  • 31. Data: 2016-09-22 14:29:34
    Temat: Re: grzejecie?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-22 o 13:21, quent pisze:

    > Ale po co uzganiać?
    > WG działa jak chce a nie jak chcemy.
    > Czasem zaduch czasem wręcz przeciwnie - za dużo nawiewa.
    > Tym się właśnie różni od WM.
    > Nie miałeś w domu nigdy zaduchu?
    > Nie wierzę.

    Dobrze sie zastanawiam czy w ogole kiedys w domu. W mieszkaniu niejednym
    owszem, nie raz. Nie kojarze tez czy przy wiekszych imprezach domowych
    odczuwalem cos takiego. Byc moze, ale jesli sie musze zastanawiac to
    zjawisko jest dosc marginalne. Po prostu nie czuje sytuacji
    rewolucyjnych jak brak kibla czy wody, jak Budyn pisal, zeby po
    zainstalowaniu WM radykalnie zmienilo sie moje zycie w domu. Nie mam
    zamiaru dowodzic, ze WG jest rownie dobra jak WM, bo nie jest. Ale czyms
    czlowiek musi sie kierowac podejmujac decyzje. Twoja alergie rozumiem.
    To jeden z powodow jaki mozesz podac, ktory mnie przekonuje bez
    komentarza. Nawet jesli sa inne to ten jest wystarczajacy. Ale po
    mieszaniu argumentow i ewolucji wnioskow w kolejnych watkach odnosze
    coraz bardziej wrazenie, ze ludzie zamontowali to sobie, bo uwierzyli,
    ze to oszczednosci jak nie wiem co. Bez tego to smrod, brud i robaki.
    Jakies szesc lat temu tak wlanie argumentowal decyzje jeden z moich
    znajomych. Glownie zaduchem i przerazajaca wilgocia w domu bez WM, bo
    okna szczelne itp.. Dzis wiemy, ze to bzdura a przeciez takich pierdol
    nie wymyslil sobie sam, tylko sie naczytal i uwierzyl. Jak z czasem sie
    okazuje, ze wcale nie gorzej da sie bez tego to zaczynaja sie dyskusje o
    komforcie, ze przeciez do kazdego buta z osobna nie da sie wywiewu WG
    podlaczyc a w kiblu po jednym klocku to tydzien tak smierdzi, ze sasiad
    u siebie na dzialce czuje. Zabawne sa tez argumenty rodem z sal
    weselnych, jak to ludzi sie najdzie na swieta Bozego Narodzenia i nie
    trzeba okien otwierac.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2016-09-22 14:35:38
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 13:43:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ja rozumiem że ktoś sobie went mech montuje. Każdemu wolno, ma ona niewątpliwie
    zalety a mi nic mi do tego.
    > I tego wyboru nie neguję. Tylko piszemy tu co piszemy bo ktoś dopiero decyzje
    podjać zechce i lepiej żeby był świadom
    > A zwolennnicy WM czasami jakby zaślepieni tą nowoczesnością jakby klapki na oczach
    mieli i mnóstwo różnych bzdur piszą które warto prostować
    > Tak z ostatnich dyskusji:
    > -Budyniowi wyszło że WM przynosi oszczedności ok 2200zł rocznie. Poo krótkiej
    dyskusji kwota spadła dziesięciokrotnie do ok 200zł.

    chcialem namienic ze to jakas bzdura, chcesz to przytocz ale tak rzetelnie

    b.

  • 33. Data: 2016-09-22 15:00:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 14:35:40 UTC+2 użytkownik Budyń > W dniu czwartek,
    22 września 2016 13:43:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > chcialem namienic ze to jakas bzdura, chcesz to przytocz ale tak rzetelnie

    Zacząłeś od tego:
    "straty dla budynku o objetosci v=410m3 dla sezonu grzewczego trwającego 250dni,
    sredniej temperatury zewnętrznej +8, wewnętrznej +20 to 10000kWh co kosztuje jakies
    2200zł."

    Później jak się okazało że nikt raczej nie wentyluje zgodnie z normą:
    "Pytanie czy taki przepływ nie jest za duży, czy odczułby różnice w smrodzie domowym
    gdyby dmuchał np. 50m3/h. Bo wtedy zysk z rekuperacji rzeczwiscie wyniesie kogutkowe
    200zł."

    Czyli jak pisałem 10razy mniej.
    Oczywiście zostaje do dyskusji jeszcze kwestia:
    "Zatem - ile należy wentylowac? "

    No i tak jeszcze mi przyszło do głowy:
    Jedni ludzie mają pobudowane domy gdzie jest WG zgodna z normą
    Drudzy pobudowali domy z WM gdzie zgodnie z normą powinno być 1 wymiana na godzine

    Przy WM praktycznie wszyscy wentulują niezgodnie z normą tak z 3 razy mniej. Ale
    oczywiście brak zaduchu, smrodu, grzyba
    A jak jest WG zgodnie z normą to nagle smród, grzyb i zaduch się w dyskusjach pojawia
    Takie "Myjkowe" dobieranie założeń żeby wynik wyszedł zgodny z oczekiwaniami

  • 34. Data: 2016-09-22 15:28:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie przesuwajac suwaczek tylko raz. One dzialaja na zasadzie ze klapke dziala sila
    ciezkosci ktora jest stala. Druga sila odchylajaca klapke i zmniejszajaca przeplyw
    jest sila pochodzaca od parcia przeplywajacego powietrza. Im wiekszy przeplyw
    spowodowany roznica cisnien przed klapka i za klapka tym wieksze tlumienia i przeplyw
    pozostaje staly.

  • 35. Data: 2016-09-22 15:30:01
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >I jeszcze kilka rzeczy by się znalazło
    jedna z tych rzeczy to prad do tych wiatrakow wszystkich...
    ile to $ rocznie wychodzi? liczyl ktos?

  • 36. Data: 2016-09-22 15:34:40
    Temat: grzejecie?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Grzalem jak byly upaly. Sprawdzalem jak podajnik pelletu do piecyka kominkowego
    dziala. Na razie nie grzeje, zamknalem jedno okno i wystarcza. W miare jak sie bedzie
    robilo zimniej bede zamykal nastepne okna. Poranne chlody mnie nie dotycza bo nie
    pamietam kiedy wstalem przed 10.

  • 37. Data: 2016-09-22 15:45:47
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 15:00:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    kogutkowe 200zł."

    > Czyli jak pisałem 10razy mniej.

    > Oczywiście zostaje do dyskusji jeszcze kwestia:

    otóż to, pisanie o 200zł to jak samochochód który mało pali bo jest zepsuty i nie
    jeździ.

    > No i tak jeszcze mi przyszło do głowy:
    > Jedni ludzie mają pobudowane domy gdzie jest WG zgodna z normą

    to jest twoje załozenie - WG zgodna z norma u nikogo nie jest (dowodem sa rachunki za
    ogrzewanie)

    > Drudzy pobudowali domy z WM gdzie zgodnie z normą powinno być 1 wymiana na godzine
    >
    > Przy WM praktycznie wszyscy wentulują niezgodnie z normą tak z 3 razy mniej. Ale
    oczywiście brak zaduchu, smrodu, grzyba

    byc moze skuteczne i potrzebne jest 1/2 czy 1/3 V

    > A jak jest WG zgodnie z normą to nagle smród, grzyb i zaduch się w dyskusjach
    pojawia

    WG jak wyzej, nie bywa zgodne z normą. I to jedno to łatwo mozna udowodnic licząc
    koszty ogrzewania.

    b.

  • 38. Data: 2016-09-22 16:14:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-22 o 13:43, Kris pisze:

    > I jeszcze kilka rzeczy by się znalazło

    Ja bym dodał jeszcze te niebotyczne koszty kominów wentylacyjnych,
    przemawiające na niekorzyść WG. Gdzie koszt pustaków wentylacyjnych, to
    od kilku do około dwudziestu złotych za bloczek.

  • 39. Data: 2016-09-22 17:28:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Sep 2016 06:45:47 -0700 (PDT), Budyń

    jakies 2200zł."

    To są chyba wszystkie straty, a nie zysk z WM, jak zarzucone było?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2016-09-22 20:17:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.09.2016 o 08:39, scruffty pisze:

    > widzę, że te stworzenia tak właśnie mają, ale w sumie to dla nas dobrze:)
    >
    > U mnie też okna w dzień pouchylane. Trochę żałuję, że oprócz wodnego OP w
    > łazience nie dałem pod płytki dodatkowo maty grzejnej właśnie na takie
    > okresy przejściowe. A małą farelkę gdzieś pożyczyłem i nie wiem gdzie nóg
    > dostała - a to najszybszy sposób podniesienia temp. powietrza na 10 minut
    > przed prysznicem.
    Tak. Ciekawe efekty jeszcze można uzyskać lampą "kwoką" albo dowolnym
    innym naświetlaczem. znaczy farelek owiewając mokrą skórę, dość tak
    nawet odbiera ciepła, nawet jeśli sam wytwarza gorące powierze.
    natomiast "naświetlacz" nie robi wiatru. Kiedyś córka powiedziała: Tata
    włącz to słońce bo mi zimno :)

    ToMasz