  • 1. Data: 2011-07-07 09:58:24
    Temat: ile czego da przy ogrzewaniu podłogowym na piętrze?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć, miałem w projekcie piętro ogrzewane grzejnikami, ale zdecydowałem, że zrobię
    ogrzewanie podłogowe na całości. Może się okazać, że trzeba będzie podnieść nadproża.
    Stąd pytanie - ile minimalnie styropianu trzeba dać na piętrze, żeby było
    wystarczająco i jaka jest minimalna grubość wylewki dla ogrzewania podłogowego?

    Jeśli zmieszczę się w 9cm to nadproża mogą zostać tak jak są.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-07-07 10:06:14
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 07.07.2011 11:58, shaman wrote:
> [...]
    wystarczająco i jaka jest minimalna grubość wylewki dla ogrzewania podłogowego?

    > Jeśli zmieszczę się w 9cm to nadproża mogą zostać tak jak są.

    podłączę się do tego tematu z zapytaniem:
    Jeśli podłogówka na poddaszu to jakie wykończenie podłogi? może być
    panel/parkiet? chyba nie bardzo. A płytki w pokoju to takie średnie
    rozwiązanie.
    Czy podłogówka jest bardziej lub tak samo wydajna jak grzejniki? Czy
    patrząc na koszty będzie taniej czy drożej? Chyba drożej.

  • 3. Data: 2011-07-07 10:22:23
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 7 Lip, 12:06, Marcin Kloc <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > Czy podłogówka jest bardziej lub tak samo wydajna jak grzejniki? Czy
    > patrząc na koszty będzie taniej czy drożej? Chyba drożej.

    U mnie na poddaszu będą panele. Płytki tylko w łazience. Styropianu
    pod wylewką 5cm (w praktyce między 4 a 7 cm, bo krzywy strop ;)).
    Za kilka miesięcy zobaczymy jak będzie działać...

  • 4. Data: 2011-07-07 10:25:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup

    > Jeśli podłogówka na poddaszu to jakie wykończenie podłogi? może być
    > panel/parkiet? chyba nie bardzo. A płytki w pokoju to takie średnie
    Panele, deska trójwarstwowa może być

    > Czy podłogówka jest bardziej lub tak samo wydajna jak grzejniki? Czy
    > patrząc na koszty będzie taniej czy drożej? Chyba drożej.

    Co masz na myśli pisząc wydajna ? Oba rozwiązania mają sprawność 100% -
    zarówno grzejnik jak i płyta podłogowa grzewcza odda do budynku całość
    dostarczonego ciepła. Płyta na gruncie ma pewne straty. Podłogówka daje
    ponoć lepszy komfort co pozwala obniżyć średnią temperaturę pomieszczenia i
    uzyskać zysk. Czyli drożej być nie powinno.

  • 5. Data: 2011-07-07 11:25:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    g2000goo.googlegroups.com...
> [...]
    >że zrobię ogrzewanie podłogowe na całości. Może się okazać, że trzeba
    >będzie podnieść >nadproża. Stąd pytanie - ile minimalnie styropianu trzeba

    Na pietrze nie ma co sie za bardzo stratami martwić bo nawet jak nie dasz
    styro to trochę dogrzejesz parter.
    Ale 5 cm powinno wystarczyc a z taka gruboscią powinieneś sie zmieścicc

    >i jaka jest minimalna grubość wylewki dla ogrzewania podłogowego?

    6-7cm

    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-07-07 13:08:23
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > Na pietrze nie ma co sie za bardzo stratami martwić bo nawet jak nie dasz
    > styro to trochę dogrzejesz parter.
    > Ale 5 cm powinno wystarczyc a z taka gruboscią powinieneś sie zmieścicc

    Też tak mi się wydaje. W końcu dojdzie do równowagi termodynamicznej, strop
    osiągnie jakąś temperaturę i jak bedzie dobre ocieplenie budynku do więcej
    strat nie bedzie.
    Przy kaloryferach nie wolno oszczędzać na styropianie, co u mnie miało
    miejsce i to nie z powodu moich oszczędności ale z głupoty wykonawcy i
    projektanta.
    Teraz nie nawidzę podłogi na parterze. Jest lodowata.

  • 7. Data: 2011-07-07 13:15:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    shaman wrote:
> [...]
    > i jaka jest minimalna grubość wylewki dla ogrzewania podłogowego?
    >
    > Jeśli zmieszczę się w 9cm to nadproża mogą zostać tak jak są.

    hm.... noway :) no dość karkołomne

    szczególnie jeśli to 9cm to ma by do zera...

    1.5 2 cm posadzka 4.5 do 5 cm podłogówka zostaje od 3 do 2 cm na
    izolację... nawet jak das XPSa który ma wyższy współczynnik niż zwykły
    styro to i tak troszkę za mało mało. z drugiej strony mamay mała deltę więć
    przenikanie będzie małe w porywach bęziemi mieli rurke 45st a pod sufitem 21
    st więc delta nie jest taka znowu duża.

  • 8. Data: 2011-07-07 13:17:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Kloc wrote:

    > podłączę się do tego tematu z zapytaniem:
    > Jeśli podłogówka na poddaszu to jakie wykończenie podłogi? może być
    > panel/parkiet? chyba nie bardzo. A płytki w pokoju to takie średnie
    > rozwiązanie.

    mówi sie że ewnetualnei parkiety techniczne (drobne cienkie lamelki ukłądane
    poprzecznie) mają dobrą przenikalność cieplną

    no i deski wielowarstwowe, bywaj deski 2 warstwowe.

    przy drewnie pasuje jednak dać dobra izolację.

    > Czy podłogówka jest bardziej lub tak samo wydajna jak grzejniki? Czy
    > patrząc na koszty będzie taniej czy drożej? Chyba drożej.

    bardzo podobnie jeśli nie taniej.

  • 9. Data: 2011-07-07 13:19:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > projektanta.
    > Teraz nie nawidzę podłogi na parterze. Jest lodowata.

    a ile masz styropianu?

  • 10. Data: 2011-07-07 15:49:17
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > a ile masz styropianu?

    Większość 4+4 na zakłądkę ale czasem nie wchodziło więc jest 3+4 na zakładkę
    8 i 7cm
    Ale na gruncie jest 9, a tam gdzie się nie mieściło to nad piwnicą czasami
    7cm. Nad oszczędnie ogrzewaną piwnicą jest ciepła posadzka. ta na chudziaku
    to makabra.
    Kafle wszędzie. Jedynie kuchnia i wiatrołap z garderobą przy wejściu mają
    podłogówkę. 3cm styro z folią, rurki i 7cm betonu. Tam jest ciepło. reszta
    masakra..