  • 361. Data: 2012-05-17 21:11:08
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2012 19:10, Plumpi pisze:

    > I tu jest świetna analogia. Jak się adasiowi przepali żarówka w
    > samochodzie to nie ma prawa się nim poruszać po drogach.
    > Podobnie jest z instalacjami: jeżeli instalacja nie spełnia wymagań
    > bezpieczeństwa to nie wolno jej użytkować.

    Zgoda, ale samochodem być nie przestaje. CBDO

  • 362. Data: 2012-05-17 21:11:22
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Kolego nie pisz bzdur. To, że twojego kolegę "pieściło" czy "mrowiło",
    > było skutkiem niewłaściwego użytkowania myjki, czyli podłączenia myjki do
    > gniazda bez przewodu/bolca ochronnego. W instrukcji
    > takiego każdego urządzenia jest napisane jak byk, że wolno podłączać tylko
    > i wyłącznie do gniazd posiadających bolec ochronny.

    A kto ci powiedział że myjka została podłączona do gniazda bez bolca
    ochronnego?!?!?
    Myjka została podłączona prawidłowo do prawidłowego gniazda z bolcem
    ochronnym!
    Po prostu przewód ochronny się naderwał, lub nadpalił.

    Więc takich mamy fachowców od norm że zgodnie z prawem może zabić człowieka
    w wyniku uszkodzenia jedynie przewodu ochronnego!!!!
    Do wyobraźni może więcej przemówi fakt że myjka w czasie pracy pryska wodą i
    niczym dziwnym w takiej sytuacji jest że prąd z myjki "wyjdzie" strumieniem
    wody i podłączy człowieka z ziemią pod napięcie!
    Najśmieszniejsze jest to że ten człowiek był w gumiakach, więc nawet jak by
    wsadził palec do gniazdka to nie groziło by mu porażenie, a tutaj bez
    żadnego kontaktu z instalacja i w obuwiu ochronnym mało nie został zabity
    prądem i z powodu sprawnego (zgodnie z normami) urządzenia!

    Chociaż korciło mnie żeby rozebrać myjkę w drobny mak i zobaczyć to
    partactwo na własne oczy ale to był sprzęt markowy i za kilka tysięcy
    złotych, wiec nie żadna chińszczyzna, więc zostaje mi się jedynie domyślać
    że sprawcą pewnie był jakiś filtr powodujący przebicie do PE zgodne z
    normami.
    Takich kwiatków we wszelakich normach jak i w całym prawie jest cała masa i
    każdy kto poza ich czytaniem dysponuje rozumem i wiedzą to o tym wie i nie
    jest takim durniem żeby twierdzić ze normy zapewniają bezpieczeństwo, jest
    wprost przeciwnie!

  • 363. Data: 2012-05-17 21:15:24
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Do obecnej chwili nie odpowiedziałeś na tamto, moje pytanie,
    > tylko mi naubliżałeś. Jesteś kłamcą.

    Odpowiedziałem ci na twoje podobno trudne pytanie jakie miałeś na egzaminie,
    odpowiedź można tutaj przeczytać, więc nie wypieraj się i nie kłam w żywe
    oczy jak zwykle.
    Natomiast pewne jest że ty nie znasz norm nakazujących coroczne wzorcowanie
    mierników, można się więc domyślać że wcale ich nie znasz!

  • 364. Data: 2012-05-17 21:49:21
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:11, Andrzej Lawa pisze:

    > Zgoda, ale samochodem być nie przestaje. CBDO

    Tylko z nazwy, bo jako pojazd niedopuszczony do ruchu po ulicach
    przestaje pełnić swoją podstawową rolę jako samochodu.

    W instalacji natomiast samo wykonanie połączenia pomiędzy bolcem
    ochronnym, a zaciskiem N w gnieździe nie powoduje, że takie gniazdo
    spełnia wymagania układu ochronnego TN-C. Aby spełniało to musi spełniać
    wszystkie wymogi, które są wymagane dla instalacji TN-C.
    A przecież sprzeczamy się o to czy "zerowanie" to to samo co TN-C.
    Niestety to nie jest to samo. Inne są wymagania i założenia tych
    rodzajów ochrony oraz inne fizyczne wykonania.

  • 365. Data: 2012-05-17 22:02:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 19:10:25 +0200, Plumpi napisał(a):

> [...]
    > Podobnie jest z instalacjami: jeżeli instalacja nie spełnia wymagań
    > bezpieczeństwa to nie wolno jej użytkować.

    Zgadzam się. Tylko widzisz, jacusiu, bucu nadęty normatywnie - Ty
    twierdziłeś, że stara instalacja z zerowaniem, to nie jest taki sam układ,
    jak obecnie TN-C.

    Więc jak, to inny układ, czy może jednak ten sam układ?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 366. Data: 2012-05-17 22:02:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 19:59:18 +0200, Plumpi napisał(a):

    > A ja powiem przekornie. Jakkolwiek by to nie było wykonane, stanowi
    > większe zagrożenie niż brak tego połączenia. Przynajmniej jeżeli chodzi
    > o pomieszczenia mieszkalne.

    Jacusiu, norm nie znasz?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 367. Data: 2012-05-17 22:06:14
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:11, news pisze:

> [...]
    > ochronnym!
    > Po prostu przewód ochronny się naderwał, lub nadpalił.

    Skoro się naderwał to instalacja była uszkodzona, bo nie posiadała
    sprawnego przewodu PE. Skoro nie posiadała sprawnego przewodu PE to
    znaczy, że myjka została podłączona do gniazda, które nie posiadało tego
    przewodu. Jeżeli będziesz miał jeszcze jakieś problemy to chętnie Ci
    udzielę pomocy.

    > Więc takich mamy fachowców od norm że zgodnie z prawem może zabić
    > człowieka w wyniku uszkodzenia jedynie przewodu ochronnego!!!!

    Po pierwsze problem był w instalacji.
    Po drugie to, że płynie niewielki prąd poprzez kondensatory filtra i
    człowiek odczuwa delikatne "smyranie", nie oznacza od razu, że jest to
    śmiertelne.

> [...]
    > żadnego kontaktu z instalacja i w obuwiu ochronnym mało nie został
    > zabity prądem i z powodu sprawnego (zgodnie z normami) urządzenia!

    To teraz kolego sięgnij do opracowań dr Musiała, choćby tych
    http://redinpe.d2.pl/attachments/article/129/13.pdf przytoczonych przez
    Piotra Wyderskiego, poczytaj, a następnie odpowiedz na pytanie: jaką
    oporność będzie miał ten strumień wody?

> [...]
    > masa i każdy kto poza ich czytaniem dysponuje rozumem i wiedzą to o tym
    > wie i nie jest takim durniem żeby twierdzić ze normy zapewniają

    Durniem to jesteś ty, bo nie rozumiesz po co są filtry
    przeciwzakłóceniowe i gasikowe, po co jest ochrona przeciwporażeniowa,
    jak to wszystko działa i jakie stwarza zagrożenia.

  • 368. Data: 2012-05-17 22:14:52
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-16 14:02, Piotr Wyderski pisze:

    > Ano, nie doceniasz pomysłowości polskich elektryków. Zwłaszcza
    > takich, którzy normy nie tylko czytają, ale i pisać je próbują.
    >
    > http://redinpe.d2.pl/attachments/article/129/13.pdf
    >
    > Dokładnie dlatego spytałem Jacusia, czym -- jako fachowiec
    > -- kierował się w czasach obowiązywania tego zalecenia Polskiego
    > Komitetu *Normalizacyjnego*: zaleceniem, narażając ludzi na porażenie
    > potencjałem przywleczonym, który by na tych częściach nigdy nie
    > wystąpił bez tego połączenia, czy zgodnie ze zdroworozsądkową analizą
    > pana Musiała, ale tym samym *wbrew zaleceniom* dla wykonawców
> [...]

    Gdybyś przeczytał i zrozumiał tamte normy oraz Prawo Budowlane to byś
    wiedział, że nie było obowiązku obejmowania metalowej armatury
    hydraulicznej połączeniami wyrównawczymi wg tamtych norm.
    Tak naprawdę cała ta kłótnia o rzekome "uziemianie" plastikowych rur
    była nakręcana przez takich samych durni, którzy piszą tu na grupie o
    wymogu łączenia plastikowych rur. Wybacz, że napiszę wprost - należych
    do tego grona.
    Dziwię się, że dr Musiałowi chciało się walczyć z takimi durniami,
    którzy nadinterpretowali prawo oraz normy.

  • 369. Data: 2012-05-17 22:32:31
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:15, news pisze:

> [...]
    > Natomiast pewne jest że ty nie znasz norm nakazujących coroczne
    > wzorcowanie mierników, można się więc domyślać że wcale ich nie znasz!

    Ale to nie było pytaniem z mojej strony, a tym bardziej kierowanym do
    Ciebie, lecz opisem pytania, które ja dostałem na egzaminie.
    Wcale cię nie prosiłem, abyś na nie odpowiadał.

    Cały czas czekam na odpowiedzi na pytania, które zadałem na początku
    tego wątku:

    "Skoro tak uważasz, że to takie proste to zadam kilka pytań na temat tylko i
    wyłącznie układania przewodów:
    1. Którędy nie wolno prowadzić przewodów elektrycznych?
    2. Czy prowadzenie po skosie ściany jest dopuszczalne?
    3. W jaki sposób należy mocować przewody do ściany?
    4. Jak głęboko pod tynkiem muszą się znajdować przewody?
    5. Czy normy zezwalają na układanie przewodów bez peszla?
    6. Czy układanie na wylewce jest dopuszczalne?
    7. Jak należy zabezpieczyć przewód w miejscach dylatacji?
    8. Ile maksymalnie gniazd może być podłączone do jednego obwodu?
    9. Czy gniazdo pralki (planowanej w kuchni - ostatnio modne) może być
    podłączone do wspólnego obwodu, do którego podłączona jest lodówka?
    Uzasadnij dlaczego TAK lub dlaczego NIE.
    10. Czy gniazdko zamontowane w łazience 50cm nad umywalką (do podłączenia
    golarki czy lokówki) może być podłączone na tym samym obwodzie co
    oświetlenie lusterka znajdującego się ponad tą samą umywalką? Zakładamy, że
    odległość gniazda od puszki tego oświetlenia będzie w odległości nie
    większej jak 20-30cm, a obok gniazda będzie się znajdował wyłacznik tego
    oświetlenia.
    11. Jakie należy wykonać połączenia w przypadku pomieszczeń takich jak
    łazienka czy kuchnia i jak powinno to być wykonane fizycznie?
    12. Czy wolno łączyć przewód PE z innymi uziemieniami, poza uziemionym GSW?
    13. Czy baterie zlewozmywakowe w kuchni muszą być objęte połączeniem
    wyrównawczym?
    14. Jaki przewód należy zastosować do zasilania 1-fazowego pieca
    elektrycznego sauny o mocy 3,5kW, wiedząc, że przewód ten musi przebiegać po
    wewętrznej stronie ściany tej sauny, w której maksymalna temparatura będzie
    osiągała 70stC?
    15. Czy wolno jest układać przewody elektryczne w ociepleniu styropianowym?

    Pomyśl teraz, że na etapie decyzji o układaniu przewodów musisz znać
    odpowiedzi na powyższe pytania, a to tylko skromna część tych pytań.
    Ciekaw jestem na ile z nich jesteś w stanie odpowiedzieć poprawnie? :)"

    Na co ty mi odpowiedziałeś:
    "A po co mam ci odpowiadać? ja nawet nie mam ochoty cokolwiek ci
    udowadniać ..."

    Co prawda były pierwotnie skierowane do SkiMira, ale skoro już się
    wpier....łeś pomiędzy nas ze swoimi "mundrościami", to ja poprosiłem
    ciebie, abyś odpowiedział na te pytania, skoro tak się wymądrzasz.
    Jestem pewien, że nie znasz odpowiedzi na te pytania.
    Skoro ty nie masz ochoty odpowiadać na moje pytania to dlaczego ja muszę
    odpowiadać na twoje?

    Ty kłamco.

  • 370. Data: 2012-05-17 22:36:34
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

> [...]
    > jak obecnie TN-C.
    >
    > Więc jak, to inny układ, czy może jednak ten sam układ?

    Ani ten sam, ani taki sam. Całkiem różne rodzaje ochrony.

    Jeszcze prośba - skończ ze swoimi chamskimi epitetami pod moim adresem.