  • 21. Data: 2009-09-10 20:55:09
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > A może ma ktoś zfdjęcia operacji chirurgicznych,
    > bo muszę sobie wyciąć wyrostek ... ;D

    nikt ci tego nie broni:O)
    ale jak byś sobie nie poradził, to zamiast dawać w łapę jakiemuś państwowemu
    medykowi to ja ci to zrobię za flaszke (50zł:O)

  • 22. Data: 2009-09-10 21:55:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > instalacja żeby przeszła przez odbiór musi zostać zaprojektowana. Musi
    > zostać wykonany projekt i wyliczenia, a to także kosztuje.
    > Po szóste, trzeba wykonać uziemienie.

    Gdzie Wy takie rzeczy robicie panowie?
    Projekty instalacji domu jednorodzinnego? Uziemienie?
    Nikt nigdy w okolicy gdzie mieszkam sposrod osob ktore znam nie robil
    zadnego projektu instalacji elektrycznej, a uziemienie wchodzi do domu ze
    tak powiem z ulicy. Kilka dni przy rozdzielni 36 modulowej to macie panowie
    jakies szczegolne namaszczenie do swojej pracy. U mnie elektryk podlaczyl
    taka rozdzielnie w jeden dzien plus rozdzielnia w garazu 12 modulowa i
    pewnie o dziwo wszystko dziala. Normalna rozdzielnia jak rozumiem, taka jak
    np. moja majaca wszystkie wystarczajace zabezpieczenia i okolo 20 obwodow,
    nie jakas tam odjechana bez sensu.

    > Wybacz, ale jezeli przychodzi do mnie klient i chce abym mu zamontował i
    > połączył rozdzielnicę, gdzie jest poprowadzone kilkadziesiąt przewodów i
    > podbił odbiór to cena takiej usługi zaczyna się od ok. 1500zł, ponieważ
    > trzeba "poprzedzwaniać" wszystkie obwody, zrobić projekt, pod tę
    > plontaninę przewodów, wykonać rozdzielnicę, wykonać pomiary i dać "glejt".
    > Wybacz, ale nie znam "orłów", którzy potrafiliby to wszystko zrobić w
    > przeciągu jednego popołudnia.

    No to ja znam nie jednego z ta roznica, ze projektu nikt tam nie robi.

    > Bywa czasem, że i tydzień trzeba spędzić, a przecież była to taka
    > "standardowa 36 polowa rozdzielnia" ;D

    No to sie nie dziwie, ze tyle kosztuje. Lepiej platac sie u jednego tydzien
    jak jezdzic po siedmiu i zarobic tyle samo. :-)) Osobiscie nie znam orla u
    ktorego elektryk siedzial tyle czasu przy jednej rozdzielni. Znam natomias
    przypadek gdzie elektryk istotnie wzia za zwykla rozdzielnie 1500zl bez
    materialu i pracowal jeden dzien. :-) Jak ktos jelen to go w poroze. Znam ja
    te budowlane powiedzonka... :-)

    > Elektryk, który robi pomiary jest wyrocznią w zakresie tych pomiarów i
    > nikt przy odbiorze nie będzie kwestionował tego co on napisał w
    > protokołach.
    > Od chwili podpisania przez niego protokołu on odpowiada za jego
    > prawdziwość i stan instalacji.

    Znaczy co, wpada bez zapowiedzi i patrzy jak korzystam z gniazdek i
    wlacznikow i czy przypadkiem kabli gdzies nie przecialem? :-))
    Wy elektrycy macie wprost przerabane. :-D

    > Jeżeli nawet dopuści się on jakichkolwiek uchybień to on za to będzie
    > odpowiadał, a w razie jakiegokolwiek wypadku on będzie ciągany po
    > prokuraturach i sądach.

    Ja codzien jezdze samochodem i kazdy blad moze mnie kosztowac tyle samo albo
    i znacznie wiecej. Taka moja rola i tyle, zawsze moge nie jezdzic. :-) Po to
    uczylem sie jezdzic zeby wiedziec jak to robic, nie po to by klientom
    doliczac ryzyko dowiezienia towaru. Moze ten dowieziony autobusem bedzie
    tanszy, a ten dowieziony samochodem drozszy? A moze ten co mi dowioza
    powinienem oddac po kosztach? :-)
    BTW U nas za pomiary placi sie 300-400zl i chetnych zapewne nie zabraknie.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-09-10 21:57:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A może ma ktoś zfdjęcia operacji chirurgicznych, bo muszę sobie wyciąć
    > wyrostek ... ;D

    Ja Ci moge zreferowac jak to zrobic, mniej wiecej wiem jak to powinno isc.
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-09-10 22:04:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Wrz, 15:27, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > A takie nieskomplikowane rozdzielnie to raczej standard w domkach. Osób
    > takich jak Adam Szendzielorz któremu potrzebna jest rozdzielnia kilkuset
    > polowej jest niewiele.

    Jakietam kilkuset - kupilem 2 x 90 modulow, mysle ze wykorzystam ok.
    polowe, reszta "na zapas", przynajmniej nie bedzie ciasno i jakos
    sensownie pogrupowane :) Bedzie wisiec w duzym pomieszczeniu
    technicznym wiec mam wersje natynkowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2009-09-11 06:21:35
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Za równowartość kilku flaszek- 50zł-100zł
    > Jacku powiedz szczerze czy cena ponad 1000zł za zasznuroiwanie 36polowej
    > rozdzielni nie jest ceną wzięta z sufitu- a taka cene podał Paweł.
    > Przypominam nie mówimy o potężnych rozdzielniach z udziwnieniami wymyślonymi
    > przez inwestora. Sprawa dotyczyła standardowej 36 polowej rozdzielni(FR,
    > różnicówki, eski.)
    > Jest to praca na jedno popołudnie dla jednego pracownika i przestańcie
    > ludziom mieszać w głowach że to jakies skomplikowane jest i jakiejś super
    > skomplikowanej dokumentacji przed i powykonawczej wymaga.

    Aleś się zawziął ;)

    1. nie ma czegoś takiego jak "standardowa rozdzielnia 36 polowa"
    2. odejmij od "ceny z sufitu" koszty bloków rozdzielczych, grzebieni, zugów,
    linek etc.
    3. projekt wykonawczy już jest? to jeż odejmij jego koszty
    4. w cenie jest też rozruch czyli X czynności plus zwykle ekstra podjazd
    5. klient w ogóle niczego nie wymaga? no to po co mu 36 pól? na "standardowy
    domek" w zupełności starczy 10-15 modułów
    dalej już mi się nie chce tłumaczyć ...

    Może prześlę Ci jakiś projekt wykonawczy i fotki produktu? wtedy może obaj
    będziemy wiedzieli o czym rozmawiamy.

    > Jak rok temu pisałem że 1500zł za certyfikat energetyczny to cena zbyt duża
    > to tez na mnie naskoczono ze cena jest ok bo uprawnienia potrzebne itp i
    > nikt za flaszke tego robic nie bedzie. Teraz takie certyfikaty robia za
    > 300zł i się opłaca jak widać.

    Ale to zależy co zamawiasz. Jak chcesz kupić faktyczny audyt to za 300 zł
    zapomnij. Natomiast "papier" kupisz, zresztą za sam papier 300 zł to i tak za
    dużo, po ileż kosztuje trochę celulozy plus chwila czasu przy komputerze na
    wpisanie danych i wydrukowanie?

    > Jak pisałem że za pomiary elektrycznei stosowny protokół zapłaciłem 150(lub
    > 200zł bo nie pamiętam już) to też pisałes że to niemozliwe ze ponad 1000zł
    > minimum.
    > Gościu do dzisiaj robi te pomiary za 200-250zł. Zleceń ma sporo, robi ok
    > nikt przy odbiorze jego pracy nie zakwestionował.

    Co nie jest dziwne, gdyż nie ma żadnych mechanizmów umożliwiających takie
    "zakwestionowanie". Więc nawet gdy złapiesz kogoś "na gorącym uczynku" (proszę
    popatrzeć, na mierniku jest 2 ohm a w protokole 0,5 i tak możesz usłyszeć: ale
    wtedy było 0,5).
    Jak chcesz to dam Ci namiary na pomiarowców którzy robią pomiary zaocznie
    (telefonicznie) za 50-100 zł "od domku", więc i tak przepłaciłeś.
    Puki kogoś nie zabije to nic nie ryzykuje taki człowiek, zresztą i tam się
    może w razie co wykręcić (wysoki sadzie, słowo honoru, jak mierzyłem 4,5 roku
    temu to wszystko było w porządku, ja nie wiem kto tam po mnie grzebał w
    instalacji, ja mam dobre mierniki i robię dobrze). I tanio.

  • 26. Data: 2009-09-11 06:38:42
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nikt nigdy w okolicy gdzie mieszkam sposrod osob ktore znam nie robil
    > zadnego projektu instalacji elektrycznej, a uziemienie wchodzi do domu ze

    To straszne!
    I to "uziemienie" po prostu tak sobie wchodzi do domuz ulicy, z naruszeniem
    miru domowego? ;))

    A poważnie: a jak przyłącz jest napowietrzny to jak ono sobie wchodzi i skąd?

> [...]
    > np. moja majaca wszystkie wystarczajace zabezpieczenia i okolo 20 obwodow,

    Mógłbyś wrzucić gdzieś do netu fotki takiej rozdzielni za 100 zł?
    Jak ilość jest "wystarczająca" i dlaczego akurat tyle?

    > No to ja znam nie jednego z ta roznica, ze projektu nikt tam nie robi.

    I bardzo dobrze, że nie robią. Bez sensu płacić coś czego nie da się powiesić
    na ścianie ;)
    A to że np. 90% fachur ładuje jedną różnicówkę 30mA na cały dom to już problem
    klienta :))

> [...]
    > materialu i pracowal jeden dzien. :-) Jak ktos jelen to go w poroze. Znam ja

    Ja akurat nie znam, pewnie chodziliśmy do innych szkół :P

    > Znaczy co, wpada bez zapowiedzi i patrzy jak korzystam z gniazdek i
    > wlacznikow i czy przypadkiem kabli gdzies nie przecialem? :-))
    > Wy elektrycy macie wprost przerabane. :-D

    Ja plombuję rozdzielnie i robię fotografie wszystkiego.

    > BTW U nas za pomiary placi sie 300-400zl i chetnych zapewne nie zabraknie.

    Strasznie przepłacają, można zrobić za 100 zł (zaocznie, telefonicznie,
    protokół przychodzi poczta).

    pzdr., PB

  • 27. Data: 2009-09-11 06:40:33
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    wowa <w...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tu masz zdjęcie i kilka uwag http://www.forumsep.pl/viewtopic.php?p=6509. Na
    > tym forum było kilka dyskucji o rozdzielniach, przeglądnij też elektrodę.
    > Wojtek

    I to jest "domowa, standardowa" rozdzielnia? :))
    pzdr., PB

  • 28. Data: 2009-09-11 06:43:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8crd0$2a$1@inews.gazeta.pl...

    > I to jest "domowa, standardowa" rozdzielnia? :))

    Którą trzeba sznurować kilka dni za kilka tys zł i dodawać do niej
    kilkadziesiat stron skomplikowanej dokumentacji;))

    Krzysiek

  • 29. Data: 2009-09-11 06:46:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    b.googlegroups.com...
> [...]

    sensownie pogrupowane :) Bedzie wisiec w duzym pomieszczeniu
    technicznym wiec mam wersje natynkowe :)

    Zwracam honor. Do kilkuset brakuje Tobie 20 modulów. Ale caly czas budujesz
    wiec pewnie te "kilkuset" przekroczysz;)))

    Krzysiek

  • 30. Data: 2009-09-11 06:49:09
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Którą trzeba sznurować kilka dni za kilka tys zł i dodawać do niej
    > kilkadziesiat stron skomplikowanej dokumentacji;))

    Za tą bym nie zapłacił osobiście nawet 50 zł.
    pzdr., PB