  • 271. Data: 2012-05-15 08:47:15
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fb18570$1@news.home.net.pl...

    > Chyba masz na myśli "nie powinno być" i w "nowo oddawanych do
    > użytkowania", hmm? Czy może był jakiś "prikaz" do wymiany starych
    > instalacji?

    > Umm... Że jak???
    >
    > Mieszkałem w bloku z 1980 roku, w którym po mieszkaniach instalacja była
    > rozprowadzona przewodami 2-żyłowymi, przy czym część gniazdek (kuchnia i
    > łazienka) miała bolce ochronne podłączone do "zera". Czyli TN-C jak w
    > mordę strzelił. To było dość standardowe rozwiązanie. Gorzej, że niekiedy
    > "budo-wlani" się deczko mylili i podłączali bolec pod fazę...

    Niestety, ale nie był, nie jest i nie będzie to układ TN-C :)
    To były układy ochronne wykonywane wg starych norm i nazywały się
    "zerowaniem".

    ZEROWANIE to nie jest TN-C
    TN-C to nie jest ZEROWANIE

    To są całkowicie różne układy, podlegające różnym normom i różnym
    wymaganiom.
    Proszę tych dwóch z sobą nie mylić pomimo, że dla laika wyglądają
    identycznie.

  • 272. Data: 2012-05-15 08:55:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2012 08:47, Plumpi pisze:

    > Niestety, ale nie był, nie jest i nie będzie to układ TN-C :)
    > To były układy ochronne wykonywane wg starych norm i nazywały się
> [...]

    No to czym fizycznie się różni TN-C od tego twojego "zerowania", hmm?

  • 273. Data: 2012-05-15 10:11:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 08:00:39 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > No i kolejny... W Polsce obowiązek sprawdzania, czy dane są niejawne
    > leży po stronie ujawniającej, a nie otrzymującej!

    Wybacz, ale trudno Ci bedzi eprzekonac sąd, że Jacus nie miał pojęcia, że
    te dane sa objete tajemnicą i nie wiedział, że namawia znajomego do
    popełnienia przestepstwa.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 274. Data: 2012-05-15 10:18:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 08:47:15 +0200, Plumpi napisał(a):

> [...]
    >
    > ZEROWANIE to nie jest TN-C
    > TN-C to nie jest ZEROWANIE
    >
    > To są całkowicie różne układy, podlegające różnym normom i różnym

    A te różnice polegają na tym, że się inaczej nazywają. I od nazwy prąd
    inaczej płynie.
    TN-C to układ, gdzie masz przewody fazowe oraz przewód neutralno ochronny,
    PEN. Wskaż róznicę, Jacusiu pomiędzy tym, a układem jaki opisał Andrzej,
    czyli układem w którym masz przewody fazowe i jeden przewód
    neutralno-ochronny.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 275. Data: 2012-05-15 10:18:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 08:55:37 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > No to czym fizycznie się różni TN-C od tego twojego "zerowania", hmm?

    Nazwą! Nie ma 'zerowania' w normach, wiec Jacus wie, że to cos innego :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 276. Data: 2012-05-15 10:20:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 08:02:47 +0200, rrr napisał(a):

    > Mylisz pojęcia. Chodzi mi o to, żebyś mógł ufać fachowcom, bo powinieneś
    > być przekonany, że on posiada wiedzę i kwalifikacje do wykonywania
    > zawodu, czyli umie i jest to potwierdzone rzetelnym egzaminem, po drugie
    > zaś wykonuje swoją pracę profesjonalnie bo rzeczywiście robi to za co mu
    > zapłaciłeś.

    Wybacz, ale ja nie zycze sobie, żebys to Ty definiował co ja chcę i w jaki
    sposób.
    Jak ufam fachowcom i na jakich podstawach to moja sprawa. Jak Ty chcesz, to
    ufaj egzaminom.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 277. Data: 2012-05-15 14:11:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    rrr wrote:

    > Tak znam. Gościu przerobił sobie w bloku instalację na nowoczesną.
    > Sąsiad wylądował na 2 tygodnie w szpitalu

    To musiał się nieźle nakombinować dla takiego efektu. Co dokładnie zrobił?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 278. Data: 2012-05-15 14:46:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Przed chwila wyśmiewałeś, a dalej piszesz:

    Bo nie jest problem z PINBem i innymi instytucjami kontrolnymi,
    tylko z zarządcą nieruchomości. Jak zarządca "nie zauważy", to
    nikt inny też nie zauważy. A że zarządca zauważy, to miałem
    pewność: elektryk spółdzielczy był pierwszą osobą, do której
    poszedłem ze zleceniem i pierwszą, której podziękowałem za
    współpracę -- chciał mi sprzedać za 30 zł./m przewody kosztujące
    10 zł./m, ale się przeliczył. :-)

    > Wybacz, ale dla mnie jesteś takim samym błaznem i kłamcą-hipokrytą jak
    > news oraz płaszydupek.
    > Dobrze zapamiętać któż to jest takim kłamczuchem :)

    Jest mi naprawdę obojętne, kim dla ciebie jestem, zapewniam.
    Natomiast tobie jestem autentycznie wdzięczny. Czytałem tę
    grupę od dłuższego czasu i dowiedziałem się z niej wielu rzeczy
    przydatnych przy moich własnych remontach. A ty, Jacusiu, [:-)]
    sprawiasz, że mam jeszcze więcej powodów ją lubić.

    Piotr

  • 279. Data: 2012-05-15 19:41:41
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3VsBVd$1AA@mike.oldfield.org.pl...

> [...]
    > PEN. Wskaż róznicę, Jacusiu pomiędzy tym, a układem jaki opisał Andrzej,
    > czyli układem w którym masz przewody fazowe i jeden przewód

    Za głupi jesteś, aby to pojąć, ponieważ nie czytasz norm.

  • 280. Data: 2012-05-15 19:46:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2012 10:11, Adam Płaszczyca pisze:

    > Wybacz, ale trudno Ci bedzi eprzekonac sąd, że Jacus nie miał pojęcia, że
    > te dane sa objete tajemnicą i nie wiedział, że namawia znajomego do
    > popełnienia przestepstwa.

    Wiesz, sąd może sobie uwierzyć w dowolne bajki, ale formalnie ani Jacek
    nie musi wiedzieć, co jest zastrzeżone, ani też to co o prosi nie musi
    być zastrzeżone. Zaprzeczysz?