  • 61. Data: 2009-02-05 18:11:13
    Temat: Re: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    news:gme09e$vnr$1@news.onet.pl...

    > ale co to ma za znaczenie? mażna jest moc złoża i zdolność regeneracji.
    >
    > i tu może być problem, jeśli złoże jest zbyt płytkie lub zamałe mogą
    > pojawiać sie problemy w pracy PC ze złożem gruntowym.

    zgadza sie, masz absulutna racje ale tak czy siak musisz z tych 7 stopni
    podniesc na swoje zadane niskotemperaturowo. Sprezarka pomaga oraz
    nagrzewnica, ale one sa na prad.
    Czyli im zimniej tym wiecej placisz. Niestety nie robilem doglebnej analizy
    PC gdyz koszty inwestycyjne byly zbyt duze.

  • 62. Data: 2009-02-05 20:24:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robertr wrote:

    > Ignorant jesteś czy co?
    > Wywierć sobie otwór w oczku wodnym i sprawdź jaki to będzie miało
    > wpływ na poziom wody, jeżeli masz naukowe zacięcie to może coś
    > wywnioskujesz .
    > O tysięcy lat ludzie wiercili studnie głębinowe, instalowali pompy
    > ciepła tylko tak coś ostatnio wód gruntowych ubywa, wszystko
    > stepowieje czary jakieś czy co ?

    no czary...

  • 63. Data: 2009-02-05 20:30:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

    > zgadza sie, masz absulutna racje ale tak czy siak musisz z tych 7
    > stopni podniesc na swoje zadane niskotemperaturowo. Sprezarka pomaga
    > oraz nagrzewnica, ale one sa na prad.

    ale w dobrze dobranej pompie ciepła grzałka jest praktycznie nie używana

    moja pompa woda powietrze potrafi zrobić z -15 +45 :)

    dokładniej przy wydatku średnim energii elektrycznej 2.39 kW jeszcze
    uzyskujemy 4.32 kW

    dla + 7st mamy odpowiedznio 3kW daje 8.76kW

    a pompy gruntopwe mają wiekszy COP

    > Czyli im zimniej tym wiecej placisz. Niestety nie robilem doglebnej
    > analizy PC gdyz koszty inwestycyjne byly zbyt duze.

    no dziwne byłoby jakby im ziemniej to płaciło sie mniej :)

  • 64. Data: 2009-02-05 22:07:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > no czary...

    A ja tak tylko technicznie, czy leniwi ludzie mogli by ciac cytaty??

    Pozdro.. TK