  • 31. Data: 2011-10-15 00:51:44
    Temat: Re: czy kominek z płaszczem jest dla mnie
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Tomek pisze:

    > Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Za niska temp. spalin jest niepożądana, gdyż dochodzi do
    > niecałkowitego spalania i gdy temp. spalin jest niska, to pelno
    > sadzy jest na deflektorze i w rurach spalinowych.
    > A sadzza to niespalona energia.
    > Jakbyś się człoku nie obrócił to d*** z tyłu głowy.
    > T.

    Ja planuję na końcach kominów termometry cyfrowe, do mierzenia
    temperatury końca wkładu ceramicznego. Dym powinien podobno przekraczać
    50st, ale nie za dużo bo to już strata kominowa.

    Jak uda się zrobić jakieś pomiary to je tu kiedyś zamieszczę.

    bajcik

  • 32. Data: 2011-10-15 07:40:16
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:
    > ech, żeby to tak z góry wiedzieć ile się będzie paliło - czy dużo czy
    > mało...

    Da się... :-).
    Ja wszystko odnoszę do swojego 'kafloka' i wszystkim doradzam właśnie
    takie rozwiązanie zamiast modnych obecnie kominków.

    Wiem mniej więcej ile da się spalić na raz i tyle wkładam, a tam się
    pali. Piecyk się nagrzewa i znacząco wspomaga mi CO. Teraz się zimno
    zrobiło, ale temperatury są jeszcze powyżej zera - tak z 1, czy 2 st.
    Sam piecyk już nie dałby rady, ale kocioł pyka sobie w zasadzie w
    gotowości i grzeje samą podłogówkę, a piecyk nagrzewa się i dzielnie
    wspomaga ogrzewanie. Dorzucać co chwila nie trzeba, bo raz się napali,
    piec się nagrzewa i kilkanaście godzin oddaje ciepło - żadnych tam
    stalowych wkładów, żadnych termometrów, w drzwiczkach szyba i płomień
    widać - jak w kominku... :-). i ta całkowita niezależność od dostaw
    prądu. No miodzio :-)...

    Zachęcam.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 33. Data: 2011-10-15 12:17:11
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temperatury końca wkładu ceramicznego. Dym powinien podobno przekraczać
    > 50st, ale nie za dużo bo to już strata kominowa.

    Temp. powinna być wyraźnie wyższa niż 100 oC, aby
    nie wykraplała się para wodna w kominie i z sadzą nie tworzyła
    strupów z leszu- co jes trudne do czyszczenia.
    T.

  • 34. Data: 2011-10-16 19:42:42
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Tomek pisze:

> [...]
    > nie wykraplała się para wodna w kominie i z sadzą nie tworzyła
    > strupów z leszu- co jes trudne do czyszczenia.

    Słyszałem identyczną opinię, ale temperatura była inna - właśnie 50st
    (przy wyjściu z komina)

    bajcik

  • 35. Data: 2011-10-16 20:08:58
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Czy ktoś kombinował z kominkiem z płaszczem i obiegiem grawitacyjnym?
    > Ciekawe czy by się dało - tak tylko żeby bez pompy się nie gotowało.

    Jeśli obieg grawitacyjny rozumiesz prawidłowo, czyli paląc w kominku na
    parterze chcesz ogrzać instalacją wodną piętro to jest to możliwe.