  • 1. Data: 2011-12-30 15:31:23
    Temat: tradycyjny komin a ocieplenie?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Dziś zabrałem się za ocieplanie strychu, przy okazji zmieniłem dachówkę
    pękniętą pod podestem znajdującym się przy kominie.
    Będąc na dachu zaglądałem na kominy sąsiadów
    i zauważyłem, że 2 z nich ma wykwity na kominie brązowe, jeden nawet się
    żalił, ze nie wiem co z tym zrobić, w pokojach juz się pojawiły.

    Komin mam tradycyjny z cegły 25x25, ponad dach wystaje niewiele moze 30cm
    gdyż jest w punkcie centralnym szczytowej ściany.

    Narazie nie mam wykwitów, ale zastanawiam się czy części komina, która
    znajduje się na nieocieplanym strychu o wysokości ok.: 2,2m nie należałoby
    ocieplić jeśli tak czym polecacie?
    Za jednym razem robiąc ocielenie wełną strychu może i tę częśc komina
    wypadałoby ocieplić ?

    (palę suchym miałem,ekogroszkiem, sąsiedzi drewnem ale ponoć nie tylko z
    drewna wykwity siępokazują)

    U mnie śnieg się nie topi co prawda na dachu, ocieplenie piętra mam wykonane
    bardzo solidnie, ale na strychu mam elektroniki trochę, i pomyślałem, ze
    warto ocieplić, pozatym podczas wiatrów nie będę słyszał w sypialni
    strzelającej woli na strychu. Jestem ciekaw czy po takim ociepleniu na
    strychu bedzie cieplej niż na zewnątrz.

    Co ma znacząćy wpływ na pojawianie się wykwitów na kominie w przypadku
    opalania węglem?

    Wy ocieplaliście strych? jeśli tak to czy jedną warstwę tylko pomiedzy
    krokwie, czy na to też drugą warstwę?

    Wracając jeszcze do dachówki pękającej pod ciężarem osoby stojącej na
    podeście, to czy ten metalowy podest
    nie powiniem mieć jakiś podkładek z gumy na styku z dachówką? Po założeniu
    nowej dachówki również strzeliła, założyłem trzecią i narazie nie stawałem
    na podeście z obawy na kolejne pęknięcie jej.

    pozdrawiam
    AT