  • 21. Data: 2011-06-23 19:39:03
    Temat: Re: [było] solary - ogrzewanie basenu
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:itvi7i$1tm$1@news.task.gda.pl...

    > Sceptycznie odnoszę się do pomysłu solara z powszechnie dostępnych, tanich
    > rurek gumowych, a to z powodu małej odporności (parcienie) gumy na
    > promienie UV w świetle słonecznym i do tego poddanej wysokiej
    > temperaturze i srodowisku np. glikolu.

    A ja się sceptycznie odnoszę do życia bo jest
    bez sensu i nieźle daje w tyłek. Ileż to taniej
    położyć się do piachu? :) Dzisiaj mimo moich
    zaje@istych solarów samorobnych napełniłem
    basen (bo córka nagle poprosiła) paląc drzewem
    (na szczęście trofiejnym :P) w kotle CO. Basen
    jest spory i mimo rekordowych dzisiaj uzysków
    na mojej instalacji nie zdecydowałem się na
    oczekiwanie kilkunastu godzin aż to przelezie
    przez opór cieplny wężownicy. Inna sprawa,
    że to co uzyskałem czeka na jutro :P.

    --
    Yozwig

  • 22. Data: 2011-06-23 20:42:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Może producenci opon i gumowych przewodów do samochodów tego nie
    > przeczytają.
    > Bo jak by się dowiedzieli to zrobią żelazne opony.

    No i ile wg. Ciebie wytrzyma opona wystawiona na ciagle dzialanie promieni
    slonecznych? Ostatnie moje opony zimowe maja chyba 6-8lat. Maja tyle, bo
    zimowe zuzywaja sie mniej i z racji wieku na zime juz sie nie nadaja mimo
    grubego jeszcze protektora. Niestety zab slonca na nich widac w postaci
    spekanej powierzchni zewnetrznej. Podnies jeszcze temp. takiej gumy do
    optymistycznie 60C, ustaw pod wlasciwym katem horyzontalnie i idealnie na
    poludnie to zobaczymy ile taka guma wytrzyma.
    Zreszta co to za material na kolektor. Przewodnosc, bezwladnosc takiej gumy
    i co tam jeszcze. Nie wiem po co pisac takie teksty mieszajace amatorom w
    glowie. Sam sobie zrob taki kolektor z gumy i podziel sie wrazeniami za rok.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-06-23 22:02:46
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Ostatnie moje opony zimowe maja chyba 6-8lat. Maja tyle, bo zimowe
    > zuzywaja sie mniej i z racji wieku na zime juz sie nie nadaja mimo grubego
    > jeszcze protektora. Niestety zab slonca ...

    A wef jakim rozmiarze proszę Kolegi? :P
    Bo ja bym chętnie zutylizował na swoim pojeździe,
    "albowiem moje ogumnienie" zaposiada lat naście ;)
    Cóż - życie... ;)

    --
    Yozwig

  • 24. Data: 2011-06-23 22:24:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A wef jakim rozmiarze proszę Kolegi? :P
    > Bo ja bym chętnie zutylizował na swoim pojeździe,
    > "albowiem moje ogumnienie" zaposiada lat naście ;)
    > Cóż - życie... ;)

    195/65/14. Na zime kicha niestety. Latem pewnie daloby sie tym jezdzic gdyby
    kaluze nie byly glebokie, ale zima tylko dla harkorowcow.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2011-06-24 08:07:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > poludnie to zobaczymy ile taka guma wytrzyma.
    > Zreszta co to za material na kolektor. Przewodnosc, bezwladnosc takiej gumy

    zebys sie maniek nie zdziwił - producenci gum mają swoje sztuczki. EPDM wytrzymuje do
    jakis 110 stopni. Nie chodzi o to aby w sposób bezposredni wymienic absorber i rurki
    na gume ale zeby konstrukcja solara uwzględniała rodzaj zastosowanych materiałów.
    Być moze taki materiał nie nadaje sie na wykonanie typowego kolektora a nada sie aby
    nim bezpo

  • 26. Data: 2011-06-24 08:12:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > i co tam jeszcze.

    zebys sie maniek nie zdziwił - producenci gum mają swoje sztuczki. EPDM wytrzymuje do
    jakis 110 stopni, i jest odporne na warunki atmosferyczne.. Nie chodzi o to aby w
    sposób bezposredni wymienic absorber i rurki na gume ale zeby konstrukcja solara
    uwzględniała rodzaj zastosowanych materiałów.
    Być moze taki materiał (guma z rurkami) nie nadaje sie na wykonanie typowego
    kolektora a nada sie aby nim bezposrednio pokryc cały dach budynku - ale bez
    dodatkowej szyby. Sprawnosc takiego wynalazku bezie mała ale uzyski energetyczne ze
    wzgledu na powierzchnie mogą być wieksze od typowego zestawu solarów.

    b.

  • 27. Data: 2011-06-24 10:05:00
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 195/65/14. Na zime kicha niestety. Latem pewnie daloby sie tym jezdzic
    > gdyby kaluze nie byly glebokie, ale zima tylko dla harkorowcow.

    I co Kolega z nimi zrobi? Będzie je wyciepywać?
    Jak tak, to może dałby się Kolega namówić na wysyłkę?
    Koszty pokryję i jeszcze lokalnego prezenta dorzucę
    z browaruff lubelskich :). Na Mondeo kombiaka by mi
    się kurna nadali jak raz...

    --
    Yozwig
    Jakby co to na priw proszę j...@o...pl

  • 28. Data: 2011-06-24 10:54:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Moze czasem siebie poczytaj z korzyscia dla wiekszej zywotnosci klawiatury?
    >
    > Pozdro.. TK

    O co Ci chodzi. Że tanio że zbili dupy czy że nie będzie warto spróbować za
    stówę. Jak chinole wdepnęli w ten temat to go pociągną. Jeśli ja wiem jak
    można w jednej operacji zrobić z polipropylenu wymiennik ciepłą do solara to
    oni też to wiedzą. Jedyna droga rzecz to forma. Materiał ze 20 złotych czas
    zrobienia kompletnego wymiennika z przyłączami ze 30 sekund. Do tego obudowa z
    wtryskarki, można by i na taniej formie tłoczyć próżniowo, tylko że dużo
    dłużej to trwa niż przy wtrysku. Kolejne dwa kilo polipropylenu z odzysku.
    Płyta ze styropianu i cienka szyba na wierzch. W 7 dychach się zmieszczą z
    materiałami i robocizną kompletnego kolektora o powierzchni 1m2. I będzie
    gorszy o 20% od takich zajebistych. Może być gorszy bo opał jest darmo. Jak by
    szły to markety doliczą sobie tyle marży że 99,90 będzie kosztował.

  • 29. Data: 2011-06-24 22:04:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > O co Ci chodzi. Że tanio że zbili dupy czy że nie będzie warto spróbować
    > za
    > stówę. Jak chinole wdepnęli w ten temat to go pociągną.

    Zainteresuj sie wynikami solarow chinskich i tych innych to moze Ci sie oczy
    otworza. Nie znam chinskiego solara na ktorym bylaby naklejka normy zgodnie
    z ktora kolektory powinny byc wykonane. Wielu z nich nie znajdziesz na
    stronach instytutow certyfikujacych uzyski. No ale tym sie nie interesujesz
    i wolisz awansem publicznie sie nie zgadzac. Niby czemu w tanszych zestawach
    prozniowych nie podaje sie powierzchni aperytury a jedynie powierzchnie
    brutto? Tobie sie wydaje, a ja to testowalem przez cale miesiace i co
    kolwiek moge o tym powiedziec.

> [...]
    > dłużej to trwa niż przy wtrysku. Kolejne dwa kilo polipropylenu z odzysku.
    > Płyta ze styropianu i cienka szyba na wierzch.

    Nie no prosze Cie, kolektor z polipropylenu...
    Ile kosztuje solarna szyba pryzmatyczna skoro juz chcesz szklic?

    > W 7 dychach się zmieszczą z
    > materiałami i robocizną kompletnego kolektora o powierzchni 1m2. I będzie
    > gorszy o 20% od takich zajebistych.

    A dach z gumy na kilometry solara z plastiku o nieskonczonej bezwladnosci i
    nieskonczonymi stratami i jakze skonczonej zywotnosci... Przy okazji, wiesz
    na ile szacuje sie zywotnosc kolektora?
    Zapoznaj sie tez z zaleceniami dotyczacymi ilosci kolektorow w jednym
    obiegu, co jak i dla czego. Choc jak znam zycie i tu znajdziesz jakies
    problemy do poprawki.

    > Może być gorszy bo opał jest darmo. Jak by
    > szły to markety doliczą sobie tyle marży że 99,90 będzie kosztował.

    Pisales o uzyskach rocznych nie wiekszych jak 1000kWh z instalacji. O kant
    d..py takie zalozenia. Przyjmujesz co chcesz i na tym budujesz teorie
    kreujac sie na rewolucjoniste a najwyrazniej nie masz pojecia o czym
    piszesz. Na poczatek popytaj Yozwiga ile mozna wycisnac z instalacji wlasnej
    produkcji, bo on akurat w tej dziedzinie ma najwieksze doswiadczenie i
    pozytywna ceche - potrafi sluchac. Jego akurat z pochyleniem czola moge
    sluchac/czytac, bo chlop wie co pisze. Pozniej zamien to na plastikowe
    reklamowki z biedronki malowane na czarno i zastanow sie co tu w ogole
    probujesz doradzic.

  • 30. Data: 2011-06-24 22:17:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Koszty pokryję i jeszcze lokalnego prezenta dorzucę
    > z browaruff lubelskich :). Na Mondeo kombiaka by mi

    Zmartwie Cie. Jedna niestety ulegla rozcieciu ostatniej zimy i to w srodku
    miasta, wiec z kompletu zostaly tylko trzy. W sumie nie ma czego zalowac, bo
    naprawde wygladaja na bardzo stare. Dojezdzalem je ostatniej zimy i po
    zalozeniu dwoch innych uzywek na przod dowiedzialem sie jak sa kiepskie.
    Jesienia w duzej kaluzy malo nie wyladowalem w rowie, a ze mam taki jeden
    stary samochod z ktorym nie wiem do konca co powinienem zrobic bo stary ale
    dobry jak nie wiem co, to tluklem sobie je sluzbowo. W kazdym razie podobne
    opony bez przesylki i bez laski znajdziesz w swojej okolicy pewnie za darmo.
    Ale, motoryzacja to poniekad moja branza, wiec moge Ci w cenach zakupu co
    nieco pomoc gdybys potrzebowal.

    Pozdro.. TK