  • 1. Data: 2011-08-28 17:24:29
    Temat: Halogeny w płycie GK + folia
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Na poddaszu jak to zwykle bywa będzie zrobiony stelaż, ułożona wełna, na
    to folia paroizolacyjna no i płyty GK.
    W łazience chciałbym zrobić halogeny wmontowane w sufit no i tutaj jest
    pytanie:

    Jak odizolować folię aby jej nie stopić od rozgrzanej obudowy halogena?
    Może do każdego otworu włożyć warstwę wełny do ocieplania kominów
    (trochę mi zostało) tak aby znalazła się między halogenem a folią?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-08-28 17:45:33
    Temat: Re: Halogeny w płycie GK + folia
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Skimir napisał(a):
> [...]
    > Może do każdego otworu włożyć warstwę wełny do ocieplania kominów
    > (trochę mi zostało) tak aby znalazła się między halogenem a folią?

    Czapeczka z glinianej doniczki.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 3. Data: 2011-08-28 17:48:25
    Od: "adi" <a...@g...com>

    żarówki ledowe

  • 4. Data: 2011-08-28 18:04:21
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-08-28 19:48, adi pisze:
    > żarówki ledowe

    Jakoś mnie wciąż nie przekonują - jakość światła, cena...
    Może w przyszłości.

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-08-28 21:08:41
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ja mam ledowki - z tego samego powodu.
    tylko zamiast planowanych 3 zrobilem 5.
    oswietlaja mi lazienke noca dajac fajny polmrok (kolorowy na dodatek bo sa
    biale zielona zolta i chyba czerwona).
    swieci sie to cala dobe.
    kazdy sie zachwyca tym choc nie ma czym prawde mowiac:) ja osobiscie
    zadowolony jestem z ledowek i bez przesady nie kosztuja majatku - 15pln za
    sztuke co daje ci 3-5 zwyklych gu5.3 ktore sie pala duzo czesciej niz
    ledowe.

    zrob najlepiej 2x wiecej punktow oswietleniowych i bedzioe wygladalo
    swietnie
    potem kolorami i ustawieniem sobie ozdob lazienke i nie bedziesz wlaczal
    glownego swiatla:)
    ja rzadko wlaczam:) nawet jak czytam ksiazki na kiblu to mi starcza
    swiatla:)

  • 6. Data: 2011-08-29 19:17:50
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-08-28 23:08, Michał Gut pisze:

> [...]
    > glownego swiatla:)
    > ja rzadko wlaczam:) nawet jak czytam ksiazki na kiblu to mi starcza

    Są jakieś warte polecenia ledówki w oprawach jak halogeny i na 230V?

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-08-29 19:58:56
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Są jakieś warte polecenia ledówki w oprawach jak halogeny i na 230V?

    ja uzywam activejeta bo akurat tym handluje.
    w lazience nie rob na 230V (gu10) tylko na 12V(gu5.3) z transformatorem
    (toroidalnym zwyklym a nie zasilaczem impulsowym).

  • 8. Data: 2011-08-29 20:12:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Sie, 21:17, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Są jakieś warte polecenia ledówki w oprawach jak halogeny i na 230V?

    Nie ma. Wszystkie daja trupie swiatlo pod niewielkim katem. Mam
    przetestowanych wiele i kazdej DALEKO do normalnych zarowek /
    swietlowek / halogenek :) No chyba ze jakies specjalistyczne po
    paredziesiat/set pln (tych nie testowalem;) ale ich tez w markecie nie
    kupisz. W lazience tym bardziej nie widze sensu stosowac LEDow skoro
    swiatlo swieci sie tam stosunkowo krotko (wiec liczba lat okresu
    zwrotu dazy do nieskonczonosci ;)

    Nie testowalem jeszcze energooszczednych swietlowek w standardowych
    oprawach halogenowych z gwintem GU10. Sa dluzsze wiec wystaja troche z
    sufitu ale powinny dawac zdecydowanie lepsze swiatlo od LEDow. Tyle ze
    do lazienki tez jak dla mnie nie bardzo - zbyt czesto wchodzi sie tam
    tylko na chwile, a do takich zastosowan najlepsze sa zwykle halogeny /
    zarowki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-08-30 09:13:53
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale czytales w ogole o co pytal sie autor watku?

    ledy nie dlatego mu proponowalem ze oszczednie (choc to tez) ale dlatego ze
    sie nie grzeja i nie stopia paraizolacji.

    do halogenow widzialem specjalne oprawy jakie mozna zamontowac zamiast
    zwyklych ale to bezsens. ja uzylem zwyklych i ledowek i jest ok.
    a co do trupiego swiatla to sa jeszcze z ciepla barwa - to raz. a dwa,
    porownywanie halogeowki z szerokim spektrum emisji oraz ledowych z
    selektywnym jest delikatnie mowiac nieporozumieniem. natomiast jako swiatlo
    pomocnicze, nocne czy ozdobne spelnia swoja role doskonae

  • 10. Data: 2011-08-30 09:58:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sie, 11:13, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
    > ale czytales w ogole o co pytal sie autor watku?

    Tak - chodzi o glowne oswietlenie w lazience na poddaszu.

    > ledy nie dlatego mu proponowalem ze oszczednie (choc to tez) ale dlatego ze
    > sie nie grzeja i nie stopia paraizolacji.

    Aha. Czyli ma sobie oczy psuc bo tak jest najprosciej ? :) Sa inne
    sposoby montazu zwyklych halogenkow.

    > do halogenow widzialem specjalne oprawy jakie mozna zamontowac zamiast
    > zwyklych ale to bezsens. ja uzylem zwyklych i ledowek i jest ok.

    Dla Ciebie OK, ja np. takiego swiatla nie akceptuje wogole (jako
    glownego!).

    > a co do trupiego swiatla to sa jeszcze z ciepla barwa - to raz. a dwa,

    Wszystkie kupowalem z barwa ciepla - dalej jest trupie :) Zimny cieply
    to juz calkiem horror.

    > porownywanie halogeowki z szerokim spektrum emisji oraz ledowych z
    > selektywnym jest delikatnie mowiac nieporozumieniem. natomiast jako swiatlo
    > pomocnicze, nocne czy ozdobne spelnia swoja role doskonae

    A czy autor watku pyta o oswietlenie pomocnicze, nocne, czy ozdobne?
    Czy o normalne oswietlenie w lazience??? W takim razie offtopujesz ;)
    pozdr.

    --
    Adam