    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [było] solary - ogrzewanie basenu
    Date: Sat, 25 Jun 2011 00:04:18 +0200

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iu1qdu$heb$1@inews.gazeta.pl...

    > O co Ci chodzi. Że tanio że zbili dupy czy że nie będzie warto spróbować
    > za
    > stówę. Jak chinole wdepnęli w ten temat to go pociągną.

    Zainteresuj sie wynikami solarow chinskich i tych innych to moze Ci sie oczy
    otworza. Nie znam chinskiego solara na ktorym bylaby naklejka normy zgodnie
    z ktora kolektory powinny byc wykonane. Wielu z nich nie znajdziesz na
    stronach instytutow certyfikujacych uzyski. No ale tym sie nie interesujesz
    i wolisz awansem publicznie sie nie zgadzac. Niby czemu w tanszych zestawach
    prozniowych nie podaje sie powierzchni aperytury a jedynie powierzchnie
    brutto? Tobie sie wydaje, a ja to testowalem przez cale miesiace i co
    kolwiek moge o tym powiedziec.

    > Jeśli ja wiem jak
    > można w jednej operacji zrobić z polipropylenu wymiennik ciepłą do solara
    > oni też to wiedzą. Jedyna droga rzecz to forma. Materiał ze 20 złotych
    > czas
    > zrobienia kompletnego wymiennika z przyłączami ze 30 sekund. Do tego
    > obudowa z
    > wtryskarki, można by i na taniej formie tłoczyć próżniowo, tylko że dużo
    > dłużej to trwa niż przy wtrysku. Kolejne dwa kilo polipropylenu z odzysku.
    > Płyta ze styropianu i cienka szyba na wierzch.

    Nie no prosze Cie, kolektor z polipropylenu...
    Ile kosztuje solarna szyba pryzmatyczna skoro juz chcesz szklic?

    > W 7 dychach się zmieszczą z
    > materiałami i robocizną kompletnego kolektora o powierzchni 1m2. I będzie
    > gorszy o 20% od takich zajebistych.

    A dach z gumy na kilometry solara z plastiku o nieskonczonej bezwladnosci i
    nieskonczonymi stratami i jakze skonczonej zywotnosci... Przy okazji, wiesz
    na ile szacuje sie zywotnosc kolektora?
    Zapoznaj sie tez z zaleceniami dotyczacymi ilosci kolektorow w jednym
    obiegu, co jak i dla czego. Choc jak znam zycie i tu znajdziesz jakies
    problemy do poprawki.

    > Może być gorszy bo opał jest darmo. Jak by
    > szły to markety doliczą sobie tyle marży że 99,90 będzie kosztował.

    Pisales o uzyskach rocznych nie wiekszych jak 1000kWh z instalacji. O kant
    d..py takie zalozenia. Przyjmujesz co chcesz i na tym budujesz teorie
    kreujac sie na rewolucjoniste a najwyrazniej nie masz pojecia o czym
    piszesz. Na poczatek popytaj Yozwiga ile mozna wycisnac z instalacji wlasnej
    produkcji, bo on akurat w tej dziedzinie ma najwieksze doswiadczenie i
    pozytywna ceche - potrafi sluchac. Jego akurat z pochyleniem czola moge
    sluchac/czytac, bo chlop wie co pisze. Pozniej zamien to na plastikowe
    reklamowki z biedronki malowane na czarno i zastanow sie co tu w ogole
    probujesz doradzic.