  • 21. Data: 2009-06-24 09:19:47
    Temat: Re: grubośćścian piwnicznych - 24 czy 38cm?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Cze, 10:31, shaman <n...@n...com> wrote:

    > Googlam, googlam i nic. Przetrzepałem już wszystkie hasła jakie mi
    > przyszły do głowy. Ale nie znam fachowych określeń więc może dlatego nic
    > nie znajduję.

    murfor ...

  • 22. Data: 2009-06-24 09:57:06
    Od: shaman <n...@n...com>

    Krzemo pisze:

    > murfor ...

    tak tak.. już mi kris podpowiedział.. właśnie staram się oszacować
    koszty. Murowanie ściany piwnicznej 24cm zamiast 38cm oszczędza mi na
    materiale około 4,5tyś.
    8 warstw w murforem * 35mb to ~100 elementów czyli jakieś 2tyś pln. Do
    tego pręty pojedyncze fi6 (300mb = ~66kg = ~200zł), pręty fi8 na ławę
    kolejna 100zł. Łącznie 2500PLN za dozbrojenie. Zostaje 1500PLN
    zakładając, że wykonawca nie policzy więcej za robotę.

    PZDR
    Shaman

  • 23. Data: 2009-06-24 10:26:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Cze, 11:57, shaman <n...@n...com> wrote:

    > zakładając, że wykonawca nie policzy więcej za robotę.
    Na to bym nie liczył ...
    ;-)

  • 24. Data: 2009-06-24 10:27:51
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Cze, 10:53, shaman <n...@n...com> wrote:

    > A w jaki sposób odginasz te pręty? Bo jak rozumiem kupuje się gotową
    > "drabinkę". Jest to jakiś rodzaj kratownicy więc chyba dosyć sztywne i
    > nie podatne na wyginanie w płaszczyźnie poziomej?

    Tego się nie wygina.
    ;-)

  • 25. Data: 2009-06-24 10:47:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 24 Cze, 11:57, shaman <n...@n...com> wrote:

    > zakładając, że wykonawca nie policzy więcej za robotę.
    >Na to bym nie liczył ...

    Bez jaj- za co ma więcej liczyć?- że połozy na murku dwa druty,?
    takiego który by chciał za to więcej liczyć pogoniłbym jak psa z budowy.

    Krzysiek

  • 26. Data: 2009-06-24 10:49:30
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Adam pisze:
    > Użytkownik "shaman" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Mam to samo nad gruntem. Ściany piwnicy zrobiłem z bloczków betonowych
    > postawionych w pionie tzn. 14cm+14cm. Piwnica wyglada jak bunkier :)

    na to bym nie wpadł... serio... wyobraźnia budujących jest
    nieograniczona.. ;-)

    pozdrawiam
    michał

  • 27. Data: 2009-06-24 11:15:16
    Od: shaman <n...@n...com>

    Krzemo pisze:

    > Na to bym nie liczył ...
    > ;-)

    Będę próbował.. przecież murując ścianę 24cm zamiast 38cm powinien wręcz
    zejść z ceny bo ma mniej pracy, mniej bloczków do dźwigania (1500
    bloczków jednak trochę waży), szybciej robota idzie.

    PZDR
    Shaman

  • 28. Data: 2009-06-24 12:14:13
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Cze, 13:15, shaman <n...@n...com> wrote:

    > Będę próbował.. przecież murując ścianę 24cm zamiast 38cm powinien wręcz
    > zejść z ceny bo ma mniej pracy, mniej bloczków do dźwigania (1500
    > bloczków jednak trochę waży), szybciej robota idzie.

    Boby budownicze zawsze chcą więcej nawet jeżeli zmiana ułatwiła by im
    pracę.
    ;-)
    No a tutaj musi rozsmarować zaprawę, ułożyć drabinkę (może ją
    przyciąć), pamiętać o "zakładach" no i może nawet czasem "tfu"
    powiązać. Zobaczysz ile powodów znajdą ....
    :-)))))

  • 29. Data: 2009-06-24 12:58:48
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > zejść z ceny bo ma mniej pracy, mniej bloczków do dźwigania (1500
    > bloczków jednak trochę waży), szybciej robota idzie.

    To samo mialem napisac. Murowalem raz sciany z pustakow "stopowych" czyli 30
    cm. W ciagu normalnej dniowki ukladalem ich gora 40 sztuk. Co prawda kolega
    ocenil moje umiejetnosci, ze jestem murarzem trzycwierciowym ale zarazy
    ciezkie byly tak, ze sie je po paru dniach w nogach i recach czulo. Oczywiscie
    kazdy bloczek musial byc obustronnie zafugowany a inwestor sprawdzal "lustro"
    sciany dluga waserwaga. Ale nie o tym.
    Te elementy zbrojeniowe do murkow nazywaja sie tu "dura-wall" czyli twarda
    sciana. I sa tanie, 10 stopowa taka kratowniczka o szerokosci okolo 7.5 cm
    kosztuje bodajze 1.7 dolara a te szersze 2 - 2.7 dolara. Czyli w cenie
    jednego pustaka. Praktycznie w stosunku do robocizny sa to koszty nieznaczne
    jako, ze srednio ulozenie jednego pustaka w mur kosztuje od 3 dolarow w gore.
    Pogonilbym zatem tych "dilerow" za te trzykrotnie wieksze ceny tych dupereli.
    No ale mamy kapitalizm; wszystkie huty, cementownie, fabryki za czapke
    gruszek sprzedane, nowi wlasciciele placa podatki w swoich bankach a nam
    przyszlo tylko harowac na nich i zaciagac nowe dlugi, od ktorych przecie
    trzeba placic lichwe a tu podobno juz pieniedzy nawet na te lichwe nie ma.
    Zgroza. Nie chcialbym byc zlym prorokiem ale zapewne nie za dlugo opodatkuja
    nam te nasze domy tak, ze tylko usiasc i plakac po... "komunie". Ale to juz
    inna bajka.
    Pzdr.
    Tornad

  • 30. Data: 2009-06-24 13:31:49
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > przyciąć), pamiętać o "zakładach" no i może nawet czasem "tfu"
    > powiązać. Zobaczysz ile powodów znajdą ....
    Duzo w tym racji ale niech sie "fachofcy" ucza, za nauke sie tez placi. Te
    drabinki nalezy na narozach zaginac, trzeba przeciac drut wewnetrzny a nawet
    czasem ten zygzak i polaczyc na zakladke z drabinka sciany prostopadlej.
    I znowu piszesz tak, ze nie moge Ci nie odpisac. Drabinek nie uklada sie 'na'
    zaprawie, je sie uklada bezposrednio na warstwie i zaprawa pokrywa. W czasie
    ew. opukiwania, ustawiania pustaka w czasie murowania ta zaprawa je w miare
    dobrze otula. Ukladanie ich na zaprawie jest bledem. Co ciekawe, z mojego
    doswiadczenia wynika, ze murowanie na tych drabinkach idzie nieco latwiej i
    szybciej, latwiej jest uzyskac jednakowa grubosc zaprawy tak, ze w sumie to
    pracy nie utrudnia lecz ja ulatwia.
    Pzdr.