  • 11. Data: 2011-07-01 07:34:57
    Temat: Re: chudziak na wysokim fundamencie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > No właśnie, lepiej aby był połączony ze ścianami czy oddylatowany?

    Wlany luźno bez żadnego wiązania - to nie jest strop, tylko chudziak...

    pozdr
    Robert G

  • 12. Data: 2011-07-01 07:36:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Po jakim czasie powstała Ci ta rysa?

    nie mam pojęcia, z 2 tygodnie temu ją wypatrzyłem, taka delikatna rysa leci. I u mnie
    chudziak leży NA fundamencie, a nie wewnątrz. A długi jest na 15m, moze po prostu
    należało dac dylatację. Kierbud jak projekt widzial to o tej dylatacji mówił z moze
    trzeba zrobić, ale potem odpuścił i nie kazał robić.

    b.

  • 13. Data: 2011-07-01 08:09:49
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-01 09:36, Budyń pisze:
    > moze po prostu należało dac dylatację.

    No właśnie. U mnie wszędzie będzie podłogówka i zastanawiam się czy nie
    lepiej dla podłogówki będzie jeśli chudziak dam wewnątrz oddylatowany od
    ścian fundamentowych.

    Osiadanie jest niewykluczone i boję się o pękające rury podłogówki a to
    byłby koszmar :-/

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2011-07-01 08:21:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Osiadanie jest niewykluczone i boję się o pękające rury podłogówki a to
    > byłby koszmar :-/

    Tylko, że podłogówkę i tak robisz w wylewce, a pod tą dajesz jeszcze
    trochę styropianu...
    Zatem o ile chudziak nie siądzie Ci o... np 20 cm, to nie ma się czym
    przejmować - wylewki się zbroi - ja zazbroiłem. Trochę coś strzelało na
    początku grzania - pewnie wylewki sobie pracowały, ale rurki nie
    popękały. teraz się uspokoiło :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-07-01 08:27:35
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-01 10:21, robercik-us pisze:
> [...]
    > przejmować - wylewki się zbroi - ja zazbroiłem. Trochę coś strzelało na
    > początku grzania - pewnie wylewki sobie pracowały, ale rurki nie

    Zafiksowałem się na tym punkcie i możliwe, że bezpodstawnie ale jakoś
    nie daje mi to spokoju.
    Możliwe, że tak jak mówisz - nie ma się co martwić.

  • 16. Data: 2011-07-01 08:34:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Wlany luźno bez żadnego wiązania - to nie jest strop, tylko chudziak...

    Ja chudziaka lałem na sam koniec po ściankach działowych juz. A pod ścianki
    działowe kopałem szpadlem niewielkie fundamenty w zasypce

    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-07-01 13:03:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-07-2011 o 10:27:35 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Zafiksowałem się na tym punkcie i możliwe, że bezpodstawnie ale jakoś
    > nie daje mi to spokoju.
    > Możliwe, że tak jak mówisz - nie ma się co martwić.
    I masz rację, jak ci chudziak tąpnie to wylewka nie pomoże bo jest
    bardzo słaba, tąpnięcie 2cm urywa rurki. Dlatego pilnuj ubijania i polewaj
    wodą, duuuużo wody. JAk będziesz robił podłogówkę i wylewki to pamiętaj
    aby wszystkie przejścia rur przez dylatację miały po pół metra z każdej
    strony
    peszla osłonowego lub izolację z pianki, na rurki daj siatkę zbrojeniową
    do wylewek,
    wtedy będzie prawidłowo otulona betonem i wzmocni wylewkę. Siatki powiąż
    razem.
    Na siatkę rozłóż deski tak aby było po czym chodzić i podczas robienia
    welewek
    nie będą ci siatki 'fruwać'

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2011-07-01 20:58:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Cze, 12:38, quent <x...@x...com> wrote:
    > W dniu 2011-06-30 12:36, Albercik pisze:
    >
    > Nie chcę mieć piwnicy - tej opcji w ogóle nie biorę pod uwagę

    Zla decyzja :) Tez nie chcialem miec piwnicy bo to takie staromodne. A
    piwnica jest fajna - nie musisz miec w niej okna, z zewnatrz wogole
    nie musi byc widac ze masz piwnice. Dzieki piwnicy masz "bufor"
    cieplny i wilgotnosciowy. Ja mam ostatecznie 140m2 piwnic wysokich na
    2,7m i w jednym pomieszczeniu juz dziala silownia, a w nastepnym
    (50m2) bedzie sauna, jacuzzi, prysznic i kino z projektorem :-)
    Przemysl to jeszcze :D Zasypywanie tego piaskiem i zageszczanie
    warstwami to zmudna i w sumie droga robota. Jak zrobia na odwal to Ci
    to potem wszystko siadzie - a jak siadzie to straty beda
    duuuuuuuuuuuuuuuzo wyzsze (do poprawki wszystkie podlogi i wylewki,
    jak bedzie podlogowka to bedzie ryzyko pekania rurek) niz zrobienie
    tego stropu i schodow :)

    Czekaj kiki przyjdzie to Ci powie jak oni Ci to na pewno zageszcza ha
    ha ;))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-07-02 07:51:10
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-30 11:27, quent pisze:
    > Sytuacja na dziś jest taka, że ściany fundamentowe mają 2m wysokości i
    > został zrobiony na nich wieniec. Będą zasypane zagęszczonym piachem.
    > Zastanawia mnie czy przy takiej ilości piachu nie istnieje większe
    > prawdopodobieństwo osiadania chudziaka. W końcu nie wiem czy na 100%
    > dobrze mi ten piach zagęszczą.
    >
    > Chcę teraz zalewając chudziak na stanie zero wtopić siatkę zbrojącą w
    > arkuszach 2x1m.
    >
    > Czy to może stanowić jakieś dodatkowe zabezpieczenie?
    > Czy to jest wg Was dobry pomysł??

    jedyne sensowne i pewne zabezpieczenie to wykonanie tego 'chudziaka'
    jako stropu (oczywiście z sensownego betonu i zbrojenia) - nawet jeśli
    piwnica Ci niepotrzebna (teraz, bo za kilka lat jak zarośnieśz meblami i
    innymi gratami to zmienisz zdanie). Rożnica w cenie pewnie mniejsza niż
    koszt zasypki.
    żadna siatka w arkuszach nie zabezpieczy chudziaka przed osiadaniem - co
    najwyżej zabezpieczy przed popekaniem lub załamaniem - po prostu
    chudziak osiądzie jako cała płyta a nie w kawałkach... ;).

    Skoro masz juz wieńce to 'juz po ptokach'... stropu nie będzie.
    Zapyp powoli zagęszczając warstwami co max 20 cm - najlepiej cieżka
    zagęszczarka płytową. Stopa wibracyjna ('chłopek') bedzie tu zbyt
    delikatnym narzędziem.
    Inny sposób to zageszczanie jak wyżej z dodatkiem ..... czasu. Zostaw tą
    zasypkę (jesli możesz) przez nast zimę. Chudziak zrobisz lejąc beton
    przez okno...
    Nasyp wys 2m siądzie do 1% (jak super zagęscisz to 0,5%) wysokosci nawet
    po porządnym zagęszczeniu.

    Michał

  • 20. Data: 2011-07-02 07:55:07
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-07-02 09:51, MichałG pisze:

> [...]
    > przez okno...
    > Nasyp wys 2m siądzie do 1% (jak super zagęscisz to 0,5%) wysokosci nawet

    a jakprościej to wylej teraz - ale połoge zrob za rok. To co siadło
    uzupełnisz np. styropianem, jakim skruszywem czy czymś innym.....

    michał