  • Data: 2009-12-19 18:41:29
    Temat: halogen w płycie KG (sufit) + wełna mineralna = woda
    Od: tombaz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak w temacie. W łazience mam 3 halogeny zamontowane w suficie. Nad
    płytą KG jest folia paraprzepuszczana i wełna mineralna i strych,
    który też jest ocieplony. W mieszkaniu jest wentylacja wymuszona.
    Opeawki halogenów są metalowe i nie przylegają ściśle do sufitu, przez
    co przez otwory zasysane jest powietrze ze strychu. Podejrzewam że
    wilgoć w okolicy jednego z otworów jest spowodowana skraplaniem się
    pary na zimnej oprawce. Byłem na strychu, aby sprawdzić sposób
    ocieplenia otworów. Problematyczny otwór obłożyłem dodatkową porcją
    wełny, ale nic to nie dało. Jest coraz gorzej. W tej chwili woda
    zaczyna kapać na podłogę. Plama jest średnicy 15 cm i się powiększa.
    Staram się nie gasić światła, aby ciepło wydzielane z oprawki trochę
    osuszało zaciek.
    Czy jest jakiś sposób na uszczelnienie oprawki halogena? Jakiś
    silikon, którym można ją przykleić do sufitu? Czy w ogóle stosuje się
    takie rozwiązania? Oryginalne sprężynki jakoś nie spełniają swojego
    zadania.