  • 11. Data: 2011-01-10 14:01:05
    Temat: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    news:op.vo3gtz144limig@sioux...
    Dnia 10-01-2011 o 11:58:44 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    >Z ekonomicznego punktu widzenia też pewnie lepiej jest rozdzielić
    >sterowanie. Pewnie masz przekaźniki na szynę DIN (?) Ja odrzucam takie
    >rozwiązanie. Zrobię/zlecę/kupię moduł wykonawczy z triakami - będzie
    >oszczędniej, ciszej i bardziej kompaktowo.

    Nie, mam swoje uklady na 1wire - jest cicho, pisalem "przekazniki" bo mam
    zwykle, ale mam i polprzewodnikowe.

    >W małych pokojach nie przewiduję żadnego sterowania.. no.. może jedynie w
    >sypialni ;).

    Zapewniam, ze kilka halogenow dookola i jest cool, znaczy warm. Ja juz nie
    moge przy swietle podsufitowym, plakac sie chce ;-)

  • 12. Data: 2011-01-10 14:01:49
    Temat: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejsc do tematu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    o.googlegroups.com...

    > Mam :) Kable z przelacznikow mam na 100parowym krone-boxie. A sam PLC
    > z przekaznikami na wyjsciu jest w bodaj 90-cio modulowej skrzynce.
    > Zrobie popoludniu/wieczorem fotki to wystawie.

    A bylo to juz w ruchu podczas jakiejs burzy?

  • 13. Data: 2011-01-10 14:04:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 15:01, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > A bylo to juz w ruchu podczas jakiejs burzy?

    Pewnie, w koncu od roku to juz uzytkuje. W zeszlym roku przy
    powodziach bylo duzo mocnych burz. Ale co - sadzisz ze w tej ilosci
    kabli moze sie cos zaindukowac? :) Nie wydaje mi sie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2011-01-10 14:13:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    e.googlegroups.com...

    > Pewnie, w koncu od roku to juz uzytkuje. W zeszlym roku przy
    > powodziach bylo duzo mocnych burz. Ale co - sadzisz ze w tej ilosci
    > kabli moze sie cos zaindukowac? :) Nie wydaje mi sie.

    Oczywiscie, ze sie indukuje (raczej z dlugosci niz ilosci to wynika),
    pytanie czy wystarczy do oglupiena sterownika.

  • 15. Data: 2011-01-10 14:36:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 15:13, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Oczywiscie, ze sie indukuje (raczej z dlugosci niz ilosci to wynika),

    Te kable nie sa jakos specjalnie dlugie :)

    > pytanie czy wystarczy do oglupiena sterownika.

    Nie sadze - to jest sterownik przemyslowy, on tam musi wytrzymywac z
    pewnoscia wiecej niz w domku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2011-01-10 14:47:25
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-01-2011 o 15:01:05 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    > Nie, mam swoje uklady na 1wire - jest cicho, pisalem "przekazniki" bo
    > mam zwykle, ale mam i polprzewodnikowe.

    możesz opowiedzieć coś więcej o swoim rozwiązaniu?

    Z innej beczki.. Główna rozdzielnia jest w piwnicy - czy to dobry pomysł
    aby nie puszczać z niej poszczególnych przewodów na poddasze, tylko
    pociągnąć tam odpowiednio gruby kabel i na poddaszu zrobić drugą
    rozdzielnię?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-01-10 15:59:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...

    > Te kable nie sa jakos specjalnie dlugie :)

    No jesli do calego domu ida z jednego centralnego miejsca, to nie ma sily.

    > Nie sadze - to jest sterownik przemyslowy, on tam musi wytrzymywac z
    > pewnoscia wiecej niz w domku :)

    A to na pewno, z tym, ze nie chodzilo mi o jego uszkodzenie.

  • 18. Data: 2011-01-10 16:07:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Dnia 10-01-2011 o 15:01:05 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    >możesz opowiedzieć coś więcej o swoim rozwiązaniu?

    A coz tu opowiadac, zamast klasycznego podejscia na procesorach mam uklady
    dallasa, ktorych nie musze programowac. Pracuja w roznych konfiguracjach,
    niektore jako wejsciowe inne wyjsciowe. Za to konieczny jest centralny
    procesor, ktory gada ze wszystkimi. Mam piec linii od centralnego procesora.
    Kazda obsluguje po kilka pomieszczen. W kazdym pomieszceniu 1 do 2 skrzynek
    w kazdej skrynce po kilka ukladow ds. Jest z tym sporo pracy
    programistycznej, bo wszystko programowalem sam, ale tylko na glownej
    maszynie. Jak nie masz smykalki to nie polecam. Ja zwykle pisze wieksze
    rzeczy, wiec nie byl to problem.

> [...]
    >aby nie puszczać z niej poszczególnych przewodów na poddasze, tylko
    >pociągnąć tam odpowiednio gruby kabel i na poddaszu zrobić drugą

    Ja bym zrobil osobno, ale masz potem taka kwestie, ze toto musi sie
    komunikowac.

  • 19. Data: 2011-01-11 09:44:00
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-01-2011 o 17:07:09 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > tylko na glownej maszynie. Jak nie masz smykalki to nie polecam. Ja
    > zwykle pisze wieksze rzeczy, wiec nie byl to problem.

    Aakurat własnie mam smykałkę - dlatego mnie ten temat uwiódł :) Ale
    zawodowo zboczyłem trochę w innym kierunku i nie jestem na bieżąco. O
    1Wire na ten przykład nigdy wcześniej nie słyszałem - nawet nie wyłowiłem
    tego terminu z wcześniejszego Twojego posta. Dopiero jak zaguglałem
    "układy dallasa" to zaczęło mi świtać :) Bardzo ciekawe podejście.. Nie
    masz problemów z komunikacją (zakłócenia, pojemność przewodów itd)? Ze
    wstępnego opisu wynika, że to rozwiązanie dosyć wymagające pod względem
    jakości sygnału. Mógłbyś mi podrzucić jakieś hasła, żebym mógł pociągnąć
    temat w guglach? Szczególnie chciałbym się czegoś dowiedzieć o jednostce
    centralnej. Można to programować na poziomie wyższym niż assembler?

    > Ja bym zrobil osobno, ale masz potem taka kwestie, ze toto musi sie
    > komunikowac.

    Tak wiem i póki co nie wiem jak to można rozwiązać - ale na pewno są tacy,
    którzy wiedzą i podpowiedzą. Ale nawet gdyby się nie dało to nic
    strasznego. Nie widzę wielkiej potrzeby wymiany informacji pomiędzy
    sterownikiem poddasza i parteru. Wygaszanie wszystkich świateł można
    rozwiązać odpowiednio projektując instalację.

    PZDR
    Shaman

  • 20. Data: 2011-01-11 10:43:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Dnia 10-01-2011 o 17:07:09 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    >Nie masz problemów z komunikacją (zakłócenia, pojemność przewodów itd)?

    Dlatego jest to w gwiezdzie 5 niezaleznych linii, PC przez RS steruje 5
    "driverami" ds2480 (o ile dobrze pamietam).

    >Mógłbyś mi podrzucić jakieś hasła, żebym mógł pociągnąć temat w guglach?

    Ja korzystalem z tego co jest na stronie maxim dallas, tamtejsze pdfy
    wystarczaja. Przy okazji - znane wszystkim termometry ds1920 (?) wlasnie
    leca na 1wire.

    > Szczególnie chciałbym się czegoś dowiedzieć o jednostce centralnej. Można
    > to programować na poziomie wyższym niż assembler?

    Nie zrozumielismy sie, jednostke centralna robisz sam, czy to z jekiegos
    procesora czy peceta. Ja programowalem PCta w C#.

    >Tak wiem i póki co nie wiem jak to można rozwiązać - ale na pewno są tacy,
    >którzy wiedzą i podpowiedzą.

    U mnie jest tak, ze ze wszystkimi gada procesor centralny, wiec komunikacja
    jest.

> [...]
    >potrzeby wymiany informacji pomiędzy sterownikiem poddasza i parteru.
    >Wygaszanie wszystkich świateł można rozwiązać odpowiednio projektując

    Hmm, ale wtedy na dzien dobry ucinasz sobie kawalek mozliwosci systemu.