  • 1. Data: 2011-12-03 13:15:00
    Temat: Folia w płynie - jak wysoko wyciagac na sciany?
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Prysznic z płytek (trzy ściany i podłoga z odpływem liniowym) - jak wysoko
    wychodzić folią w płynie na ściany?
    Czy dając folię w płynie nie musimy już dawać izolacji "z rolki" (zatapianej
    w klej) w narożnikach pomiędzy podłogą i ścianami i pomiędzy ścianami, czy
    jednak dawać?
    THX

  • 2. Data: 2011-12-04 10:43:59
    Temat: Re: Folia w płynie - jak wysoko wyciagac na sciany?
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    wejdź na strone np. Sopro,tam masz dokładne schematy izolacyjne...
    folie w płynie daj na całość,
    jeżeli chcesz używac wtapianych izolacji do narożników,musisz użyc do tego
    izolacji w formie szpachli,zabezpiecz tez dokładnie okolice spustów oraz
    podejść wody

    w Szwecji normą jest naciąganie całości brodzików zatapianie taśm zbrojonych
    na wszelkich załamaniach oraz otworach (glazurnik musi mieć ukończony
    specjalny certyfikat z uszczelnień)
    pzdr

  • 3. Data: 2011-12-04 11:30:19
    Od: calleh <c...@g...com>

    W dniu sobota, 3 grudnia 2011, 14:15:00 UTC+1 użytkownik _THX. napisał:
    > jak wysoko wychodzić folią w płynie na ściany?
    tak wysoko jak będą płytki

    > Czy dając folię w płynie nie musimy już dawać izolacji "z rolki" (zatapianej
    > w klej) w narożnikach pomiędzy podłogą i ścianami i pomiędzy ścianami, czy
    > jednak dawać?
    zdecydowanie dawać, tyle, że nie wklejasz taśmy na klej na własnie przy pomocy folii
    w płynie

    proponowałbym jednak, biorąc pod uwagę, że to prysznic bez-brodzikowy (jak
    rozumiem)zamiast folii w płynie zrobić to porządną, dwuskładnikową hydroizolacją np
    to: http://products.kerakoll.com/catalogo_dett.asp?idp=5
    812

  • 4. Data: 2011-12-04 22:52:41
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tylko w sumie po co i dlaczego na całość?
    Folia w płynie tania nie jest.
    Robiłem parę łazienek w tym jeden typowy prysznic (z brodzikiem stalowym) bez
    folii w płynie, za to z taśmą we wszystkich narożnikach i pod baterią, przez
    paręnaście lat nic nie cieknie.

    -----

  • 5. Data: 2011-12-05 19:57:57
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    folia tania nie jest ale jak łazienka kosztuje circa 5-10 tys to koszt
    znikomy..( ja u siebie z racji płyt g-k,to pomalowałem całą łazienkę)
    poza tym ściany nie będą przesiąkać ale jak nawilgną może pojawić się
    grzyb..
    pzdr

  • 6. Data: 2011-12-06 09:38:16
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Swoją drogą:
    Najpierw robić z g..., a później dawać do pozłacania?

    -----

  • 7. Data: 2011-12-06 10:03:26
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-03 14:15, _THX. pisze:
> [...]
    > w klej) w narożnikach pomiędzy podłogą i ścianami i pomiędzy ścianami, czy

    Ja bym izolował do wysokości 20-30 cm. Plus narożnik/narożniki pionowe
    do wysokości bryzgania wody (jakieś 1,80m).
    Taśmę w rogu trzeba dać, ale nie dawałbym jej do narożnika pionowego
    powyżej tych 20-30 cm.
    Wyżej nie ma sensu dawać folii w płynie, bo płytki są szkliwione i nie
    przepuszczają wody, lub przepuszczają w stopniu znikomym, zwłaszcza, jak
    woda nie jest stojąca. Fugi teraz też robią z dodatkiem substancji
    hydrofobowych i są praktycznie nienasiąkliwe.
    Trzeba zwrócić uwagę na dokładne obrobienie kratki ściekowej.

    Pozdrawiam,
    MW