  • 1. Data: 2011-12-30 19:12:15
    Temat: zawór termiczny, kominek z płaszczem - czy to awaria???
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    mam coś takiego:
    http://www.e-kominki.com/index.php/cart/show_item/15
    81
    jako zabezpieczenie przed zagotowaniem, od trzech sezonów siedzi to
    sobie i jeszcze nie miało okazji zadziałać...:-) ale mam problem, tam
    jest przeycisk do ręcznego otwierania zaworu i on za chiny nie da się
    wcisnąć, jeszcze w zeszłym roku przed sezonem sprawdzałem i ciężko bo
    ciężko, ale się wciskał, teraz nie da rady go nawet ruszyć...
    podejrzewam, ze w razie "niemca" kapilara też nie da rady...
    może ktoś miał podobny problem, czy zawór jest do wymianki? (kurde...
    hydraulik zapomniał o śrubunku, więc rozlutować rurki będzie trzeba),
    a może (boję się trochę...) młoteczkiem przy asyście WD-40 to
    potraktować...
    co myślicie?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-12-30 21:37:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-12-2011 o 20:12:15 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > hydraulik zapomniał o śrubunku, więc rozlutować rurki będzie trzeba),
    > a może (boję się trochę...) młoteczkiem przy asyście WD-40 to
    że ci się zapiekł, powinien chodzić przy mocniejszym naciśnięciu palcem.
    Musisz go rozebrać i przeczyścić, wodę spuść do beczki aby potem ją
    odzyskać.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-12-31 18:57:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    ufff... udało się, zdjąłem kapilarę, żeby jej nie uszkodzić i
    delikatnie punktakiem i młotkiem popukałem w trzpień zaworu, potem
    delikatnie w obudowę, po kilku cyklach zaworek puścił...:-) chyba
    częściej niż na rok trzeba sprawdzać jego działanie następnym razem...

    pozdrawiam
    s_13