  • 11. Data: 2013-06-29 13:45:30
    Temat: Re: filtr wody na caly dom
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 12:15:59 UTC+2 użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

> [...]
    >
    > kosztuje około 300-400 zł rocznie (2x rocznie wymiana/czyszczenie
    >
    > filtrów + sól do mineralizacji którą samemu trzeba co kilka tygodni
    >
    > dosypać do zasobnika).
    >

    > Przy zmiękczonej wodzie oszczędza się około 50-60% środków
    >
    > higienicznych i piorących (np. proszku do prania sypie się połowę
    >
    > lub mniej tego co jest na opakowaniu), nie ma też zakamienienia
    >
    > rur czy czajników. Moi rodzice bardzo sobie to chwalą. Według
    >
    > oferty 4-osobowa rodzina na tych wydatkach może zaoszczędzić
    >
    > ok. 1000 zł/rocznie - nie wiem czy to prawda.

    Pierdu pierdu. Woda z demineralizatora który wymienia wapń na sód nie nadaje się do
    picia w dłuższym okresie czasu. Ktoś kto się na tym zna pisał tutaj o
    demineralizacjach. Wychodziło że sól do takiego jak opisałeś sypie się nie z torebki
    tylko szuflą z worka. Ciekawe skąd się tysiąc oszczędności bierze, chyba tylko ze
    spamerskich opisów jak to gówno ładnie pachnie.

  • 12. Data: 2013-06-29 14:11:49
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-29 13:42, k...@g...com pisze:

    > Wychodziło że sól do takiego sypie się nie z torebki
    > tylko szuflą z worka.

    Zgadza się. 25 kg worek raz na 3-4 tygodnie.

    ŁK

  • 13. Data: 2013-06-29 15:20:55
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 14:11:49 UTC+2 użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

    > Zgadza się. 25 kg worek raz na 3-4 tygodnie.
    >

    > ŁK

    To jak kupić sól po 70 groszy za kilogram to wyjdzie cirka jebałt 250 złotych rocznie
    + koszt transportu. Super interes. Wiesz ze jak są tratwy ratunkowe na statkach to na
    wyposażeniu jest w nich słodka woda i proste urządzenie do odsalania wody słonej.
    Woda w której jest dużo sodu nie nadaje się do picia. To że z demineralizatora
    regenerowanego solą kuchenną nie leci słona woda nie znaczy że nie zawiera sodu. Woda
    po demineralizacji solą kuchenną nadaje się do celów takich jak pranie, zmywanie. Do
    mycia też się nadaje ale trzeba zużyć więcej mydła lub używać mydeł przeznaczonych do
    wody słonej, bo takie zwykłe słabo się mydli i pieni. Ponieważ tak demineralizowana
    woda nadaje się do zmywarek to każda zmywarka ma swój prywatny demineralizator. Jakąś
    unikatową pralkę z takim wynalazkiem też kiedyś widziałem. Odejmij od tego tysiąca
    złotych 250 na sól. Pozostaje hipotetyczne 750 złotych. Wypadało by odjąć amortyzację
    demineralizatora i po pewnym czasie koszt tabletek na nadciśnienie. Bo nie ma wafla
    że jak ktoś pije wodę z nadmierną zawartością sodu to nadciśnienie dostanie na 100%.

  • 14. Data: 2013-06-29 15:36:26
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-29 15:20, k...@g...com pisze:

    > To jak kupić sól po 70 groszy za kilogram to wyjdzie cirka jebałt 250
    > złotych rocznie + koszt transportu. Super interes.

    No przecież napisałem, że eksploatacja kosztuje 300-400 zł/rok.
    Czytać nie umiesz?

    > To że z demineralizatora regenerowanego solą kuchenną

    Nie napisałem, że to sól kuchenna. To jest sól *do zmiękczaczy*.

    > Do mycia też się nadaje ale trzeba zużyć więcej mydła

    Sorry, ale nie wiesz o czym mówisz... chyba o myciu się przesoloną
    wodą... woda u moich rodziców wymaga 2-3x mniej środków piorących
    do prania i odrobiny mydła do mycia. Tez tego nie doczytałeś.

    > Wypadało by odjąć amortyzację demineralizatora i po pewnym czasie
    > koszt tabletek na nadciśnienie.

    A jak jedziesz samochodem pod górkę, to jeszcze zaciągasz hamulec
    ręczny, czy co?

    Ukłony
    --
    ŁK

  • 15. Data: 2013-06-29 15:44:55
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-29 15:36, Lukasz Kozicki pisze:

    > Nie napisałem, że to sól kuchenna. To jest sól *do zmiękczaczy*.

    Sorry, sprawdziłem - to faktycznie zwykła sól.

    ŁK

  • 16. Data: 2013-06-29 16:16:56
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 15:44:55 UTC+2 użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

    > Sorry, sprawdziłem - to faktycznie zwykła sól.
    >

    > ŁK

    Picie wody z nadmierną ilością sodu było tak niewygodne że pominąłeś celowo czy
    przypadkowo. Jak woda z nadmierną ilością sodu szkodzi mnie to wolę wydać trochę
    więcej na proszek do prania. Proszku wbrew temu co sugerują sprzedawcy takich
    wypasionych systemów do wody nie zużywa się w domu tonami. Oszczędność na proszku
    jest znikoma, porównywalna z kilkoma paczkami papierosów albo kilkoma litrami piwa
    rocznie. to nie argument. Argumentem jest zdrowie a woda z sodem nie jest zdrowa.

  • 17. Data: 2013-06-30 08:06:49
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 15:47:53 UTC+2 użytkownik rageofhonor napisał:

    > Chyba nie masz na myśli filtra RO. Woda z RO nie nadaje się do długotrwałej
    >
    > konsumpcji bo jest pozbawiona minerałów. Wypłukuje ona minerały z organizmu.
    >
    > Grozi to poważnymi problemami zdrowotnymi a nawet śmiercią.

    Pod warunkiem, że woda z kranu będzie jedynym posiłkiem.

  • 18. Data: 2013-06-30 08:15:47
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 06:34:16 UTC+2 użytkownik Marcin Ł napisał:
    > Panowie,
    >
    > jak to jest z tymi filtrami?
    >
    > wode mam strasznie twarda i myslalem o zalozeniu filtra na caly dom. podobno
    >
    > taki filtr generuje mega straty wody wpuszczajac wode do kanalizacji. jak to
    >
    > jest? szwagier twierdzi ze nawet 40% czystej wody idzie do kanalizacji bo
    >
    > filtr tak dziala. przewidzialem na inwestycje ok 3000zl (+-500zl) tylko czy
    >
    > za taka kwote zaloze pomocny filtr czy gadżet? czy faktycznie sa az takie
    >
    > straty wody za ktora przeciez trzeba zaplacic?

    Jeżeli czujesz potrzebę posiadania dobrej wody, to tylko dobre RO, bo wszystko inne
    jest jak wygarnianie much z kałuży.
    Dobre, to np. http://www.bestwater.de

  • 19. Data: 2013-07-01 10:34:06
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    ps.com...
    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 07:56:46 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > zyjemy i o dziwo całkiem dobrze się czujemy :)) W wodzie raczej wiecej
    > jest
    > szkodliwych substancji aniżeli tych dobrych związków. Niestety takie mamy

    Odwazna teza - z roznorakich testow wynika ze woda u mnie w kranie jest
    zdrowsza niz mineralna ze sklepu. Mozna pic nieprzegotowana prosto z kranu!
    Woda pozbawiona mineralow jest niezdrowa. 7 lat to jeszcze krotko -
    mysl dlugoterminowo i lepiej se kupuj mineralna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

    U nas na wybrzeżu jest nieciekawa :( aczkolwiek gołym okiem tego nie widać.
    Pierwszy filtr 5 mikronowy po ok. 6 miesiącach oblepiony jest całkowicie
    brudem wręcz szlamem. Nie dokońca jestem przekonany ze organizm to przerobi.
    Musi się to g.... gdzieś odłożyć.

  • 20. Data: 2013-07-01 11:27:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2013 10:34:06 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > U nas na wybrze?u jest nieciekawa :( aczkolwiek go?ym okiem tego nie wida?.

    Kolejny dowod ze slask gora ;))

    Poszukaj na stronie swoich wodociagow wynikow badan wody - u nas regularnie
    publikuja (chyba musza). U mnie:

    http://www.pwik-wodzislaw.pl/pwik/index.php?option=c
    om_content&view=article&id=93:jakie-s-parametry-dost
    arczanej-wody&catid=56:najczciej-zadawane-pytania&It
    emid=51

    Mozna smialo pic :)
    pozdr.

    --