  • 41. Data: 2009-09-11 15:24:36
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > No jasne ze bym mogl ale po co? Moge Ci to wszystko opowiedziec. Dla czego
    > akurat tyle? Mniej wiecej dla tego, ze tyle wystarczy by obsluzyc wszystkie
    > obwody lacznie z ich zabezpieczeniem.

    Opowieści są fajne, zwłaszcza na grupach, ale jeśli chodzi o konkrety to bez
    np. fotek się nie obejdzie.
    Po prostu interesuje mnie jak wygląda coś o czym pisze np. kris.
    CO do ilości obwodów: po prostu dać ich mniej i rozdzielnia też będzie mniejsza.

    > Nie slyszalem zeby ktos celowo wydawal na cos co mu w ogole do niczego
    > potrzebne nie bedzie na zadnym etapie budowy i pozniej tez. Jezeli jedynym
    > argumentem jest mysl, ze projekt robi sie bo jest do czego to ja przepraszam
    > i dziekuje.

    Kiedyś się budowało piramidy bez projektu, więc np. taki domek też się da.
    A! chodzi CI o to, ze nikt nie wymaga projektu dla części robót elektrycznych?
    W sumie muszę Ci przyznać rację. Też jestem za.
    Ale są klienci, którzy potrzebują wszystkich "papierów", więc jeśli ktoś
    pisze, że to niepotrzebne niech dopisze "mnie to niepotrzebne". Tak na
    marginesie, ostatnio musiałem zgromadzić dla klienta plik kilkudziesięciu
    świadectw zgodności (czyli CE) na każdą duperelę w instalacji.

> [...]
    > miejsce na trzy jednofazowe, jak zamieszkam to byc moze przejde na trzy
    > pojedyncze. Testuje takie rozwiazanie nie pierwszy rok i jak do tej pory
    > pamietam tylko jeden przypadek kiedy musialem wlaczac sama roznicowke
    > podlaczajac stara lutownice majaca lekkie przebicie i to jedyny przypadek w
    > ciagu paru lat. Jak cos walnie to przewaznie niestety leci wszystko od S do
    > zabezpieczenia przy liczniku i wyprawa za ogrodzenie staje sie konieczne.
    > Opowiesci o stopniowaniu jakos czesto lubia sie nie sprawdzac co tez
    > potwierdzili panowie z ZE kiedy zwrocilem im na to uwage.

    Przyjdzie kryska na Matyska ;)
    Ot, np. kropla wody gdzieś tam pomiedzy przewodem neutralnym a PE, zanim ją
    znajdziesz domownicy będą szczęśliwi.

    > Ale kabli w scianach nie zaplombujesz a mowa byla o instalacji. Poza tym to
    > inwestora rozdzielnia i co niby maja robic Twoje plomby w jedo rozdzielni?
    > Wiem, jak trzeba bedzie wymienic esa to dzwoni po Ciebie by za usluge
    > zaplacic 200zl plus dojazd, najlepiej z drugiego konca kraju, oby tylko.
    > :-))

    A telewizor masz zaplombowany? komórkę? komputer? to co się dziwisz?
    W jaki inny sposób stwierdzić, że coś było grzebane i gwarancja nie przysługuje?
    Niestety konsumenta chronią przepisy więc np. nie da się sprzedać rozdzielni
    bez gwarancji, ona jest z mocy ustawy.

    > To chyba prokurator... Ja pisalem o wykonaniu pomiarow na miejscu.

    A znasz jakiś paragraf z k.k. na to? ja nie, prokuratorzy też nie, więc i
    takich spraw nie ma.

    pzdr., PB

  • 42. Data: 2009-09-11 15:56:16
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h8ctu3$bov$1@inews.gazeta.pl...

    > Więc muszą przepłacać. Ale to ich wybór

    Chodzisz do kina? Np. do Cinema-City? Albo dobra nieważne czy chodzisz.
    Ogólnie ludzie chodzą i płacą 20-25 zł za film. A mozna też obejrzeć film w
    kinie za 10 zł, albo wogóle za darmo u siebie w domu? "Przepłacają" czy po
    prostu kupują usługę która tyle kosztuje?

    > Żadnej możliwości nie musze dopuszczać czy odrzucać.
    > Uważam po prostu że żadnej łaski nikt nie robi sprawdzając efekty swojej
    > pracy.

    Idąc Twoim tropem, to sprzedawca butów powinien zadbać o Twoją podłogę, jedno
    i drugie związane jest z chodzeniem.

    > Klient tak chce i tak mu trzeba zrobić. Nie ma sensu wnikać po co.
    > Wykonawca wykonuje usługe zgodnie z wymaganiami klienta.

    A jak klient zażyczy sobie bez zabezpieczeń to też to ktoś zrobi?
    Myślisz że klient wie co to FR? do czego służy różnicówka? myślisz, ze umie
    ocenić czy jest sprawna i prawidłowo podłączona?
    Np. przychodzę do Ciebie i wkładam ci uszkodzoną różnicówkę i ograniczniki
    przepięć, jak to sprawdzisz?

    > Co nie znaczy ze można ich za poroże chwytać bo są nieświadomi

    Masz prawo do swojej, krzywej oceny.

    > To takie gadanie tych co maja ceny z sufitu.
    > Zaraz zacznie się pisanina jakie to firnmy maja koszty potężne, jakie drogie
    > narzedzia potrzebuja itp

    Narzędzia nie są drogie, pełna pomiarówka zmieści sie tak w 10kpln, główne
    koszty to koszty ciągłych szkoleń.

    > ToTwóje ryzyko. Nie chcesz nie rób. U mnie by to nie przeszło.
    > Płacę to ma być zrobione zgodfnie ze sztuką i tyle.
    > Za nic nie robienie nie płace.

    Powiedz mi, bo bardzo mnie to interesuje: w jaki sposób skontrolowałeś jego
    pracę? Wziąłeś, pożyczyłeś od kogoś mierniki i po doedukowaniu się sam
    mierzyłeś? Wziąłeś drugiego pomiarowca i nic mu nie wspominając o pierwszym
    protokole zleciłeś powtórne pomiary które wyszły tak samo?
    Czy mógłbyć zeskanować taki protokół za 200 zł o dać gdzieś do sieci?
    (oczywiście po wymazaniu danych osobowych). I jeszcze prośba o zeskanowanie
    faktury za te pomiary, be danych Twoich ale za to z danymi firmy (te nie sa
    danymi osobowymi więc nie łamiesz ustawy ODO).

    > Uwierz że ci tańsi też robia i czasami lepiej od tych droższych oraz
    > szybciej co wynika z tej dyskusji np.

    Owszem, każdy ma swój rachunek ekonomiczny.
    Np. można mieć kawałek pola i zapisać sie do KRUSu a nie do ZUSu, parę ładnych
    stów zostaje w kieszeni.
    Że tańsi "czasami" sa lepsi? to oczywiste, gdzieś napisałem że nie? Ja pisze
    jak jest zwykle, jeśli godzisz sie na jakiś poziom ryzyka to Twoja sprawa.
    Dyskusja natomiast bazuje zupełnie na czymś innym, mianowicie na Twojej tezie,
    że droższe usługi to sa nienormalne i krzywdzące inwestora.

    > Więc kupuj/ zamawiaj usługi tam gdzie taniej za ta sama jakość.

    Cały czas piszemy jednak o różnych usługach, za różną cenę.
    Po prostu nie widzisz różnicy, więc upierasz sie ze jej nie ma, tombak czy
    złoto, to się świeci i to sie świeci.

    pzdr., PB

  • 43. Data: 2009-09-11 16:25:05
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > opisany.
    > Gościu połączył to w kilka godzin i żadnych problemów nie było.
    > Rozdzielnie sznuruje on już kilkanascie lat, robi nawet duże przemysłowe
    > tablice więc moja rozdzielnia to dla niego bułka z masłem była.
    > Odnośnie dokumentacji to można oczywiście kartek z papierem nadrukować
    > sporo. Można dodać instrukcję obsługi rozdzielni, można zrobić mapke jak
    > dojść do rozdzielni;) można na 5 kartkach rozpisać jak działa FR i Eska itp.
    > Wszystko można zrobić zeby wyczesać jelenia.
    > Tylko ze inwestorowi to do niczego niepotrzebne jest.

    Czyli podsumujmy:
    * wszelkie materiały kupione
    * przewody opisane i bez znaczenia czy dobrze
    * dokumentacja niepotrzebna
    * faktura niepotrzebna
    * nie zwracam uwagi, że kupiony ochronnik mozna sobie darować i zwrócić do
    liroya bo on i tak nie działa
    * wali mnie to, że nie na żadnej selektywności
    * wali mnie tez to, ze np. w zamontowanej njuż wcześniej przez kogoś
    rozdzielni śrubki przy listwach nie trzymają przewody i nie ma bata by po
    jakimś czasie nie zaczęło "spawać"
    * po robocie nie odbieram telefonów, że coś nie działa
    O czymś zapomniałem?
    Ile kosztuje taka usługa? nie wiem, nie interesuje mnie to, nie mój segment.

    > Żadna łaska odpowiadać za efekty swojej pracy.
    > Robisz coś to za to odpowiadasz i tyle.

    A w jaki sposób określić "co zrobiłeś" i za co odpowiadasz? Jak wykazać że
    "Wysoki Sądzie, ja tylko przykręciłem przewód do eSa i podałem napięcie, a co
    było na jego końcu przewodu to już nie była moja robota". Zresztą i tak "nie
    ma faktury = nie było roboty" więc dowidzenia.

    pzdr., PB

  • 44. Data: 2009-09-11 19:46:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > prostu kupują usługę która tyle kosztuje?or ma wolne srodki to niech zleca

    Usluga to usluga i i ja ma wykonawca wykonać. a materialy kupuje inwestor.
    wykonawca jak sama nazwa wskazuje ma wykonywac. oczywiście jak inwest
    Ale musi sie liczyc z tym ze bedzie drożej.

    > Idąc Twoim tropem, to sprzedawca butów powinien zadbać o Twoją podłogę,
    > jedno
    > i drugie związane jest z chodzeniem.
    Udajesz czy nie rozumiesz? Dostałes zlecenie na zasznurowanie rozdzielni to
    masz ja zasznurować i tyle. I ma byc zasznurowana zgodnie ze sztukato nie
    bierzesz zlecenia. I tylea ew zgodnie z wymogami inwetosra. Jak nie
    zgadzasz sie z wymogami inwestor.
    Jak dostaniesz zlecenie na pomiary to je zrobisz. jak Twoja cena bedzie
    zaporowa to pomiary zobi konkurencja krytykujac przy okazji twoje
    sznurowanie- bo tak jest w budowlance że zawsze krytykuje sie
    poprzedników;))

    ,> A jak klient zażyczy sobie bez zabezpieczeń to też to ktoś zrobi?
    To nie bierzesz takiego zlecenia. i tyle

> [...]
    > ocenić czy jest sprawna i prawidłowo podłączona?
    > Np. przychodzę do Ciebie i wkładam ci uszkodzoną różnicówkę i ograniczniki
    Nie przesadzaj. to nie wiedza tajemna- Nobli tu nie rozdają. Sprawdzę w dwie
    minuty. A jak nie czuje sie na silach sprawdzic to do pomiarów zatrudniam
    kogoś innego i on to sprawdza. No i aby takich sytuacji uniknąc(niesprawna
    rożnicówka) materiały itp kupuje sam
    Większość materiałow i osprzetu na cała budowe kupilem taniej jak oferowali
    mi wykonawcy "po rabacie panie'

    ,>> Co nie znaczy ze można ich za poroże chwytać bo są nieświadomi

    > Masz prawo do swojej, krzywej oceny.

    Takj ak Ty masz prawo twierdzić że moja rozdzielnia jest zasznurowana żle bo
    za 50zl, a pomiary za 150zł to lipa

    ,>
    > Narzędzia nie są drogie, pełna pomiarówka zmieści sie tak w 10kpln, główne
    > koszty to koszty ciągłych szkoleń.
    Więc to twoim zdaniem usprawiedliwia koszt 1.5tys za zasznurowanie
    rozdzielni?
    Gość co mi dom budował za fundamenty skasowal mnie za robociznę chyba na
    1,5tys i za każdą kondygnacje 5tys. Pracowalo zawsze min 4-5 ludzi
    A sama koparka którą miał kosztowała pewnie z 50tys.
    29 tys zaplaciłem za postawienie domu i pokrycie go dachówka. A ty
    twierdzisz ze za 1 dzien pracy jednej osoby przy rozdzielni to 1.5tys to
    normalna cena?

> [...]
    > sa
    > danymi osobowymi więc nie łamiesz ustawy ODO).

    W jaki sposób skontroluje Twoja prace za cenę kilkukrotnie wiekszą?
    Protokół był taki jak bćc powinienes(poszukaj moich postow z wiosny chyba to
    tam Jackowi Plumpiemu pisałem co zawierał)
    Przedstawiony zostal do odbioru budynku i nikt zastrzeżeń nie miał.
    Zeskanuj moze jakąs swoją fakture bo nie wierze że są jelenie placacy 1.5tys
    za niewielka rozdzielnię.,

    ,> Owszem, każdy ma swój rachunek ekonomiczny.
    > Np. można mieć kawałek pola i zapisać sie do KRUSu a nie do ZUSu, parę
    > ładnych
    > stów zostaje w kieszeni.

    Można tez zatrudniać pracownikowrudniać na umowe o dzieło, na najniższą
    krajowa, a reszte wypłacać "do ręki'. Tak robi znaczna część firm
    instalatorskich m.in.

> [...]
    > tezie,
    > że droższe usługi to sa nienormalne i krzywdzące inwestora.

    To Ty napisaleś że tanio to napewno żle.
    Ja raczej nie mam w zwyczaju płacic wiecej za coś co mogę mieć w tej samej
    jakości taniej.

> [...]
    >
    > Cały czas piszemy jednak o różnych usługach, za różną cenę.
    > Po prostu nie widzisz różnicy, więc upierasz sie ze jej nie ma, tombak czy

    Piszemy o zasznurowaniu niewielkiej rozdzielni za ktorą Ty uwazasz ze nalezy
    sie ponad 1000zł a ja znam ludzi którzy to robia za 100zł
    Twój protokol za 1000zł ma taka sama zawartość jak protokół który mi zrobili
    za 150-200zł. Oba zawieraja wszystko to co inwestorowi potrzebne

    Kris

  • 45. Data: 2009-09-11 19:58:30
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 11 Wrz, 17:56, "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Narzędzia nie są drogie, pełna pomiarówka zmieści sie tak w 10kpln, główne
    > koszty to koszty ciągłych szkoleń.

    To rzeczywiście problem.... Nie ma kiedy pracować,bo ciągle się
    szkolicie. Szkolenie od 8:00 do 16:00, a potem trzeba gnać do klienta
    żeby mu rozdzielnię za 1500 zł zrobić, bo w następnym dniu znowu
    szkolenie od 8:00....
    :-))))

    No ale na szczęście są tacy którym wystarczyło jedno szkolenie żeby
    wiedzieć jak te kilka drutów połączyć, i dzięki temu robią za ułamek
    tej kwoty i dużo szybciej (bo nie w nadgodzinach)
    :-))))

    OK. Sorry, Nie mogłem się powstrzymać.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 46. Data: 2009-09-11 21:48:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8dq3k$ljk$1@inews.gazeta.pl...

    > Po prostu interesuje mnie jak wygląda coś o czym pisze np. kris.
    > CO do ilości obwodów: po prostu dać ich mniej i rozdzielnia też będzie
    > mniejsza.

    Mam tak: fr, lampecki, zabezpieczenie przepieciowe, roznicowka 3f i chyba 16
    obwodow 1f. W garazu: roznicowka, wylacznik nadpradowy 3f do gniazd 3f i
    nadpradowy 3f do indukcji w kuchni, oraz kilka es jednofazowych. Fr rozlacza
    caly dom, przepieciowka rowniez, dalej jest podzial do garazu i na dom
    poczawszy od roznicowki 3f w garazu i domu. Dalej wiadomo. Obwody w sumie
    moge tez rozpisac, bo robilem sam ale pod okiem doswiadczonego elektryka
    kiedy potrzebowalem.

> [...]
    > marginesie, ostatnio musiałem zgromadzić dla klienta plik kilkudziesięciu
    > świadectw zgodności (czyli CE) na każdą duperelę w instalacji.

    Pawle, ja nie kwestionuje takich potrzeb i Twojej kompetencji. Rozmawiamy o
    sytuacjach powszechnych, nie przemyslowych czy inwestorach z przerostem
    formy. Ja jak i wszyscy jak do tej pory moi znajomi nie potrzebujemy tej
    sterty papierkow. Kris tez. :-)

    > Przyjdzie kryska na Matyska ;)
    > Ot, np. kropla wody gdzieś tam pomiedzy przewodem neutralnym a PE, zanim
    > ją
    > znajdziesz domownicy będą szczęśliwi.

    Prawda, taka sytuacja moze sie zdazyc. Coraz czesciej mysle o zalozeniu
    trzech 1f. Na razie wstrzymuje sie do zakonczenia, bo jedna roznicowke
    musialem juz wymienic, nie wiadomo dla czego przestala dzialac Legrand
    zreszta. Moze od spawarki wywalajacej wszystkie zabezpieczenia po drodze
    konczac na liczniku. Dziwna jakas byla, co ktorys rozruch wszystko na fazie
    bylo do wlaczenia lacznie z roznicowka.

> [...]
    > przysługuje?
    > Niestety konsumenta chronią przepisy więc np. nie da się sprzedać

    Moze i masz racje, ja takiej gwarancji nie potrzebuje, bo to co elektryk
    zrobi raczej zepsuc sie ma znikome szanse, co innego osprzet ktorego
    gwarantem elektryk i tak nie jest.

    Poswiadczenie nieprawdy moze??

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-09-11 22:34:30
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > szkolicie. Szkolenie od 8:00 do 16:00, a potem trzeba gna=E6 do klienta
    > =BFeby mu rozdzielni=EA za 1500 z=B3 zrobi=E6, bo w nast=EApnym dniu znowu
    > szkolenie od 8:00....
    > :-))))
    >
    > No ale na szcz=EA=B6cie s=B1 tacy kt=F3rym wystarczy=B3o jedno szkolenie =
    > =BFeby
    > wiedzie=E6 jak te kilka drut=F3w po=B3=B1czy=E6, i dzi=EAki temu robi=B1 za=
    > u=B3amek
    > tej kwoty i du=BFo szybciej (bo nie w nadgodzinach)
    > :-))))
    >
    > OK. Sorry, Nie mog=B3em si=EA powstrzyma=E6.

    Takie dyskusje utwierdzają mnie w przekonaniu, że wybrałem słuszną drogę. Nie
    mam styczności z takimi betonami jak Ty, zawsze mądrzejszymi, cwańszymi,
    przebieglejszymi etc. etc. etc.
    Tylko pomyśl, skąd w takim razie na forach tyle postów: "nie działa mi to i
    tamto", "odpadło mi i nie wiem czemu", "miało by tanio, a musiałem wymienić
    już po trzech latach" "czy ktoś może mi doradzić jak naprawić" "jak wymienić
    bo mi już się zepsuło", "ekipa mi się zmyła" etc. etc. etc.
    Fascynujące. Kiedyś mnie to nawet bawiło, teraz patrzę na to jak na
    ciekawostkę przyrodniczą.
    pzdr., PB

  • 48. Data: 2009-09-11 22:39:06
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A jak jest w przylaczu to rozdzielnia dalej kosztuje 1500?

    A co Ci daje uziemienie w przyłączu ?

    Słyszałeś o prądach błądzących, prądach rozpływowych lub napięciu krokowym ?

    Pół biedy jak przyłącze z uziemieniem znajduje się kilka metrów od domu, ale
    zazwyczaj są to odległości minimum kilkanaście metrów, a często
    kilkadziesiąt metrów.
    Wyobraźmy sobie, że piorun uderzył u sąsiada w piorunochron. Nastapił
    przepływ bardzo dużego ładunku elektrycznego poprzez instalację odgromową do
    ziemii. W ziemi ładunek ten rozchodzi się dookoła wywołując przepływ prądów,
    a jak wiadomo przepływ prądu w przewodniku posiadającym określoną
    rezystancję wywołuje różnicę potencjałów. I teraz okazuje się, że w chwili
    takiego wyładowania pomiędzy obwodem ochronnym uziemionym w przyłaczu, a
    wenętrznymi elementami konstukcyjnymi oraz wewnętrznymi instalacjami
    hydraulicznymi tworzy się bardzo duża różnica potencjałów, która może
    spowodować poważne porażenie pradem osoby, która np. stojąc boso w łazience
    dotyka obudowy pralki lub też osoba, która siedząc przy komputerze dotyka
    się grzejnika CO.

    Maniek, tylko idioci montują rozdzielnice bez ich uziemiania oraz bez
    utworzenia połączeń wyrównawczych dla instalacji CO i hydraulicznych oraz
    metalowych elementów konstrukcyjnych..
    Oczywiście jeżeli chodzi o samo działanie to rozdzielnia uziemiona lub
    uziemiona w przyłączu czy też nieuziemiona w ogóle będzie działać tak samo.
    Tak samo, będzie dostarczać prąd i tu nie zauważysz żadnych różnic. Różnice
    będą zaś znaczne w bezpieczeństwie w chwilach, kiedy wystąpi stan
    zagrożenia, a co ciekawsze to co było robione, żeby chronić w tym przypadku
    samo będzie stanowiło zagrożenie, a wszystko dlatego, że ktoś połaszczył się
    na elektryka, który montuje rozdzielnice za 100zł, alebo miskę strawy :)
    Pamiętaj, żeby obwód ochronny mógł być skuteczny muzi być uziemiony jak
    najbliżej obiektu, w którym ma choronić.
    Wszystkie instalacje CO, hydrauliczna, metalowe elementy konstrukcyjne
    powinne być objęte obwodem wyrównawczym połaczonym z uziemieniem, do którego
    dołączona jest rozdzielnica.
    Wszelkie inne metody budowania rozdzielnic jest żerowaniem na niewiedzy
    klienta.

    > No jasne ze bym mogl ale po co? Moge Ci to wszystko opowiedziec. Dla czego
    > akurat tyle? Mniej wiecej dla tego, ze tyle wystarczy by obsluzyc
    > wszystkie obwody lacznie z ich zabezpieczeniem.

    Zapomnij o zabezpieczeniach, bo są one nieskuteczne, a wręcz mogą same
    stanowić zagrożenie.

> [...]
    > potrzebne nie bedzie na zadnym etapie budowy i pozniej tez. Jezeli jedynym
    > argumentem jest mysl, ze projekt robi sie bo jest do czego to ja

    Projekt jest po to, żeby wyeliminować nieuków i oszustów.

    > To chyba prokurator... Ja pisalem o wykonaniu pomiarow na miejscu.

    A co obejmowało te pomiary ?

    - pomiar oporności uziemienia ?
    - pomiar skuteczności ochrony czyli pomiar impedancji pętli zwarcia
    - pomiar oporności izolacji wszystkich obwodów
    - pomiar skuteczności zabezpieczenia różnicowo-prądowego.

    Pomiary powinny być wykonane dla każdego punktu (gniazdo, oświetlenie itd.)
    Średnio w domu jednorodzinnym znajduje się ok. 100-120 punktów
    elektrycznych. W każdym z tych punktów trzeba wykonać dwa pomiary. Pierwszy
    to pomiar impedancji pętli zwarcia na załączonym zasilaniu oraz oporność
    izolacji na wyłaczonym zasilaniu. Każdy z tych pomiarów wymaga podłączenia
    przyrządów, wykonania pomiaru, zapisaniu wyników pomiarów, przeliczenia oraz
    określenia czy zabezpieczenie jest skuteczne czy nie. Srednio na każdy punkt
    pomiarowy potrzeba ok. 8-10 min co daje nam łącznie ok. 1000min. Do tego
    nalezy doliczyć jeszcze pomiar oporności uziemienia oraz pomiar oporności
    uziemienia instalacji odgromowej każdy z uziomów oddzielnie po rozłączeniu
    złączy pomiarowych co daje nam dla 5-6 punktów uziemienia ok. 2-3 godzin
    pracy.
    Trzeba jeszcze doliczyć czas organizacyjny tj. dojazd, rozładowanie sprzętu
    i narzędzi, omówienie szczegółów z klientem oraz samo wykonanie protokołów.
    Razem całość pomiarów trwa ok. kilkunastu godzin pracy dla dwóch ludzi
    pracujących bez przerw, wykonujących pomiary w sposób uczciwy, a nie z
    sufitu.

    A teraz napisz jak długo trwały tamte pomiary ?
    Teraz sam sobie odpowiedz ile może kosztować godzina pracy
    elektryka-pomiarowca.
    Mnie wyszło 3,30zł za roboczogodzinę.
    Wybacz, ale to chyba lepiej zarabiają sprzątaczki :D

  • 49. Data: 2009-09-11 22:47:14
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Ja Ci moge zreferowac jak to zrobic, mniej wiecej wiem jak to powinno isc.
    > :-))

    Tylko nie przez macicę i jajowód :D

  • 50. Data: 2009-09-11 22:58:47
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > sytuacjach powszechnych, nie przemyslowych czy inwestorach z przerostem
    > formy. Ja jak i wszyscy jak do tej pory moi znajomi nie potrzebujemy tej

    Nienienie! Kris twierdzi co innego. Kris twierdzi "ja nie potrzebuję więc jest
    to uniwersalnie niepotrzebne".

> [...]
    > konczac na liczniku. Dziwna jakas byla, co ktorys rozruch wszystko na fazie

    Tak z ciekawości: po co spawarkę chciałeś chronić różnicówką?
    Nie wiem co to za spawarka, ale duże odbiory indukcyjne muszą zrzucić
    różnicówkę, taka jest fizyka ;) Czy psują? raczej nie, prędzej częste
    sterowanie różnicówką + ew. przepięcia sieciowe. Pomijam wypadki podparcia
    różnicówki drążkiem od miotły, bo taka była potrzeba chwili :))

    > Moze i masz racje, ja takiej gwarancji nie potrzebuje, bo to co elektryk
    > zrobi raczej zepsuc sie ma znikome szanse, co innego osprzet ktorego
    > gwarantem elektryk i tak nie jest.

    Wprost przeciwnie, można np. jakiś aparat w rozdzielni uszkodzić po dociażeniu
    jakimiś dodatkowymi odbiorami. Można niedokręcić pzrewodu na jakimś aparacie a
    wiadomo co za tym idzie. Można w czasie grzebania w rozdzielni poluzować
    przewód N, a w instalacjach 3f. to już jest masakra patrząc na możliwe straty
    w sprzęcie elektronicznym.
    Więc jeśli daję gwarancję to muszę mieć gwarancję, że nikt tam nie grzebie po
    mnie, to chyba uczciwe?

    > Poswiadczenie nieprawdy moze??

    Ale poświadczenie nieprawdy w czym?
    Można podciągnąć np. pod oszustwo, ale prokurator się za to nie bierze, takie
    sprawy są bardzo trudne, adwokaci, wiele sprzecznych ekspertyz, znikoma
    szkodliwość, nieposzlakowana przeszłość i zła sytuacja materialna i rodzinna
    sprawcy.
    Uwierz mi, tak 90% pomiarów w "spółdzielniach", komunalce itp. robionych jest
    na kolanie. Żeby daleko nie szukać, to w mojej wspólnocie mieszkaniowej
    (cześciowo wspólne z mieszkaniami komunalnymi) papiery są w porządku a od 15
    laty ja nie widziałem u siebie żadnego pomiarowca :))
    Zresztą wystarczy porównać cenniki firm robiącymi dla przemysłu, banków czy IT
    (czyli tam gdzie płaci się za fakty a nie pozory bo przestoje dużo kosztują) z
    cenami firm typu "polonez, miernik, komórka" robiącymi dla spółdzielni.

    pzdr., PB