  • 11. Data: 2010-10-19 11:38:21
    Temat: Re: drugi dom z projektu indywidualnego
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abo" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i9jg8h$1rkp$1@news.mm.pl...
    > Chodzi o to że, ktos tam wybudował sobie domek i mi sie bardzo on spodobał
    > i chcaiłbym wybudować sobie taki sam. Projekt jest najprawdopodobniej tzw
    > indywidualny. Związku z tym kto ma prawa do projektu i jak ewentualnie
    > wyglądał by zakup takiego projektu. Podejżewam, że prawa ma albo inwestor
    > lub inwestor i architekt, lub tylko architekt..Czy wogule jest szansa i
    > mozliwość odkupu, czy też taki projekt jest tak przywiązany do miejsca, że
    > nie ma szans na wybudowanie domu według tego projektu w innym miejscu.

    Daruj sobie projekt indywidualny. Zapłącisz koło 10tys i w zamian otrzymasz
    kiladziesiąt/kilkaset kartek papieru z których wiekszość się Tobie podczas
    budowy nie przyda.
    Upatrz sobie projekt gotowy najbardziehj zblizony do Twoich oczekiwań i :
    1.Kup go a w trakcie budowy na goraco dokanasz zmioan zgodnie z Twoimi
    oczekiwaniami
    2. Pokaż w necie ten projekt swojemu przyszłemu kierbudowi (z uprawnieniami
    projektowymi) i on narysuje Tobie za 2-3tys "projekt indywidualny" bez
    zbędnych dodatków.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-10-19 11:40:56
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > inwestora), np kupić projekt na wyłączność, (np z myślą późniejszej
    > odsprzedaży) i zbudowaniu domu gdziekolwiek bym chciał (oczywiście zgodnie
    > z przepisami i PZP).

    Myślę że najpierw powinieneś ustalić "gdziekolwiek byś chciał" i wtedy
    dopiero pomyśl o projekcie

    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-10-19 11:54:36
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    .

> [...]
    > 2. Pokaż w necie ten projekt swojemu przyszłemu kierbudowi (z
    > uprawnieniami projektowymi) i on narysuje Tobie za 2-3tys "projekt

    Tą drogę to już znam, sprawdzam narazie różne opcje zakupu projektu i która
    droga będzie mniej kosztowna i upierdliwa. Jak pisałem w poście powyżej(lub
    poniżej), dużą zaletą odkupu projektu, może być możliwość obejżenia
    wybudowanego już budynki i przekonanie się naocznie co mi pasuje a co nie.
    Co do ceny, to jeżeli będzie to projekt z "odzysku" to może uda się
    wynegocjować niższą cenę.

    mK

  • 14. Data: 2010-10-19 12:04:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 13:38, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > 2. Pokaż w necie ten projekt swojemu przyszłemu kierbudowi (z uprawnieniami
    > projektowymi) i on narysuje Tobie za 2-3tys "projekt indywidualny" bez
    > zbędnych dodatków.

    Potwierdzam - ja tak zrobilem i mam dom jaki chcialem, z wszystkimi
    zmianami jakie chcialem wprowadzic, z "dorobiona" piwnica, zmienionymi
    stropami (na monolity) i tak dalej i tak dalej.. Wiekszosc papierow
    zalatwilem sam (uzgodnienia branzowe w czterech branzach = 2-3h
    zalatwiania w jeden poranek), kierbud wszystko zebral do kupy,
    ponumerowal, zrobil z tego projekt i zawiozl do starostwa. Za wszystko
    skasowal mnie 2,5k pln czyli niewiele :)

    Bo projekt to tak naprawde tylko papier dla wykonawcy, jezeli inwestor
    buduje systemem gospodarczym to projekt moze spokojnie traktowac jak
    "szkic" i dokonywac przeroznych zmian w trakcie trwania budowy
    (oczywiscie po akceptacji i wpisie w dzienniku budowy przez kierbuda).
    Natomiast ktos, kto buduje z firma pod klucz musi miec dokladny
    projekt, inaczej zrobia mu tak, jak wykonawca sobie wymyslil (czyli po
    najmniejszej linii oporu i pewnie nie do konca zgodnie z oczekiwaniami
    inwestora ;-)

    Jakub: Projekt instalacji.. IMHO jest zbedny. Zachce sie kibla z
    drugiej strony lazienki i moze sie okazac, ze przesuniesz pion, a w
    zwiazku z tym zmienisz 90% projektu kanalizy ;) Projekt pradu?
    Bezsensu - gniazdka i osprzet i tak zamontujesz gdzie chcesz, a
    elektryk i tak zrobi skrzynke po swojemu. Projekt wody? Poooo cooo?
    Czemu to projektant ma decydowac o polozeniu mojej umywalki i
    pralki ? :) To wszystko jest zbedne, takie projekty maja sens w
    budynkach wielorodzinnych, a nie malym domku.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-10-19 12:06:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 13:54, "abo" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wybudowanego już budynki i przekonanie się naocznie co mi pasuje a co nie.
    > Co do ceny, to jeżeli będzie to projekt z "odzysku" to może uda się

    Idz do wlasciciela z flaszka, niech Ci zrobi ksero rzutow z projektu i
    na tej podstawie kierbud narysuje Ci Twoj domek za pare groszy bez
    angazowania architekta ktory to rysowal. Nie da sie odkupic projektu
    (co imho jest glupota).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-10-19 12:08:00
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    > Myślę że najpierw powinieneś ustalić "gdziekolwiek byś chciał" i wtedy
    > dopiero pomyśl o projekcie

    chodzi mi o to, czy taki projekt jest przywiązany na stałe do miejsca, czyli
    aby zbudować taki budynek na innej działce potrzebna jest zgoda
    współwłaścicieli projektu, a przynajmniej architekta.. A jezeli kupił bym
    projekt na własność, to czy po mojej odsprzedaży następny właściciel mógłby
    postawić budynek również bez zgody architekta.

    Tutaj dochodzę do interesującej mnie kwestii, czy mogę handlować projektami,
    nie będąć ich twórcą lub posiadać odpowiedniego wykształcenia w zakresie
    projektowania.

    mK

  • 17. Data: 2010-10-19 12:25:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jakub Tarczewski napisał:

    > no straszni ci "zawołani" architekci, nie dość że biorą 50 kzł "za sam
    > projekt" to jeszcze ten projekt się do niczego nie nadaje... normalnie
    > kryminał, panie...
    >
    > Zdumiewające, skąd się biorą takie mity jak powyżej zaprezentowany...

    No chyba z choinki się nie urwałeś :-)))
    Nie spotkałeś się na prawdę z sytuacją, kiedy to architekt przelał na
    papier swoją wybujałą wizję, a to na etapie wykonawstwa zaczęły wyłazić
    jego pomysły i niewykonalność pewnych rozwiązań. Toż i tu, na grupie
    było o tym nie raz i nie dwa...

    To nie są mity !!!

    Wielu z zawołanych architektów, to zwyczajni grafomani nie mający nic
    wspólnego z budowlanką :-)))

    Nie ujmując oczywiście tym, którzy znają się nie tylko na stylistyce,
    ale również na technicznych aspektach wielu szczegółów. Tacy też się
    zapewne zdarzają :-)))

  • 18. Data: 2010-10-19 12:36:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > no pewnie powinni oddać za darmo...
    >
    > wiesz ile czasu trwa zrobienie solidnego projektu?

    Tak... tylko inwestora to g... obchodzi, bo on chce mieć to, co chce za
    rozsądną kasę, a tłumaczenie, że tyle, a tyle czasu to komuś tam
    zajęło... Po prostu niech się ludzie lepiej zorganizują i robota będzie
    im szła sprawniej - będą mogli brać bardziej rozsądne pieniądze za swoje
    produkty.

    > czym Sie zajmujesz może też cie za darmo zatrudnię.

    Ooo. To u Ciebie widzę zadatki na jakieś dewiacje - za darmo to się
    dawnych czasach posiadało niewolników..., a i to trzeba było sobie ich
    najczęściej kupić.

    Wszystko jest kwestią uzgodnienia między zleceniodawcą, a zleceniobiorcą.
    Jeżeli Ty akceptujesz projekt wykonany za 15 kzł, to Twoja sprawa, ale
    skoro ja tego nie akceptuję i wziąłem projekt typowy i zapłaciłem komuś
    za adaptację, to już chcę coś za darmo...? No nie przesadzaj :-)))

    Zdrowy rozsądek jest potrzebny wszędzie, a szczególnie przy wydawaniu
    własnych pieniędzy.

    > całkiem rozsądna cena

    Dla mnie jeżeli chodzi o zwyczajny dom jednorodzinny, to jednak sporo
    zawyżona cena - można kupić coś odpowiadającego konkretnym potrzebom za
    dużo mniejszą kasę - wszystko kwestia potrzeb :-DDD

    Ktoś może w tych potrzebach mieć, że projekt zrobił mu 'PAN IKSIŃSKI ZA
    15 TYS ZŁ' i potem sobie w widocznym miejscu na elewacji może tej treści
    tabliczkę walnąć - jak mu to do szczęścia potrzebne, to proszę bardzo,
    ale krytykowanie kogoś za to, że szuka tańszych rozwiązań, to już przesada.

  • 19. Data: 2010-10-19 13:17:39
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > pralki ? :) To wszystko jest zbedne, takie projekty maja sens w
    > budynkach wielorodzinnych, a nie malym domku.

    zbędny w sensie niekonieczny -być może. Tak samo nieobowiązkowy jest
    projekt konstrukcyjny. Tym niemniej w porządnym projekcie
    architektonicznym powinno się znaleźć co najmniej obliczenie fundamentów
    i nośności podstawowych elementów konstrukcyjnych...
    A co do reszty -zabawne, że traktujesz projektanta jak wroga, który chce
    decydować za Ciebie. Kupując projekt indywidualny kupujesz także czas i
    wiedzę/doświadczenie architekta, który ma (powinien mieć) jakieś pojęcie
    o ergonomii, funkcjonalności czy psychologii przestrzeni, a też ma
    obowiązek wspólnie z Tobą ustalić Twoje potrzeby, także nieuświadomione
    (serio -zdarza się że dopiero po paru rozmowach klienci zdają sobie
    sprawę czego naprawdę oczekują od mieszkania czy domu). Tak, wiem, że
    praktyka bywa inna...
    Wracając do tej nieszczęsnej umywalki -naprawdę niekoniecznie Ty wiesz
    lepiej gdzie powinna się znaleźć. Może się okazać, że przesunięcie jej o
    pół metra w stosunku do Twojej koncepcji zaoszczędzi sporo kasy i
    przestrzeni. I to właśnie możesz kupić razem z projektem. Ale oczywiście
    nie musisz ;-)

  • 20. Data: 2010-10-19 13:30:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 15:17, Jakub Tarczewski <a...@o...eu> wrote:

> [...]
    > pół metra w stosunku do Twojej koncepcji zaoszczędzi sporo kasy i
    > przestrzeni. I to właśnie możesz kupić razem z projektem. Ale oczywiście

    No coz, niech Ci bedzie. Ja jednak wole miec swoje zdanie w kwestii
    swojej umywalki, czy klozetu, niz zdawac sie na wizje obcej mi
    osoby :-) Pozatym to IMHO bardziej zadanie dla architekta wnetrz, niz
    architekta-projektanta samego domu. Tak czy siak projekt instalacji
    wod/kan jest zbedny, bo kazdy fachowiec "dorobi" taka instalacje pod
    prawie kazde widzimisie architekta:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.