  • 121. Data: 2010-06-16 20:50:39
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c17d0ec$0$2592$65785112@news.neostrada.pl...

    > OIW minimum to 55 stopni. Ze względu także na legionellozę, która jest
    > śmiertelna.

    55stC rzeczywiście zauważyłem jest potrzebne do prawidłowego działania
    baterii termostatycznych ale ma możłiwości że jak dostarczysz te 45st to się
    kąpać będziesz w zimnej wodzie. Wiem coś o tym bo mam w całym domu baterie
    termostatyczne. Zresztą 55stC od kwietnia do października to u mnie żaden
    problem gdyż mam ze sporym zapasem przez 99% dni sporo wyższe temperatury z
    kolektorów. A po to aby się nie poparzyć zainstalowałem centralny regulator
    trójdrogowy termostatyyczny na wyjściu zbiornika który ustawiony jest
    właśnie na 55stC zgodnie z zaleceniami producenta Honeywell.

    Jeżeli woda jest z wodociągów to można olać legionellę gdyż woda jest w
    każdewj sieci chlorowana.
    taka informacja padła z usta pracownika sanepidu.

    > A jak nie dogrzejesz to kultury bakterii zostaną natychmiast uzupełnione z
    > solarów...

    Z solarów? Jakim cudem jeżeli to są dwa rozdzielone obwody? Ty rzeczywiście
    nie masz pojęcia jak zbudowana jest instalacja solarna.

    Marek

  • 122. Data: 2010-06-16 20:54:53
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Zwłaszcza w pochmurny dzień od jesieni do wiosny...

    I kolejny dowód że nie ppowinieneś się wypowiadać na tematy ci nie znane.
    Spieszę wyjaśnić że w te pochmurne dni od jesieni do wiosny kocioł gazowy
    czuwa i sprawdza po godzinie 16:30 czy temperatura jest poniżej 50stC.
    Jeżeli jest
    poniżej tej wartości to dogrzewa do 55stC.
    Dodatkowo w kotle jest funkcja antylegionella, kocioł raz w tygodniu
    zagrzewa zbiornik do 65stC.

    Marek

  • 123. Data: 2010-06-16 21:01:37
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Przedstaw wyliczenie inwestycji w solary. Ile trzeba wydać, ile zyskujemy.

    Przejdź się tu i przeczytaj wypowiedź z godz 19:29 na tej stronie :
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=169
    1507&highlight=

    ten znak równości na końcu należy także do linku

    Marek

  • 124. Data: 2010-06-16 21:24:11
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Odśnieżanie i skuwanie lodu ze szklanych solarów to chyba głupota?
    Zaręczam cię że się mylisz.

    > Ja Ci napiszę ile zużywam. Około 50-70 litrów ciepłej wody 45 stopni
    > dziennie. Grzanej prądem w II taryfie za 25 groszy/kWh. Sprawność 100%.
    > Mój koszt inwestycyjny plus serwis urzadzenia wytwarzającego ciepłą wodę
    > to 600+100 (w tym zapasowa katoda magnezowa) zł, a jego szacowana
    > trwałość, to 10 lat. Pranie, zmywarki itp osobno.

    Statystyczny Polak zużywa około 100l. Wychodzi na to że chodzisz po prostu
    brudny. Załóż solary, będziesz mógł dać sobie więcej komfortu.
    A tak na poważnie to oczywiście wziąłeś tylko siebie pod uwagę a u mnie np.
    są to 4 osoby ale jak są to malutkie dzieci to masz codziennie jakieś
    przepierki więc nawet nie 100 ale 120 na osobę policz.

    > Zmywarka i pralka podłączona do CW, to błąd. W instrukcji jest to
    > napisane. Takie podłączenie uniemożliwia np usuwanie zabrudzeń białkowych
    > i innych. Tylko urządzenia mające dwa dopływy na zimną i ciepłą można
    > podłączać do ciepłej wody.
    > Jak widzisz "ulepszyłeś" i "ułatwiłeś" sobie życie. ;-)

    Musisz napisać do producenta mojej zmywarki że jest debilem.
    W mojej instrukcji do zmywarki pisze że można doprowadzić wodę o temp do
    50stC.
    Jak byś miał zmywarkę to byś wiedział jak działa, a działa to tak że że
    nawet gdy zalewa się w pierwszym cyklu mycia gorącą wodą, to i tak pojemność
    cieplna naczyń oraz zmywarki powoduje ochłodzenie tej wody i temperatura w
    pierwszej fazie mycia nie przekroczy 30stC.
    Dalej, gdybyś coś wiedział na ten temat to byś wiedział że białko ścina się
    powyżej 40stC.
    Co do pralki natomiast to ja też mam podłączoną do ciepłej i zimnej wody ale
    tu jest inna sprawa bo tkaniny to włókna a nie szkło i metal więc ciepła
    woda do pralki płynie przez dodatkowy mieszacz termostatyczny ustawiony na
    30stC. Tu wogóle nie ma mowy o ścinaniu się białka w tej temperaturze.

    To co wypisujesz to sam bełkot.

    Marek

  • 125. Data: 2010-06-16 21:50:12
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Ja Ci powiem tak: gdybym dowiedzial sie, ze z wyksztalcenia jestes
    > matematykiem albo fizykiem teoretycznym to wiedzialbym, ze tlumaczenie Ci
    > jak to jedne dwa i drugie dwa to zawsze bedzie cztery niezaleznie ktore
    > dwa doda sie do ktorege, jest dla Twojego intelektu ublizajace i
    > analogicznie nie mam pojecia o co Ci chodzi. Piszesz jakies wywody o
    > blizej

    Piszesz, że nie istnieje koszt alternatywny czy utracony koszt kapitału.
    Przytoczyłem linki udowadniające, że jest.

    > ze pojecie kosztu nie ogranicza sie do jedynego kosztu alternatywnego,

    Pisałem także o koszcie alternatywnym nie ograniczając pojęcia kosztów tylko
    do niego.

    > alternatywnego, zapoznales sie z definicja, znalazles na szybko jakies
    > teksty po angielsku a noz moze nie znam i lecisz sobie z tym kosztem po

    Tobie to tak wygląda, a ja to po prostu stosuję w życiu.

    > kosztu alternatywnego. Ja Ci podpowiem jedno z moich ulubionych praw:
    > prawo malejacych przychodow, przy budowie przydaje sie wyjatkowo. Nie
    > wymaga

    Krańcowych. Oczywiste. Zwiększenie kosztu budynku o koszt solarów nie
    zwiększa proporcjonalnie przychodów.

    > Mozna napisac, ze wybierajac solary ponosi sie koszty alternatywe, ale nie
    > jakies tracenie kosztow kapitalu. Jak znasz definicje kosztu i wiesz czym

    Ty to tak rozumiesz, a inni inaczej.

    > Nie ogrzewa, bo to co najmniej trudne technicznie. Kociol ogrzewa wode
    > tylko gorna wezownica biwalentnego zasobnika. 2/3 zasobnika sila rzeczy
    > nie osiaga tej temp.

    Czyli w pozostałej objętości życie się rozwija.

    > To co ja uwazam nie ma znaczenia, to zycie po prostu. Nie mam na to
    > wplywu, wiec posiadanie tu jakiego kolwiek pogladu nie ma sensu. Powiem Ci
    > przy okazji, ze do tej pory tylko w te zime solar byl caly zasniezony.
    > Tyle

    No właśnie...

    > Pisze Ci konkretne dane zaprzeczajace Waszym pogladom o niby srednich 30C
    > albo sensownych temp. tylko przez kilka dni w roku. To co piszecie poki co
    > obalaja cytowane linki, reszta to juz szczegoly wlasnych wyborow.

    W wyliczeniu zwykle są cyfry...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 126. Data: 2010-06-16 21:51:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo?ci

    > 8x150zl. to 1200 rocznie. 5500/1200=4,58. Jakie 11 lat??
    > 7x150zl to 1050 rocznie. 8000/1050=7,61. Dalej nie 11 lat. Upal na Was zle
    > dziala?
    > Glikol wymienia sie raz na trzy lata, koszt wymiany ok. 160zl, wiecej
    > kosztow nie ma. No chyba, ze odsniezanie Ciebie ma jakos strasznie
    > kosztowac.

    Gdzie jest koszt gazu do dogrzewania i inne koszty?

  • 127. Data: 2010-06-16 21:52:35
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ta, palcem na wodzie.

    > A merytorycznie masz coś do dodania, czy tylko wycieczki ad persona?

    Merytorycznie z Tobą wyczerpałem już temat.

  • 128. Data: 2010-06-16 21:55:56
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Przypisujesz mi swoje własne przesądy. Czy gdzieś napisałem, że ktoś gra
    > całym kapitałem?

    To wynika z kontekstu.

    > Czyli wycofujesz się ze stwierdzenia, że ZAWSZE? BO właśnie udowodniłeś,
    > że NIE ZAWSZE?

    Zadaj pytanie pełnym zdaniem od początku.

    > Niestety cały czas w dyskusji posługujesz się demagogią i sprowadzaniem do
    > absurdu. NIGDZIE nie napisałem, że trzeba się TYLKO kredytować.

    Napisałeś, że kapitał z kredytu jest tańszy od własnego. Wystarczy?

    > Zdanie o pryszczatym studenciku potwierdza, że przyjmujesz co chwila
    > błędne założenia. Czyli jak to jest z kredytowaniem gdy posiadasz DUŻO
    > kapitału? ZAWSZE jest lepiej go używać niż się kredytować (w jakiejś
    > części)?

    Jeżeli kapitału jest bardzo dużo, to zawsze jest lepiej go używać od
    kredytu. Sytuacje niespełniające tej zasady, to np ryzykowna spekulacja, złe
    zarządzanie ryzykiem albo sztucznie kreowane np dofinansowania rządowe,
    sponsoring, kredyty dla rolników poniżej realnych kosztów.

  • 129. Data: 2010-06-16 21:57:07
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Fuj. Te badania, które stwierdzały, że tylko 60% się codziennie kąpie są
    > chyba prawdziwe.

    Po co się kąpać, jeśli można brać prysznic? Wiesz ile wody wtedy idzie?

  • 130. Data: 2010-06-16 22:02:15
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Snieg na 20cm na dachu nie zdarza sie czesto. Odsniezac trzeba kiedy snieg
    > przestanie padac. Plaskie kolektory w znacznie mniejszym stopniu sa
    > podatne na zimowe niedzialanie.

    Odśnieżać ryzykując uszkodzenie.

    > Ja drugiej taryfy nie bede zakladal tylko do podgrzewania CWU, nie
    > potrzebuje tez takiej mocy przylaczeniowej ktorej cene opatrzenie
    > przemilczales.

    Zakładanie II taryfy kosztowało mnie godzina na załatwienei pappierków.
    3x25A mam od "zawsze" i na razie wystarczy.

    > A co ja tu jakis wyliczacz jestem? Masz druga taryfe do ogrzewania domu to
    > pewnie wychodzi Ci ta woda taniej, ale inne rzeczy elektryczne kosztuja
    > Cie wiecej. Kiedys juz o tym pisalismy.

    Pisaliśmy i wspominałem że zwiększyłem roczne zużycie energii zmniejszając
    jednocześnie rachunki.

    > Chyba mylisz amortyzacje z czasem zycia urzadzenia. To niestety nie to
    > samo. Celem amortyzacji jest odtworzenie majatku a nie przewidywanie jego
    > zycia. Zaklada sie, ze urzadzenie bedzie pracowalo 5 lat. Przez te 5 lat
    > odkladamy czesc zysku na zakup nowego urzadzenia. Po okresie amortyzacji
    > (umozeniu) urzadzenie pracuje za darmo, a my mamy na nowy sprzet. Pewnie
    > nie ma taego w Wiki i stad bledna interpretacja pojecia amortyzacji
    > kojarzona wylacznie z czasem zycia.

    Ja na podstawie doświadczenia zakładam dla swoich prywatnych obliczeń
    używanie AGD przez 10 lat. W firmie to co innego.

    > W mojej zmywarce napisane jest inaczej.

    A w moim Boschu tak jak pisałem.

    > Co do pralki pewnie masz racje, ale w zmywarce mojej przy najmniej
    > napisano jak wol. Podlaczac wode do 60C w przypadku posiadania
    > alternatywnych zrodel energii.

    Ciekawe przy jakiej różnicy cen ogrzewania wody opłaca się używać ciepłej do
    wszystkich płukań?