  • 21. Data: 2013-07-01 22:22:14
    Temat: Re: filtr wody na caly dom
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik rageofhonor napisał:

    > Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba nie masz na myśli filtra RO. Woda z RO nie nadaje się do
    > długotrwałej konsumpcji bo jest pozbawiona minerałów. Wypłukuje ona
    > minerały z organizmu. Grozi to poważnymi problemami zdrowotnymi a nawet
    > śmiercią. Wtedy trzeba by dodatkowo taką wodę mineralizować.

    Do śmierci to się nie doprowadzi - w końcu poza wodą jeszcze jakieś
    pokarmy stałe przyjmuje... Ale mientki fiu... bedzie. Jak wygląda
    postępująca demineralizacja organizmu oglądałem w trakcie pewnego
    studenckiego obozu rowerowego na który jako oldtimerzy się z kumplem
    załapaliśmy. Towarzystwo piło Coca - Colę (wynalazek szatana - upośledza
    wchłanianie wapnia i magnezu i w efekcie człowiekowi ciągle pić się
    chce...), my - wpadaliśmy do każdej napotkanej apteki na Wielka
    Pieniawę. Po dwóch tygodniach w prawie czterdziestu stopniach
    towarzystwo ledwie nogami powłóczyło, a ja z kumplem pojechaliśmy
    jeszcze na tydzień rowerowania po Polsce.

    Porządne instalacja RO mają wyjście wody użytkowej (pralka, zmywarka,
    wanna czy prysznic - tam im miększa woda tym lepiej) i wyjście wody
    spożywczej - najpierw karbonizacja (najlepiej ciśnieniowa z butli CO2),
    potem złoże dolomitowe dla mineralizacji wtórnej...

    Tam gdzie takie luksusy nie wchodzą w grę (oceaniczne jachty regatowe z
    odsalarkami RO, wyprawy wysokogórskie i polarne korzystające z wody ze
    śniegu) używa się tabletek mineralizujących - w których zamiast kwasu
    węglowego stosuje się kwas tarowy - nie ważne jaki anion, ważne że
    określone kationy organizm dostać musi!

    --
    Darek