    From: shaman <g...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: droga z betonu
    Date: Tue, 30 Aug 2011 03:29:27 -0700 (PDT)

    On 30 Sie, 12:11, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Przemyslalem to sobie i widze conajmniej dwie wady:
    >
    > 1. Jak zrobisz rowki grabiami (czy czymkolwiek innym) to po zimie
    > bedziesz mial z tego sieczke - wszystko popeka. Roztapiajaca sie woda
    > wlezie w rowki, w nocy zamarznie i zrobi swoje. Kilkanascie takich
    > akcji i cala plyta bedzie wygladala jak standardowa polska droga po
    > kazdej zimie, w ktorej zreszta z dokladnie tego samego powodu robia
    > sie dziury :)
    >
    > 2. Bardzo trudno to bedzie odsniezyc! Jak zrobisz gladka powierzchnie
    > to bierzesz lopate do sniegu i w 15 minut pozbywasz sie sniegu z tego
> [...]

    Jak pisałem przed chwilą w innym wątku.. mój sąsiad zostawił na zimę
    strop, który po zalaniu był jedynie rozgarnięty grabiami. Zdajesz
    sobie sprawę jak to wygląda prawda? :) Niczym tego nie przykrywał ani
    nie zabezpieczał (zasłonił jedynie dechami dziurę do piwnicy. Nic mu
    się nie pokruszyło, nic nie popękało, tak jak zostawił tak zastał
    wiosną. A przecież na tym stropie wielokrotnie śnieg/lód topił się i
    ponownie zamarzał. Rozszypywanie się betonu na mrozie to raczej nie
    skutek mrozu - tylko byle jakiego betonu.

    Co do samego podjazdu.. moim zdaniem wylewając beton niczym nie uzyska
    się takiej przyczepności jak zwykłymi rodzimymi grabiami :) Żeby
    przyoszczędzić możesz zastanowić się Marras nad wylaniem jedynie
    betonowych pasów na koła z odpowiednim marginesem. Szkoda betonu żeby
    wylewać w sam środek.

    PZDR
    Shaman