  • 11. Data: 2011-01-19 19:50:47
    Temat: Re: sprzeglo hydrauliczne
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Sty, 19:44, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:

    > Z czystej ciekawości tak na marginesie zapytam: nie jesteś przypadkiem
    > adam_mk z forum muratora?

    Hehehe nie - choc w niektorych dziedzinach bardzo nim bym chcial
    byc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2011-01-24 15:07:00
    Temat: Re: [co] sprzeglo hydrauliczne
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    generalnie polega to na tym, że płacisz jak za drugi kocioł albo kosmiczny
    wymiennik
    a dostajesz kawałek rurki z 4 króćcami...
    a teraz najlepsze: ludzie to kupują!
    to naprawdę ekstra biznes...

    jak jakiś czas temu zobaczyłem to pierwszy raz, to myślałem że to dywersja
    jakaś,
    że ktoś chce "zwarcie" w instalacji zrobić...
    potem poznałem cenę... strzeliłem niezłą rybkę...

  • 13. Data: 2011-01-24 19:37:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > generalnie polega to na tym, że płacisz jak za drugi kocioł albo kosmiczny
    > wymiennik
    > a dostajesz kawałek rurki z 4 króćcami...

    http://allegro.pl/sprzeglo-hydrauliczne-najtaniej-i1
    414617526.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-hydrauliczne-25kw-super-j
    akosc-i-cena-i1419053633.html

    To sa ceny drugiego kotla??

    > a teraz najlepsze: ludzie to kupują!
    > to naprawdę ekstra biznes...

    Kupuja bo to pozyteczne urzadzenie. Jak nie chcesz kupowac to mozesz sobie
    sam z plasteliny posklejac.

    > jak jakiś czas temu zobaczyłem to pierwszy raz, to myślałem że to dywersja
    > jakaś,
    > że ktoś chce "zwarcie" w instalacji zrobić...
    > potem poznałem cenę... strzeliłem niezłą rybkę...

    Ja co raz strzelam ryba przy budowie, zawsze mozna nie budowac...

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2011-01-24 21:35:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ja co raz strzelam ryba przy budowie, zawsze mozna nie budowac...

    A możesz zdradzić dlaczego właśnie na sprzęgło hydrauliczne zdecydowałeś
    się, a nie np na wymiennik ciepła?

    pozdr
    Robert G

  • 15. Data: 2011-01-24 22:49:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A możesz zdradzić dlaczego właśnie na sprzęgło hydrauliczne zdecydowałeś
    > się, a nie np na wymiennik ciepła?

    Nie moge, to tajemnica. :-))

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-01-24 22:58:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie moge, to tajemnica. :-))

    Dobra, to byl zart.

    To jest tak: jest kociol gazowy a za nim dwa niezalezne obiegi, podlogowka
    duza i grzejniki. Cala instalacja jest w ukladzie zamknietym, wiec nie
    potrzebuje wymiennika. Kociol ma wlasna pompe, ale jest mieszacz, za nim
    pompa podlogowki a przed mieszaczem obieg grzejnikowy z wlasna pompa. Pompa
    kotlowa nie zapewnilaby prawidlowego dzialania calosci. A zatem wszystkie
    obiegi trzeba oddzielic. Wpiecie dwoch pomp w obieg kotla bez sprzegla
    byloby nierozsadne, za nim sa dwie pompy o roznych wydajnosciach i ukladu
    nie daloby sie zrownowazyc. Dla tego miedzy kotlem a instalacja montuje sie
    sprzeglo hydrauliczne. Kociol ogrzewa wode w obiegu sprzegla a obie pompy
    biora sobie wode ze sprzegla bez zaburzania pracy pompy kotla.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-01-24 22:59:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nie moge, to tajemnica. :-))

    Blebleble... :-P
    Nie bądź taki tajemniczy i racz oświecić kolegę z grupy :-DDD.

    Zrzera mnie po prostu ciekawość. Ja dałem wymiennik i się sprawdza, ale
    może w moim drugim domu wstawię sobie sprzęgło hydrauliczne jak mnie
    zdołasz skutecznie przekonać, że warto :-)...

    pozdr
    Robert G.

  • 18. Data: 2011-01-24 23:20:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > może w moim drugim domu wstawię sobie sprzęgło hydrauliczne jak mnie
    > zdołasz skutecznie przekonać, że warto :-)...

    Ale Ty masz kociol weglowy i wymiennik byl konieczny. Sprzeglo to nie cos co
    mozna zamienic wymiennikiem czy odwrotnie, to po prostu sluzy do czego
    innego.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-01-25 08:03:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > mozna zamienic wymiennikiem czy odwrotnie, to po prostu sluzy do czego

    No właśnie teraz to wiem :-) Dzięki za wyjaśnienie, bo nie wiedziałem na
    czym to 'coś' polega.

    Myślę jednak, że jakby ktoś chciał mieć wszystko w otwartym układzie, to
    i przy węglowym kotle dałoby się zastosować to ustrojstwo :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-01-25 08:46:48
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > http://allegro.pl/sprzeglo-hydrauliczne-najtaniej-i1
    414617526.html
    > http://allegro.pl/sprzeglo-hydrauliczne-25kw-super-j
    akosc-i-cena-i1419053633.html

    > To sa ceny drugiego kotla??

    to było troche ironiczne z mojej strony, ale jak nie załapałes, Twoja strata
    ;-)
    ale dzięki za info - faktycznie ostatnio staniało

    > Kupuja bo to pozyteczne urzadzenie. Jak nie chcesz kupowac to mozesz sobie
    > sam z plasteliny posklejac.

    naprawdę używasz plasteliny w instalacjach?
    ;-D

    jakbym miał zrobić samemu sprzegło,
    to użyłbym kształtek miedzianych.
    wyszłoby raptem: 4 trójniki redukcyjne, 6 końcówek z gwintem, 2-6 redukcji,
    parę nypli
    i 1/2-1 metra rury o odpowiedniej średnicy ...