • 30. Data: 2009-06-04 07:58:11
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > folię ale to lekko na zapas. Styropian to XPS URSA dachowa 10cm o wysokim
    > wsp izolacyjności łączony na pióro wpust.

    Masz tylko te 10 cm XPS na dachu? Wg mnie za mało na dzisiejsze czasy i ceny
    nośników energii. Ten XPS ma lambde 0,038 więc prawie tyle samo co zwykła
    Unimata.