  • 1. Data: 2011-12-03 13:22:02
    Temat: Podejscia do telewizora na scianie.
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    TV jest planowany na przyszłość, ale na razie nie będzie kupowany.
    Pytanie:
    Na jakiej wysokości proponujecie umieścić podejścia do odbiornika (chwilowo
    to chyba jakiś obraz bedzie tam wisiał)?
    Jakie kable ciągnąć?
    Pojedyncze - koncentryk jakości TV-Sat, skrętka i 3x1,5mm2 - wystarczą?
    Dawać puszkę/puszki w ścianie (niechętnie, bo to zewnętrzna ściana z
    Porothermu, i nie chciałbym mieć wiejącej zimnem klimy za TV ;))?
    THX

  • 2. Data: 2011-12-03 13:57:17
    Temat: Re: Podejscia do telewizora na scianie.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "_THX." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie kable ciągnąć?
    > Pojedyncze - koncentryk jakości TV-Sat, skrętka i 3x1,5mm2 - wystarczą?

    A HDMI? Jak podlaczysz jakikolwiek tuner/player?

    > Dawać puszkę/puszki w ścianie (niechętnie, bo to zewnętrzna ściana z
    > Porothermu, i nie chciałbym mieć wiejącej zimnem klimy za TV ;))?

    To ociepl ta puszke.

  • 3. Data: 2011-12-03 16:10:03
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >Na jakiej wysokości proponujecie umieścić podejścia do odbiornika (chwilowo
    >to chyba jakiś obraz bedzie tam wisiał)?
    To musisz samemu dobrać. Np ja ostatnio zdjąłem tv ze ściany i postawiłem na
    niziutkiej(30-40 cm szafce) I moim zdaniem jest wygodniej jak na ścianie ale
    to kwestia indywidualna dla każdego

> [...]
    >Dawać puszkę/puszki w ścianie (niechętnie, bo to zewnętrzna ściana z
    >Porothermu, i nie chciałbym mieć wiejącej zimnem klimy za TV ;))?

    Zrób tak: kable pociągnij do dołu tam gdzie zazwyczaj szafka tv jest. daj
    dwa koncentryki i skrętkę no i 220v oczywiście. A z dołu w górę do
    wysokości mniej więcej takiej na jakiej powiesisz tv wkuj w ścianę rurę PCV
    kanalizacyjna fi 50 chyba z dwoma kolankami. J jak powiesisz w przyszłości
    tv to w tej rurze puścisz wszelkie kable od tv do tunera który zwykle stoi
    właśnie na dole

  • 4. Data: 2011-12-03 16:21:17
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Tuner to raczej ma w sobie (a idealnie jakby tv miał w sobie wbudowany tuner
    sat, bo w mieszkaniu jest sygnał ze zbiorczej anteny sat ze wspólnego
    talerza).

    Zanim kupię tv to może do podłączenia odtwarzaczy będą światłowody lub
    bezprzewodowe lasery ;-)

    A serio to najchętniej bym wcisnął jakiś mały płaski odtwarzacz na płasko za
    tv, pomiędzy telewizorem a ścianą.

    W sumie to powinny z boku tv wysuwać się szufladki albo być slot do włożenia
    płyty, ale czy będą takie to chgw ;-)

    Ten tv to trochę w przejściu by wisiał i nic pod nim raczej stać nie może.

    -----

  • 5. Data: 2011-12-03 16:55:07
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-03 14:22, _THX. pisze:

    > Pojedyncze - koncentryk jakości TV-Sat, skrętka i 3x1,5mm2 - wystarczą?
    > Dawać puszkę/puszki w ścianie (niechętnie, bo to zewnętrzna ściana z

    Szczerze mówiąc to zadziwia mnie ten dzisiejszy pęd do robienia tysięcy
    podprowadzeń. TV, czujniki temperatury, sterowniki itp.
    Moim zdaniem nie ma co się szarpać tylko podprowadzić gniazdo zasilania
    plus kabel koncentryczny, ewentualnie dwa oraz jakąś skrętkę UTP. To
    wszystko wyprowadzić przy podłodze i tyle.

    Dziś możesz zaplanować sobie masę różnych podłączeń a okaże się że jutro
    producenci wprowadzą jakiś super hiper nowy sposób łączenia ze sobą
    sprzętu a Ty tego nie będziesz mieć w wydumanej instalacji.

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-12-03 19:00:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "_THX." <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Tuner to raczej ma w sobie (a idealnie jakby tv miał w sobie wbudowany
    > tuner
    > sat, bo w mieszkaniu jest sygnał ze zbiorczej anteny sat ze wspólnego
    > talerza).

    Ale wiesz, zw ze swoim tunerem to nie to samo?

    > Zanim kupię tv to może do podłączenia odtwarzaczy będą światłowody lub
    > bezprzewodowe lasery ;-)

    To ja bym z podejscia tesz zrezygnowal, morze zasilanie bedze szlo z ócz
    widza.

> [...]
    > za
    > tv, pomiędzy telewizorem a ścianą.
    >
    > W sumie to powinny z boku tv wysuwać się szufladki albo być slot do

    Odtwarzacze sa do powieszenia na scianie.

    > Ten tv to trochę w przejściu by wisiał i nic pod nim raczej stać nie może.

    Kto Ci kaze pod nim?

  • 7. Data: 2011-12-04 10:07:36
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    No właśnie o tym piszę.