  • 11. Data: 2011-12-04 15:05:06
    Temat: Re: elektryczny kocioł CO przy ogrzewaniu podłogowym
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:jbg1ua$jqp$1@inews.gazeta.pl...

    > Ze względów bezpieczeństwa. Prąd jak będzie cos nie tak najwyżej
    > bezpiecznik wywali, z gazem trochę bardziej niebezpiecznie moim zdaniem.
    > Tak samo zresztą jak są kotły na paliwo stałe uruchamiane zdalnie
    > rozpalane) też bym nie ryzykował zdalnego rozpalania raczej.

    Dzisiejsze kotly gazowe sa bardzo dobrze zabezpieczone.
    Podejzewam, ze sa bezpieczniejsze od elektrycznych, ktorych nie rozlaczy
    bezpiecznik do poki nie zrobia zwarcia.
    Gazowy wylacza sie przy byle okazji. Zapowietrzony - nie wlaczy sie,
    zagotuje sie - wylaczy sie, nie odpali - wylaczy sie itp.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-12-04 15:51:28
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-12-2011 o 22:06:53 mirkra33 <m...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > "przyjemnej".
    > Oczywiście do całego systemu podłączyć płaszcz wodny kominka i podczas
    > pobytu
    > ogrzewać drewnem. Dodatkowo chciałbym, żeby kocioł ogrzewał wodę
    > użytkową. Dom
    > będzie miał ok. 120 m2 (parter + poddasze użytkowe, bez podpiwniczenia)
    > murowany, dobrze ocieplony.
    > Czy ktoś ogrzewa takim systemem i jak mają się do tego średnie koszty.
    > Będę wdzięczny za każdą informację ewentualnie podpowiedź jak inaczej
    > rozwiązać
    > problem ogrzewania. Dodam, że w okolicy nie ma gazu.

    A ten dom już masz czy nie?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-12-04 17:16:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 16:05, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > Gazowy wylacza sie przy byle okazji. Zapowietrzony - nie wlaczy sie,
    > zagotuje sie - wylaczy sie, nie odpali - wylaczy sie itp.

    A jak sie zepsuje wylacznik? ;-) Wszystko sie moze zepsuc. W
    elektrycznym moze sie zepsuc termostat - wtedy mamy powodz w domu
    (dobrze bufor postawic w wykafelkowanym pomieszczeniu ze spadem do
    kratki ktora odprowadza wode do kanalizacji i problemu nie ma). Ale
    mozna zastosowac podwojny termostat za dodatkowe 50 pln i
    prawdopodobienstwo awarii jest juz bardzo male. Z gazem mimo wszystko
    jednak jest troche bardziej niebezpiecznie.. Mow co chcesz -
    jakkolwiek bylby ten kociol zabezpieczony to zawsze sie moze cos w nim
    zepsuc. Jak jestes w domu na stale - to sobie powiesisz czujke gazu i
    jestes w miare bezpieczny bo nim by to czegos doszlo to bedziesz
    slyszal alarm. Ale jak zostawiasz dom na np miesiac to.. ja bym nie
    ryzykowal. Zreszta nie ma co gdybac - autor napisal ze gazu nie ma ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-12-04 18:55:56
    Temat: Re: elektryczny kociol CO przy ogrzewaniu podlogowym
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > A jak sie zepsuje wylacznik? ;-) Wszystko sie moze zepsuc.

    Z pradem moze byc tak, ze zanim zrobi sie zwarcie to dom moze sie juz palic.
    Nie widze tu jakiejs szczegolnej roznicy miedzy kotlem gazowym a
    elektrycznym. Bezpiecznik tez moze sie zwalic i nie rozlaczyc przy zwarciu.
    Takie cos moze sie zdarzyc zawsze i zrodlo ciepla nie ma tu wiekszego
    znaczenia, po to sie ubezpiecza dom.

> [...]
    > zepsuc. Jak jestes w domu na stale - to sobie powiesisz czujke gazu i
    > jestes w miare bezpieczny bo nim by to czegos doszlo to bedziesz

    Nie z kotla, bo ten ma calkowicie zamknieta komore spalania. Ciagnie
    bezposrednio z zewnatrz i wyrzuca na zewnatrz. Malo prawdopodobne zeby cos
    nie zadzialalo.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-12-04 18:57:55
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 03.12.2011 22:06, mirkra33 pisze:
    > Zastanawiam się nad ogrzewaniem domu prądem przy wodnej instalacji podłogowej.
    czyli prąd będzie grzał wodę, woda podłogę podłoga powietrze? Gdzie tu
    sens? Czy nie lepiej - prąd powietrze?
    > Dom przez najbliższe lata będzie domem sezonowym, zatem w ziemie w ciągu
    > tygodnia jedynie utrzymywanie minimalnej temperatury.
    ale to nie bardzo ma sens. albo grzejesz albo nie. Tzn Ty wybierasz, ale
    ekonomiczne to nie jest.

    > Planuję system uruchamiać
    > sms-em np. dzień przed przyjazdem i doprowadzać temperaturę do "przyjemnej".

    to postaw parę grzejników olejowych - wystarczy.

> [...]
    > będzie miał ok. 120 m2 (parter + poddasze użytkowe, bez podpiwniczenia)
    Masz już ten system czy go planujesz? Planuj tak aby było tanio. czyli
    ogrzewaj tym kominkiem jak tam chcesz, ale odradzam montowanie do tego
    systemu grzałek elektrycznych, chyba że ekonomia Ci wisi i powiewa.

    inaczej: czas ogrzania mojej łazienki farelką to 15 minut. czas
    podgrzania tej samej łazienki podłogówką..... po godzine podłoga robi
    się ciepła, a łazienki wcale nie ogrzeje. Tak czy siak ciepło magazynuje
    i rozprowadza podłoga - a płacić słono trzeba.
    ToMasz

  • 16. Data: 2011-12-04 21:42:15
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik " mirkra33" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozwiązać
    > problem ogrzewania. Dodam, że w okolicy nie ma gazu.

    Koszty będą duże, a instalacja będzie groziła zamarznięciem i rozsadzeniem
    instalacji oraz płaszcza kominka.
    Niestety aby można było do całej instalacji podłączyć komiek z płaszczem to
    ten kominek musi być ogrzewany kotyłem elektrycznym, a sam kominek będzie
    marnował ciepło poprzez komin.

    Osobiście proponuję nie bawić się w kominki z płaszczem, lecz komienk z
    rozprowadzeniem ciepłego powietrza. Zamiast podłogówki zamontować
    konwekcyjne grzejniki elektryczne z nadmuchem, bo one nagrzeją dom bardzo
    szybko. Podłogówka niestety potrzebuje ze 2-3 dni, żeby rozgrzać dom, a
    zatem nie możesz liczyć na załączenie ogrzewania dzień przed przyjazdem.
    Dzięki kominkowi z rozprowadzeniem powietrza oraz grzejnikom elektrycznym
    nie będziesz musiał ogrzewać stale tego domu, bo nie będziesz miał
    instalacji CO z wodą, która zamarznie. Jeżeli już upierasz się przy
    instalacji CO to napełnij ją glikolem.

    Teraz kwestia zabezpieczania domu.
    Jeżeli nie masz zrobionej głębokiej, zamykanej studzienki w ziemi, w której
    będzie umieszczony licznik wody, zawór odcinający wodę oraz zawór, którym
    możesz spuścić wodę z całej instalacji wodnej w domu to będziesz musiał
    zamontować zawór spustowy jak najbliżej przyłącza wody, a samo przyłącze
    ogrzewać np. specjalnym termostatycznym kablem grzewczym. Na czas
    nieobecności wodę należy spuścić z całej instalacji wodnej. Musisz też
    zwrócić uwagę na baterie wodne - kup takie, w których nie będzie pozostawała
    woda po odkręceniu otwarciu zaworów w baterii i spuszczeniu wody z całej
    instalacji. Sama instalacja musi być tak wykonana, żeby woda mogła z niej
    spłynąć i nie pozostawała w kolanach czy syfonach. Syfony odpływowe (pod
    zlewem, umywalką) należy opróżniać. Syfony, do których jest utrudniony
    dostęp np. pod wanną, prysznicem czy też syfony w muszlach sedesowych należy
    wypełnić glikolem lub po prostu nasypać dużą ilość soli kuchennej.
    Podobnie też należy napełnić glikolem pozostawiane pralki automatyczne czy
    zmywarki, bo w nich pozostaje pewna, niewielka ilość wody, która zamarzając
    może uszkodzić pompy węże i rurki. Przed wyjazdem należy też odkręcić węże
    wodne id pralki czy zmywarki, a nastepnie na chwilę je załączyć, aby się
    otworzyły zawory elektromagnetyczne i opróżniły z wody.
    Do nadzoru temperatury przyłącza wody oraz zdalnego uruchamiania ogrzewania
    można zastosować odpowiednie moduły GSM.
    Na dobrą sprawę moduły takie mogą także posiadać wbudowane funkcje
    termostatów i automatycznie uruchamiać ogrzewanie zabezpieczając dom przed
    spadkiem temperatury poniżej np. 5-7stC, jednoczęsnie powiadamiając SMS-ami
    o stanach awaryjnych oraz wysyłać raporty o stanie pracy i temperaturach na
    żądanie.
    Posiadam takie moduły pełniące rolę alarmu, termostatów współpracujących z
    kilkoma czujnikami temperatury oraz specjalne, profesjonalne kable grzewcze
    termostatyczne. Ich zasada działania polega na tym, że w tych kablach
    zastosowano jako wewnętrzną izolację pomiędzy żyłami specjalny polimer,
    który zmienia swoją oporność zależnie od temperatury do jakiej się nagrzewa
    ten kabel. Dzięki temu nie są potrzebne żadne dodatkowe termostaty (tak jak
    w badziewnych kablach z Allegro), ale sam kabel sobie zmienia moc zależnie
    od zapotrzebowania w ciepło. Czyli jak temperatura otoczenia się obniży to
    on sam podwyższa swoją moc grzewczą tak, żeby utrzymać stałą, stabilną
    temperaturę. Jak temperatura otoczenia wzrośnie to kabel zmniejsza moc
    grzewczą. Co ciekawsze przy takim kablu ta regulacja jest dokonywana na
    każdym milimetrze jego długości niezależnie, czyli kabel sam kompensuje
    grubości ociepleń w różnych miejsach na całej swojej długości.
    Moduły GSM mogą nadzorować pracę takich kabli i je załączać przy spadku
    temperatury w danym miejscu poniżej określonej wartości. Ponadto możesz
    sobie poustawiać powiadomienia SMS, kiedy temperatury przekroczą określone
    wartości (spadku lub wzrostu).
    Możesz także niezależnie załączać i wyłączać poszczególne obwody.
    Jak jesteś zainteresowany szczegółami do daj znać na priv - tylko usuń iksa
    z maila.

    Tak zabezpieczony dom może stać nawet w największe mrozy i nic mu się nie
    stanie. Nie ponosisz bezsensownych, wysokich kosztów ogrzewania, a w razie
    potrzeby możesz szybko nagrzać dom do dowolnej temperatury, wysyłając po
    prostu SMS-a.

  • 17. Data: 2011-12-05 19:17:03
    Od: " Mirek" <m...@g...pl>

    Dziękuję za wszystkie rady i podpowiedzi. Dom ma na razie fundament (uwinąłem
    się przed zimą, żeby się uleżał). Na wiosnę planuję rozpocząć budowę. Ze
    względu na plany kanalizacji i wody zakończone prawdopodobnie w 2013 nie będę
    szalał z tempem. Sezon 2012 to planowany stan surowy zamknięty, ale warto już
    teraz myśleć o systemie ogrzewania. Najbardziej bliski moim przemyśleniom jest
    bufor z grzałkami podłączony do płaszcza wodnego kominka. Pytanie - czy nie
    będzie mało ekonomiczne grzanie 1000 litrów wody podczas 2 dniowego pobytu?
    Decyzja o ogrzewaniu chyba jest najważniejszą podczas budowy - no bo co jak
    się nie sprawdzi? Przy CO zawsze można podpiąć coś innego (LPG, olej) inne
    rozwiązania ryzykowne chyba - dostałem ciekawą ofertę ogrzewania nadmuchowego
    - ale jeśli się zdecyduję a okaże się do d....y to zmiana systemu = kapitalny
    remont.
    Liczę, że ktoś jeszcze coś podpowie. Jeszcze raz dzięki za dotychczasowe
    posty.
    mirek

  • 18. Data: 2011-12-05 22:04:02
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Mirek napisał:
    > Pytanie - czy nie
    > będzie mało ekonomiczne grzanie 1000 litrów wody podczas 2 dniowego pobytu?

    Bufor rzecz jasna nagrzejesz sobie dzień, czy dwa wcześniej, bo jak już
    przyjedziesz i dopiero wtedy zechcesz grzać, to będzie na zasadzie
    kopania studni, bo pożar :-).

    Nie wyłapałem jeszcze jednej ważnej informacji... czy będzie to dom
    murowany, czy lekki - szkieletowy? Może być to ważna sprawa jak chodzi o
    okresowe ogrzewanie i jego aspekt ekonomiczny :-).

    pozdr
    Robert G.