  • 71. Data: 2011-01-12 12:18:14
    Temat: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Sty, 11:34, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > Jeśli okablowanie elektroinstalacyjne może biec w bezpośrednim sąsiedztwie
    > komina to chyba miałbym gdzie puścić swoją minimagistralę..

    To jest troche kwestia przepychanki przepisami. W "warunkach" można
    przeczytać sobie zapis, że instalacje nie mogą być mocowane do
    przewodów dymowych (cytuję z pamięci, być może niezbyt wiernie, ale
    sens jest taki). Potrzebne mi to było do innych celów, ale niestety
    nie udało mi się znaleźć oficjalnej interpretacji, która mówiłaby,
    czy:
    - ceramiczna obudowa odizolowanego od niej przewodu dymowego również
    jest w myśl w/w przepisu przewodem dymowym
    - w przypadku komina wielokanałowego, jeśli tylko jeden kanał jest
    dymowy, a pozostałe wentylacyjne, czy również nie można... i tak
    dalej.

    Tak czy tak, pierwsza wątpliwość była mi potrzebna do ustalenia, czy
    na nieużytkowym poddaszu mogę sobie powiesić włącznik oświetlenia
    tegoż poddasza na keramzytowej obudowie komina kominkowego.
    Mój szyb instalacyjny jednak przylega do komina wg obu tych punktów,
    znaczy od strony kanałów wentylacyjnych, do obudowy komina, ne zaś do
    niego samego, dodatkowo jeszcze przewody nie sa mocowane bezpośrednio,
    a na drabinkach mocowanych do wsporników i odsuniętych od tej ściany o
    dobre 10cm.

    J.

  • 72. Data: 2011-01-13 09:53:46
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:igep46$r5c$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie pytam o typowy belkot marketingowy: symulacja domownikow itp.

    Dlaczego uważasz "symulację domowników" za bełkot martketingowy ?
    To jest jedna z bardziej potrzebnych funkcji służących do ochrony domu przez
    złodziejami i napewno więcej z niej pożytku jak z innych funkcji.