  • 51. Data: 2009-02-02 23:52:10
    Temat: Re: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    news:gm6k46$vgl$1@news.onet.pl...

    > kolega kiki ma bardzo traumatyczne przeżycia związane z budową i
    > eksplotacją domów.
    >
    > generalnie jest możliwość że ludzie mają problemy z ogrzewaniem domów
    > pompami ciepła, jeśli zostały one źle zaprojektowane

    pompa ciepla tylko daje temp 7stopni , reszta jest napedzana elektrycznie.
    Dlatego im wieksze mrozy tym wiecej pradu idzie.

  • 52. Data: 2009-02-03 00:07:54
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:gm6qm1$a11$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    -dziesiatki,1251609

> [...]
    > transport, które emitują szkodliwe tlenki azotu, dwutlenek siarki i
    > amoniak,
    > można aż o 60 tys. obniżyć liczbę zgonów w ciągu roku i zaoszczędzić w
    > ochronie zdrowia ok. 42 mld euro."
    > /ciach/
    >
    > Nie widze, zeby tu byla mowa o gospodarstwach domowych, oszczednych i
    > 'ekologicznych', gdzie pali sie w piecach butelkami pet, foliami, oponami,
    > starymi butami i pampersami. Nie wiem, czemu tych ekologow nie uwzglednia
    > ta
    > dyrektywa. I czemu tak kazdy najezdza na wegiel, przeciez to super czyste

    Bo to dopiero przedsmak, calej sprawy. Ne moga powiedziec przeciez ze ci co
    pala weglem w domu beda mieli kontrole i beda placic mandaty w razie
    nieprzestrzegania prawa.
    Troche musza kurtuazji zachowac. Wpierw za fabryki sie wezma bo tam kasa
    wieksza. Pozniej jak bedzie wieksza dziura w budzecie to wtedy poborcow
    rzuca na przedzamcze aby prosty lud zlupac i skarbiec napelnic.

  • 53. Data: 2009-02-03 08:05:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

    > pompa ciepla tylko daje temp 7stopni , reszta jest napedzana
    > elektrycznie. Dlatego im wieksze mrozy tym wiecej pradu idzie.

    że co? a skąd takei dane?

    moja pompa WODA POWIETRZE grzeje dom do -11 st bez grzałki, dopiero potem
    potrzebuje wsparcia, przy -20 wystarczyła grzałka 2.4kW

    pompa gruntowa powinna bez problemu pracowac w każdych warunkach, chyba ze
    ludzie mają spierdzileone złoża gruntowe (czytaj za małe lub za płytko
    położone)

  • 54. Data: 2009-02-03 12:08:48
    Od: robertr <r...@c...com.pl>

    On 3 Lut, 09:05, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > pompa gruntowa powinna bez problemu pracowac w każdych warunkach, chyba ze
    > ludzie mają spierdzileone złoża gruntowe (czytaj za małe lub za płytko

    Często podczas instalacji pomp gruntowych przebijane są
    nieprzepuszczalne warstwy ziemii zatrzymujące wodę na pewnym poziomie,
    np w mojej wsi gwałtownie obniżył się poziom wód i są tacy co sądą, że
    liczne takowe instalacje do tego też doprowadzają.
    Przy rozważaniach ekologicznych proszę mieć to na uwadze.

  • 55. Data: 2009-02-03 19:50:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robertr wrote:

> [...]
    > liczne takowe instalacje do tego też doprowadzają.
    > Przy rozważaniach ekologicznych proszę mieć to na uwadze.

    tja krowy nie dają mleka, kury jaj nie niosą a wieczorami widać dziwne łuny
    na zachodzie, to wszystko bez te pumpy cipła, panie dobrodzieja.

  • 56. Data: 2009-02-03 22:03:49
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    >
    > pompa gruntowa powinna bez problemu pracowac w każdych warunkach, chyba ze
    > ludzie mają spierdzileone złoża gruntowe (czytaj za małe lub za płytko

    ale sprezarka raczej na prad chodzi , ta energia tez sie liczy.
    Ja nie jestem przeciwko ale jakas energie trzeba wlozyc we wszystko.

  • 57. Data: 2009-02-03 22:31:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

    > ale sprezarka raczej na prad chodzi , ta energia tez sie liczy.
    > Ja nie jestem przeciwko ale jakas energie trzeba wlozyc we wszystko.

    wiadomo że na prąd ale skad te 7 stopni ci się wzieło? pompa ciepła działa
    jak lodówka :) pobiera ciepło z otoczenia lub ze złoża i oddaje do układu
    grzewczego

  • 58. Data: 2009-02-04 22:07:56
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    > wiadomo że na prąd ale skad te 7 stopni ci się wzieło? pompa ciepła
    > działa jak lodówka :) pobiera ciepło z otoczenia lub ze złoża i oddaje do
    > układu grzewczego

    no tak a ile tego ciepla bieze z ziemi, bo mi sie wydaje ze od 5-7 stopni

  • 59. Data: 2009-02-05 06:17:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

    > no tak a ile tego ciepla bieze z ziemi, bo mi sie wydaje ze od 5-7
    > stopni

    ale co to ma za znaczenie? mażna jest moc złoża i zdolność regeneracji.

    i tu może być problem, jeśli złoże jest zbyt płytkie lub zamałe mogą
    pojawiać sie problemy w pracy PC ze złożem gruntowym.

  • 60. Data: 2009-02-05 09:35:05
    Od: robertr <r...@c...com.pl>

    On 3 Lut, 20:50, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > tja krowy nie dają mleka, kury jaj nie niosą a wieczorami widać dziwne łuny
    > na zachodzie, to wszystko bez te pumpy cipła, panie dobrodzieja.- Ukryj cytowany
    tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Ignorant jesteś czy co?
    Wywierć sobie otwór w oczku wodnym i sprawdź jaki to będzie miało
    wpływ na poziom wody, jeżeli masz naukowe zacięcie to może coś
    wywnioskujesz .
    O tysięcy lat ludzie wiercili studnie głębinowe, instalowali pompy
    ciepła tylko tak coś ostatnio wód gruntowych ubywa, wszystko
    stepowieje czary jakieś czy co ?
    pa