  • 11. Data: 2012-09-25 14:28:34
    Temat: Re: dwa problemy z kotłownią
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Zawsze można dać reduktor.

    Znaczy się drugi?
    Bo pierwszy to wiadomo na wejściu zimnej wody do budynku. Czyli co drugi
    reduktor za bojlerem na układ CWU? Co w tym jest lepszego od naczynia
    przeponowego?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-09-25 14:28:41
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Naczynie przeponowe stabilizuje ( w pewnych granicach) ciśnienie w
    > instalacji CWU. Przy jego braku są większe wahania ciśnienia i co za tym

    No fakt, o tym nie pomyślałem. To wie ktoś jaka powinna być wielkość
    naczynia przeponowego?

    pozdrawiam

    mcs

  • 13. Data: 2012-09-25 14:55:27
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > No fakt, o tym nie pomyślałem. To wie ktoś jaka powinna być wielkość
    > naczynia przeponowego?

    Od 7 do 10% wielkosci boilera.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2012-09-25 17:25:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 25 Wrz, 14:28, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Znaczy się drugi?
    > Bo pierwszy to wiadomo na wejściu zimnej wody do budynku. Czyli co drugi
    > reduktor za bojlerem na układ CWU? Co w tym jest lepszego od naczynia
    > przeponowego?

    Wtedy jeszcze mocniejsza pompa do cyrkulacji by sie przydala ;)

    WS

  • 15. Data: 2012-09-26 18:12:52
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    mcs wrote:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    .pl...

    > No fakt, o tym nie pomyślałem. To wie ktoś jaka powinna być wielkość
    > naczynia przeponowego?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > mcs

    no absolutne minimum to 4% zładu czyli około 10% to optymalnie

    jeffrey

  • 16. Data: 2012-09-26 21:58:53
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-25 12:35, cte pisze:

    > Nie przełączę jak będę miał pompkę? Czy jak nie mam? Chodzi mi o to, że
    > kocioł latem musi pracować tylko na CWU i nie wiem skąd będzie wiedział
    > kiedy się wyłączyć, kiedy przechodzić na podtrzymanie itp. Czy z
    > czujnika na boilerze (na razie też go nie mam zamontowanego)? Czy nie
    > będzie głupiał jak będzie sam czujnik a nie da się sterować pompką
    > której nie ma?

    Zamkniesz zawór na kaloryfery i będziesz grzał tylko zasobnik cwu.
    O ile masz taki zawór.

    Kocioł ma czujnik temperatury na powrocie wody z obiegu. Dla kotła to
    jest bez znaczenia, czy grzeje bojler, czy kaloryfery. Zasada działania
    jest banalnie prosta. Jak woda do pieca wraca zbyt gorąca, to piec się
    przełącza na podtrzymanie, jak woda jest zimna, to grzeje. A odbiornik
    ciepła jest dla pieca zupełnie nie ważny. Sterownik pieca jest bardzo
    prostym zerojedynkowym urządzeniem.

    Pozdrawiam,
    MW