  • 21. Data: 2011-01-25 13:21:35
    Temat: Re: [co] sprzeglo hydrauliczne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > A możesz zdradzić dlaczego właśnie na sprzęgło hydrauliczne
    > zdecydowałeś się, a nie np na wymiennik ciepła?

    te urządzenia są czymś kompletnie innym :)

  • 22. Data: 2011-01-25 13:27:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:
> [...]
    414617526.html
    akosc-i-cena-i1419053633.html

    > to było troche ironiczne z mojej strony, ale jak nie załapałes, Twoja
    > strata ;-)
    > ale dzięki za info - faktycznie ostatnio staniało

    > naprawdę używasz plasteliny w instalacjach?
    > ;-D
    >
    > jakbym miał zrobić samemu sprzegło,
    > to użyłbym kształtek miedzianych.
    > wyszłoby raptem: 4 trójniki redukcyjne, 6 końcówek z gwintem, 2-6
    > redukcji, parę nypli
    > i 1/2-1 metra rury o odpowiedniej średnicy ...

    to teraz policzę ci cenę... :)

    rura 76mm (minimum) 5m x 201 zł (ciekawe czy gdzies kupisz rure miedzianą
    tej średnicy na metry :)

    redukcja 76/35 267zł x 2
    redukcja 35/20 30zł x2

    trójniki 76/28/76 x 4 599 zł :)

    4000 x 0.7 (rabat) 2800 a to nie sa wszytskei konieczne elementy :)

    taniej wyjdzie pospawać ze stali (i to znacznie)

    ale takie sprzęgło musi mieć jeszcze w środku dodatkowe ustrojstwo :)

  • 23. Data: 2011-01-25 18:37:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Myślę jednak, że jakby ktoś chciał mieć wszystko w otwartym układzie, to i
    > przy węglowym kotle dałoby się zastosować to ustrojstwo :-).

    Wydaje mi sie, ze nie ma takiej potrzeby bo kociol weglowy ma znacznie
    wieksza pojemnosc.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2011-01-25 18:40:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > naprawdę używasz plasteliny w instalacjach?
    > ;-D

    Nie uzywam, ta niby glupia uwaga wskazuje inny, wlasny sposob pozyskania
    takiego ustrojstwa co jak zauwazylem wlasciwie odczytales. :-)

> [...]
    > redukcji, parę nypli
    > i 1/2-1 metra rury o odpowiedniej średnicy ...

    No wlasnie, tylko czy wyjdzie to tak naprawde taniej?

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2011-01-25 20:01:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > :-)
    >
    > No wlasnie, tylko czy wyjdzie to tak naprawde taniej?

    jakieś 3000 :)

  • 26. Data: 2011-01-26 16:44:35
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > redukcja 35/20 30zł x2
    >
    > trójniki 76/28/76 x 4 599 zł :)
    >
    > 4000 x 0.7 (rabat) 2800 a to nie sa wszytskei konieczne elementy :)

    no trochę z cenami przecholowałeś, ale faktycznie nie byłaby to najtańsza
    opcja...
    poza tym, dobór srednic - imho nie musi byc aż takiego nadmiaru wymiaru
    jeśli z kotła wychodzi 42mm
    doktoratu z tego nie robiłem, ale zakładam intuicyjnie że podwójna
    powierzchnia przekroju króćca byłaby aż nadto dla sprzegła... a to daje inny
    przedział cenowy ;-)

    > taniej wyjdzie pospawać ze stali (i to znacznie)

    na pewno. nikt nie obiecywał że będzie tanio ;-)
    tylko że spawać to nie wiem czy potrafię (bo nie próbowałem jeszcze ;-)
    a z miedzią sobie radze całkiem nieżle
    więc "jakbym miał zrobić samemu" to tylko miedź wchodzi w rachubę

    poza tym, mieszać stal w miedzianej instalacji..... a fe...

    > ale takie sprzęgło musi mieć jeszcze w środku dodatkowe ustrojstwo :)

    jakie ustrojstwo?
    niektóre konstrukcje z osiowymi króćcami mają wewnętrzne przegrody
    zapobiegajace "tunelowaniu"
    w konstrukcjach o przesuniętych osiach to już nie wystepuje
    (stosując trójniki osie będą przesuniete)