  • 371. Data: 2012-05-17 22:38:53
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Jacusiu, norm nie znasz?

    Bardzo dobrze znam i wiem, że nie wszędzie jest wymagane "zerowanie",
    dlatego też nie ma potrzeby aby je stosować.
    O wiele lepszym będzie zastosowanie RCD - ale oczywiście pod warunkiem,
    ze nigdzie nie ma zerowania.

  • 372. Data: 2012-05-17 22:50:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 21:11:22 +0200, news napisał(a):

    > Więc takich mamy fachowców od norm że zgodnie z prawem może zabić człowieka
    > w wyniku uszkodzenia jedynie przewodu ochronnego!!!!

    jak nie ma różnicówki, to istotnie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 373. Data: 2012-05-17 22:51:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 20:14:06 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Do obecnej chwili nie odpowiedziałeś na tamto, moje pytanie, tylko mi
    > naubliżałeś. Jesteś kłamcą.

    jacusiu, on Cie nazwał po imieniu jedynie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 374. Data: 2012-05-18 13:18:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Dlatego ja to robię w ten sposób, że przewód "zerowy" rozgałęziam na 2
    > oddzielne przewody, łącząc z sobą 3 przewody przy pomocy kostki, mocując
    > podwójnie śrubami lub skręcając i lutując. Dzięki temu przewód "zerowy"
    > podłączam oddzielnymi odcinkami do zacisku "zera" oraz bolca ochronnego.

    To przeczy temu, co pisałeś poprzednio. Po drugie, niepotrzebnie
    przekombinowujesz z tą kostką. Doprowadź przewód zerowy do kołka
    ochronnego, a następnie BEZ JEGO ROZCINANIA do zacisku zerowego.
    Wówczas masz zabezpieczenie, o którym piszę i brak przepływu
    jakiegokolwiek prądu przez zacisk kołka ochronnego w sytuacji
    poprawnej pracy instalacji.

    Piotr

  • 375. Data: 2012-05-18 13:26:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Gdybyś przeczytał i zrozumiał tamte normy oraz Prawo Budowlane to byś
    > wiedział, że nie było obowiązku obejmowania metalowej armatury
    > hydraulicznej połączeniami wyrównawczymi wg tamtych norm.

    Pierwsze ,,stanowisko" w omawianej sprawie Normalizacyjnej Komisji
    Problemowej nr 55,
    opatrzone datą (06.07.1998) i czterema podpisami (INPE, nr 21), miało
    treść następującą:
    ,,...Instalowanie rur z tworzywa sztucznego ... NIE ZWALNIA Z OBOWIĄZKU
    stosowania w łazienkach
    połączeń wyrównawczych dodatkowych (miejscowych). Połączeniami tymi
    powinny być objęte
    wszystkie części przewodzące, mogące mieć styczność z wodą w tych
    rurach, takie jak wanny,
    brodziki, krany, baterie, grzejniki wodne, podgrzewacze wody, armatura
    itp. ..."

    > Wybacz, że napiszę wprost - należych do tego grona.

    W życiu nie uziemiłem plastykowej rury i tego nie zrobię.
    Rozum by mi na to nie pozwolił. Coraz ciekawsze rzeczy wypisujesz. :-)

    > Dziwię się, że dr Musiałowi chciało się walczyć z takimi durniami,
    > którzy nadinterpretowali prawo oraz normy.

    To raczej twoja kompania, stąd moje pytanie: robiłeś
    zgodnie z zaleceniem, czy wbrew niemu? To znakomite pytanie,
    bo przy twoim podejściu do norm jakbyś się nie obrócił, to
    dupa z tyłu. :-)

    Zanim się następnym razem powołasz na dr. Musiała, to dwa
    razy sprawdź, czy sobie nie strzelasz w stopę.

    Piotr

  • 376. Data: 2012-05-18 13:48:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > 15. Czy wolno jest układać przewody elektryczne w ociepleniu styropianowym?

    16. Czy według norm obowiązujących w naszym dziwnym kraju wolno
    zainstalować bezpośrednio nad wanną sufitową lampę wiszącą na
    przysłowiowych "gołych drutach" na wysokości 225 cm, do której
    z łatwością dosięgniesz podczas korzystania z prysznica?

    Zrobiłbyś tak tylko dlatego, że ci na to norma pozwala? :-)

    > Ciekaw jestem na ile z nich jesteś w stanie odpowiedzieć poprawnie? :)"

    Zaszczyć nas więc odpowiedzią na powyższe. :-)

    Piotr

  • 377. Data: 2012-05-18 14:15:03
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał:

    > jak nie ma różnicówki, to istotnie.

    Różnicówka nit tu nie pomoże, bo zgodnie z normami jej próg zadziałania jest
    tak dobrany żeby się nie wyłączała po podłączeniu do sprawnej sieci
    komputera czy innych podobnych sprzętów, bo zgodni z prawem te sprzęty mogą
    "puszczać" do PE i zgodnie z tym samym prawem nie powinny, taka prawnicza
    logika rozumiesz?

    Jak by róznicówka działała prawidłowo to by dołączała zasilanie po
    podłączeniu każdego tego typu bublowatego urządzenia, ale zgodnie z prawem
    nie może bo urządzenie zgodne z prawem rozumiesz?

    A potem linia wysokiego napięcia urywa się i groźnie razi staruszki siedzące
    na ławce w parku i nie ma winnego bo wszystko jest zgodne z prawem,
    rozumiesz?

  • 378. Data: 2012-05-18 14:25:27
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Ale to nie było pytaniem z mojej strony, a tym bardziej kierowanym do
    > Ciebie, lecz opisem pytania, które ja dostałem na egzaminie.
    > Wcale cię nie prosiłem, abyś na nie odpowiadał.
    > Co prawda były pierwotnie skierowane do SkiMira,

    Czytam i własnym oczom nie wierzę!!!
    Ciekawe kto to mógł skierować pytanie skoro post jest podpisany przez
    jakiegoś "Plumpi-ego" oraz jest odpowiedzią na mojego posta i w tym poście
    jest pytanie, więc faktycznie nie wiadomo kto zadał pytanie i komu,
    faktycznie takich rzeczy normy nie regulują!!!

    Wracając do twojej litanii banalnych pytań to podałem wskazówkę że wszystkie
    odpowiedzi masz w dowolnym poradniku elektryka a ja tutaj nie będę cytował
    dziesiątek stronic i jeszcze ich komentował.
    Odpowiedziałem na jedno twoje pytanie egzaminacyjne, wiec teraz ty odpowiedz
    mi na pytanie o podstawę prawną corocznego wzorcowania mierników, domyślam
    się że nie dasz rady i to będzie dla mnie odpowiedź nie tylko co do twojej
    fachowości ale i do twojej rzekomej znajomości norm i posiadania uprawnień.

  • 379. Data: 2012-05-18 14:39:42
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Podziwiam samozaparcie w kontynuowaniu tej niezwykle merytorycznej dyskusji.
    Zawody w sikaniu na ścianę jak widać cieszą się niesłabnącym powodzeniem.
    Myślę, że inwencji starczy jeszcze co najmniej na kilka tygodni.
    Wynika z niej niezbicie, że kwalifikacje niezbędne do połączenia żelazka i
    sokowyżymałki są zdecydowanie większe niż te potrzebne do operacji
    neurochirurgicznej.
    Szkoda wielka , że nie wiedzą o tym babcie używające od blisko 100 lat
    żelazek (niezgodnie z prawem) i mamusie używające sokowyżymałek (w
    odległości mniejszej od zlewu niż przewiduje norma).
    Myślę , że z czasem osoby mające nabożny stosunek do rzeczywistości
    podstawionej (prawo,normy) będą miały niejaki problem tudzież dylemat
    podobny do tego jaki już w tej chwili jest udziałem pracowników włoskich
    agencji skarbowych obrzucanych koktailami Mołotowa.
    Iść na kontrolę czy zachować zęby.
    Bowiem dłużej klasztora niż przeora, a kto tego nie rozumie i wychodzi przed
    orkiestrę ten sam jest sobie winien.

  • 380. Data: 2012-05-18 15:22:54
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-18 13:18, Piotr Wyderski pisze:

    > To przeczy temu, co pisałeś poprzednio.

    Co i czemu przeczy?

> [...]
    > Wówczas masz zabezpieczenie, o którym piszę i brak przepływu
    > jakiegokolwiek prądu przez zacisk kołka ochronnego w sytuacji

    Masz genialny pomysł.
    Szkoda tylko, że nie zauważyłeś, że o takim rozwiązaniu napisałem
    wczeąniej przed Tobą i wytłumaczyłem dlaczego bardzo rzadko jest możliwe
    tak wykonać to połączenie.