  • 1. Data: 2011-12-31 08:06:47
    Temat: jak ustawić piec kondensacyjny / jak ogrzewać rurę wody?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    Mam dwa pytania:
    Jakie ciśnienie utrzymywać w piecu kondensacyjnym 2-f., rury nowe PVC -
    chodzi mi o to czy ma to jakieś znaczenie i czy lepiej ciśnienie trzymać
    w górnej czy w dolnej granicy.
    Drugie pytanie - chciałbym do osobnego budyneczku dociągnąć wodę, na
    ziemi leżą płyty betonowe i nie chciałbym ich rozbijać, w jednym miejscu
    jest większa szczelina - chciałbym tam zmieścić rurę z otuliną... i
    właśnie - kablem grzejnym? Nie będę miał jak się wkopać głębiej więc
    zimą chciałbym tą rurę ogrzewać. Najwygodniej byłoby mi zastosować chyba
    rurę giętką pvc, ale jeśli macie lepsze sugestie to poproszę. Odcinek na
    zewnątrz to kilka metrów.

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-12-31 08:55:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > leżą płyty betonowe i nie chciałbym ich rozbijać, w jednym miejscu jest
    > większa szczelina - chciałbym tam zmieścić rurę z otuliną... i właśnie -

    pomysł jakis wyjątkowo beznadziejny :-) No ale jak juz musisz to zrób do
    tego budyneczku obieg zamknięty z cyrkulacją (z możliwie najmniejszą
    ompką) - na wejsciu zawór trójdrogowy sterowany wodą powrotną tak aby ona
    nie spadła ponizej powiedzmy 5 stopni. Nie bedziesz grzał tej rury pradem,
    moze nie zbankrutujesz :-)

    b.

  • 3. Data: 2011-12-31 08:59:52
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2011-12-31 09:55, Budyń pisze:
> [...]
    > nie spadła ponizej powiedzmy 5 stopni. Nie bedziesz grzał tej rury pradem,

    może inaczej - woda nie będzie tam potrzebna non-stop, raczej na zimę
    będzie spuszczana, ale w razie czego chciałbym móc z niej skorzystać -
    dlatego też myślę o jej ogrzewaniu

    Lukasz

  • 4. Data: 2012-01-03 17:55:45
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]

    > chodzi mi o to czy ma to jakieś znaczenie i czy lepiej ciśnienie trzymać w

    W jakiej byś nie trzymał to za 10-15 lat rury będą do wymiany, o ile już
    wcześniej nie popękają.
    Wpakowałeś się w najgorzy szajs jaki może być.

> [...]
    > ale jeśli macie lepsze sugestie to poproszę. Odcinek na zewnątrz to kilka

    Nie wyważaj otwartych drzwi.
    Kup normalną rurę do wody PE lub HDPE i wkop ją głęboko tj. ok. 1,5m w
    ziemi. Przed budynkiem wykop studzienkę wstawiając ze 2 betonowe kręgi lub
    oryginalną studzienkę z tworzywa. Żadne kable grzewcze nie będą potrzebne,
    bo przed zimą po prostu spuścisz wodę z instalacji w tym "budyneczku". Woda
    w rurze na głębokości 1,5m przez całą zimę nie zamarznie.