  • 1. Data: 2011-08-29 12:38:33
    Temat: droga z betonu
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Kończy mi się etap, że na posesję będą wjeżdżały zestawy 40 tonowe. W
    związku z tym chciałbym wyremontować drogę prowadzącą na posesję - dość
    stromo pod górkę. Rzecz rozchodzi się o kawałek 6 x 10m. Wyżej są już
    ułożone koleiny z płyt eko.

    Stan obecny to zagęszczony gruz betonowy, tłuczeń i piasek.
    Padające deszcze w ciągu ostatnich kilku lat wyrzeźbiły sobie mini
    korytka we wspomnianym podjeździe. Degradacja postępuje dośc szybko, bo
    płynie tamtędy woda ze 100m drogi.

    Ponieważ chciałbym pracę wykonać szybko i w miarę tanio to odrzucam
    opcję polbruku i płyt ażurowych.

    W wielu krajach widuje się wybetonowane całe drogi dojazdowe i podwórka.
    Więc wymyśliłem, że wyleję płytę z betonu B20 zamówionego w betoniarni.
    Zakładając grubość płyty 10 cm to cena 1m2 wynosiłaby około 25 zl.
    Płyta byłaby zawibrowana wibratorem buławą - bardzo fajnie sie spisywała
    przy chudziaku.
    Następnie wyrównana łatą i zagarbiona poprzecznie grabiami (dla poprawy
    przyczepności).

    Co sądzicie o tym pomyśle?
    Muszę jeszcze bna coś zwrócic uwagę?

    pozdrawiam serdecznie

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2011-08-29 12:49:33
    Temat: Re: droga z betonu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Marras" napisał w wiadomości grup

    >Co sądzicie o tym pomyśle?
    >Muszę jeszcze bna coś zwrócic uwagę?

    Same kłopoty
    Musisz zaszalować boki, pomyśleć o dylatacjach itp. A płyta ażurowa kosztuje
    6-8zł sztuka- wymiary 06*04 metra.
    Ew rozejrzyj się za używanymi płytami betonowymi z demontażu. wyjdzie taniej
    niż beton, szybkość wykonania ta sama a będzie bardziej praktyczne

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 3. Data: 2011-08-29 15:21:37
    Od: "adi" <a...@g...com>

    , szybkość wykonania ta sama a będzie bardziej praktyczne

    :)

    ja zaleję dziennie w 3 osoby 1000 m^2, a Ty ile płyt ażurowych ułożysz :)

  • 4. Data: 2011-08-29 19:25:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Sie, 14:49, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Same kłopoty
    > Musisz zaszalować boki, pomyśleć o dylatacjach itp. A płyta ażurowa kosztuje
    > 6-8zł sztuka- wymiary 06*04 metra.

    IMHO w wykonaniu wylanie takiej plyty to bajka (w porownaniu do
    ukladania jakichkolwiek plyt) - 10mx6m to trzeba 32mb desek wysokich
    na 15cm, grubych na 2,5cm = 0,12m3 czyli 70 pln :) Do tego parenascie
    palikow (za darmo czy tam za parenascie zlotych z resztek na tartaku).
    Zaszalowanie bokow to 2-3h przy piwku na spokojnie :) Zalanie tego to
    2-3h. Bardziej obawiam sie tego jak to bedzie wygladac - nie liczylbym
    na droge gladka jak stol no ale autorowi posta nawet chodzi o to zeby
    byla chropowata. Ladne to nie bedzie na pewno. Cos za cos :) No i nie
    wiadomo czy bedzie pekac w zime.. Dylatacje to tez pikus - mozna
    wstawic chocby kawalki twardego styropianu. Ale tam ponoc jest stromo -
    > wibrator bedzie powodowal splywanie tego betonu w dol :) To moze byc
    problem..

    Ogolnie to ja bym na te 60m2 przywiozl wywrotke granitu (10t powinno
    wystarczyc przy kostce 4/6) - to gdzies 2,5k pln i sobie to ulozyl
    samemu. Duzo wiecej roboty - ukladanie takiej malej kostki jest
    meczace i powolne ale efekt estetyczny bedzie nie do porownania! Willa
    VS betonowe slumsy ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-08-30 07:01:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    d21g2000vbb.googlegroups.com...

    >wstawic chocby kawalki twardego styropianu. Ale tam ponoc jest stromo -
    > wibrator bedzie powodowal splywanie tego betonu w dol :) To moze byc
    >problem..

    Można tez kupic płyty drogowe betonowe z demontażu. U nas za płytę 3m * 1m
    *15m liczą po maks 100zł
    Ułożyć na drodze dwa rzędy takich płyt czyli będzie potrzeba 8sztuk
    Podrównać podłoże, samochód z HDS, godzina dwie i leżą.

  • 6. Data: 2011-08-30 07:04:20
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 29.08.2011 21:25, Adam wrote:

> [...]
    > na droge gladka jak stol no ale autorowi posta nawet chodzi o to zeby
    > byla chropowata. Ladne to nie bedzie na pewno. Cos za cos :)
    Dokładnie tak! Potrzebuję jak najbardziej chropowatą powierzchnię, aby
    koła miały dobrą przyczepność.
    Deski, paliki, styropian - wszystko mam z budowy. Jedyne koszty to dobry
    beton z betoniarni i parę godzin własnej pracy.

    Co do estetyki to sie zgadzam, że beton najpiękniejszy nie jest.
    Ładny podjazd zrobię 100m dalej - przy domu.

    pozdrawiam
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2011-08-30 07:05:51
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 30.08.2011 09:01, Kris wrote:
> [...]
    > Ułożyć na drodze dwa rzędy takich płyt czyli będzie potrzeba 8sztuk
    > Podrównać podłoże, samochód z HDS, godzina dwie i leżą.

    To u nas niestety dużo więcej. Do tego dowóz i rozładunek.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2011-08-30 07:13:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Marras" napisał w wiadomości grup

    >To u nas niestety dużo więcej. Do tego dowóz i rozładunek.

    Ale nawet jakby były po 150zł to 8 sztuk masz 1200zł. Z dowozem i
    rozładunkiem(a rozładunek= ułożenie) wyjdzie to maks 1500zł. No ew. plus
    jakaś podsypka ze 300zł wanna.
    A z betonem będziesz miał tylko kłopot

  • 9. Data: 2011-08-30 10:11:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sie, 09:04, Marras <m...@g...pl> wrote:

    > Dokładnie tak! Potrzebuję jak najbardziej chropowatą powierzchnię, aby
    > koła miały dobrą przyczepność.

    Przemyslalem to sobie i widze conajmniej dwie wady:

    1. Jak zrobisz rowki grabiami (czy czymkolwiek innym) to po zimie
    bedziesz mial z tego sieczke - wszystko popeka. Roztapiajaca sie woda
    wlezie w rowki, w nocy zamarznie i zrobi swoje. Kilkanascie takich
    akcji i cala plyta bedzie wygladala jak standardowa polska droga po
    kazdej zimie, w ktorej zreszta z dokladnie tego samego powodu robia
    sie dziury :)

    2. Bardzo trudno to bedzie odsniezyc! Jak zrobisz gladka powierzchnie
    to bierzesz lopate do sniegu i w 15 minut pozbywasz sie sniegu z tego
    podjazdu. Lodu nie powinno byc bo jest stromo - wiec po roztopach
    szybko splynie i bedzie sucho. Niestety ta wada dotyczy tez kostki
    granitowej ktora chce u siebie ale kostka to granit - mozna sypac sola
    i inna chemia bez obaw ze sie przebarwi, popeka etc :)

    Zeby ladniej wygladalo to moze zrob cos na wzor tych rosjan co jak im
    kostki zabraklo wylali beton i odcisneli w nim fugi, zeby wygladalo
    jak kostka :-) Mozna to potem pomalowac kolorowa farba do betonu i
    masz prawie-kostke - z tym ze roboty z tym bedzie sporo wiec wczesniej
    przygotowac sobie jakis spory szablon i lac najlepiej jesienia zeby
    bylo duzo czasu na zabawe nim beton nie stwardnieje :-)

    A mimo wszystko wydaje mi sie ze pomysl KRISa jest najlepszy.
    Ewentualnie te betonowe plyty azurowe.. Albo kostka granitowa
    odpadowa, nieregularna - pieknie wyglada, malo kosztuje ale wymaga
    masy pracy bo jest nieregularna i kazda trzeba dopasowywac
    "indywidualnie" :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-08-30 10:29:27
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 30 Sie, 12:11, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > odpadowa, nieregularna - pieknie wyglada, malo kosztuje ale wymaga
    > masy pracy bo jest nieregularna i kazda trzeba dopasowywac

    Jak pisałem przed chwilą w innym wątku.. mój sąsiad zostawił na zimę
    strop, który po zalaniu był jedynie rozgarnięty grabiami. Zdajesz
    sobie sprawę jak to wygląda prawda? :) Niczym tego nie przykrywał ani
    nie zabezpieczał (zasłonił jedynie dechami dziurę do piwnicy. Nic mu
    się nie pokruszyło, nic nie popękało, tak jak zostawił tak zastał
    wiosną. A przecież na tym stropie wielokrotnie śnieg/lód topił się i
    ponownie zamarzał. Rozszypywanie się betonu na mrozie to raczej nie
    skutek mrozu - tylko byle jakiego betonu.

    Co do samego podjazdu.. moim zdaniem wylewając beton niczym nie uzyska
    się takiej przyczepności jak zwykłymi rodzimymi grabiami :) Żeby
    przyoszczędzić możesz zastanowić się Marras nad wylaniem jedynie
    betonowych pasów na koła z odpowiednim marginesem. Szkoda betonu żeby
    wylewać w sam środek.

    PZDR
    Shaman