  • 11. Data: 2016-03-20 20:09:58
    Temat: Re: jaka to odmiana Magnolii (Park Oliwski)
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    news:slrnnet0f1.oa8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Takiego apelu na tej grupie się nie spodziewałem! Zwłaszcza na wiosnę.

    Hejka. Jako osoba rozpoznające rośliny po kolorach kwiatów weź ten apel
    do siebie bowiem kwitnących roślin się nie przesadza.
    Pozdrawiam indywidualnie Ja...cki

  • 12. Data: 2016-03-20 20:22:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Jako osoba rozpoznające rośliny po kolorach kwiatów weź
    > ten apel do siebie bowiem kwitnących roślin się nie przesadza.
    > Pozdrawiam indywidualnie Ja...cki

    A co zrobić z tymi rododendronami, co je w maju w szkółkach dają na
    sprzedaż razem z kwiatami? Przejść obojętnie, pozwolić by zostały
    na drugi rok w tej samej klasie?

    Jarek

    PS
    Przesadziłem dzisiaj różę. Dobrze zrobiłem? Jeszcze nie kwitła.

    --
    Sadźmy przyjacielu róże,
    Długo jeszcze, długo światu

  • 13. Data: 2016-03-20 21:45:25
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > A co zrobić z tymi rododendronami, co je w maju w szkółkach dają na
    > sprzedaż razem z kwiatami? Przejść obojętnie, pozwolić by zostały
    > na drugi rok w tej samej klasie?

    Hejka. Jak się spodobają to kupić i posadzić u siebie w ogrodzie.

    > Przesadziłem dzisiaj różę. Dobrze zrobiłem? Jeszcze nie kwitła.

    Czas pokaże, czy przesadziłeś ją prawidłowo
    Pozdrawiam fachowo Ja...cki

  • 14. Data: 2016-03-20 23:01:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Jak się spodobają to kupić i posadzić u siebie w ogrodzie.

    Ale czy kwiatki przed posadzeniem koniecznie trzeba obskubać celem
    wręczenia ich Dobremu Doradcy w trakcie uroczystego apelu?

    > Czas pokaże, czy przesadziłeś ją prawidłowo
    > Pozdrawiam fachowo Ja...cki

    Serdecznie dziękuję za cenną wskazówkę. Sam bym na to nie wpadł.

    Jarek

    --
    Wiele dni, wiele lat, czas nas uczy pogody,
    zaplącze drogi, pomyli prawdy, nim zboże oddzieli od trawy.

  • 15. Data: 2016-03-21 10:51:53
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Serdecznie dziękuję za cenną wskazówkę. Sam bym na to nie wpadł.

    Hejka. Dlaczego mnie to nie dziwi? Jeśli ktoś nie odróżnia sadzenia od
    przesadzania to widać, że najprostsze sprawy są dla niego niedostępne.
    Pozdrawiam kwiatowo Ja...cki

  • 16. Data: 2016-03-21 11:31:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Dlaczego mnie to nie dziwi? Jeśli ktoś nie odróżnia sadzenia od
    > przesadzania to widać, że najprostsze sprawy są dla niego niedostępne.
    > Pozdrawiam kwiatowo Ja...cki

    Brak zdziwienia i zrozumienia bierze się z fragmentarycznego podejścia do
    zagadnienia. Sadzenie jest końcowym etapem przesadzenia. Każde sadzenie
    wiąże się z jakimś przesadzeniem, choć pierwszy jego etap nie zawsze dla
    sadzącego jest możliwy do rozpoznania. Tak jest w przypadku kwiatów.
    Bo na przykład jaja można sadzić bez przesadzania. Podobnie farmazony.
    Ale tu z kolei łatwo jest przesadzić.

    Jarek

    --
    Stary człowiek pochylony, | stary człowiek, ciepła ziemia,
    sadzi kwiaty w ciepłą ziemię | rudy spaniel śpi pod drzewem...

  • 17. Data: 2016-03-21 14:48:49
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Bo na przykład jaja można sadzić bez przesadzania.

    Hejka. Zbliża się Wielkanoc więc oprócz sadzenia jaja można maltretować
    na wszelkie sposoby. Jednakowoż w konsumpcji pisanek warto zachować umiar.
    Pozdrawiam przedświątecznie Ja...cki

  • 18. Data: 2016-03-21 15:36:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Zbliża się Wielkanoc więc oprócz sadzenia jaja można maltretować
    > na wszelkie sposoby. Jednakowoż w konsumpcji pisanek warto zachować umiar.
    > Pozdrawiam przedświątecznie Ja...cki

    Nim nastąpi konsumpcja, jeszcze kilka dni musi upłynąć. Teraz jest czas na
    zdobienie. Nam najmilsze rzecz jasna będą motywy kwiatowe. Jednak ze względu
    na wapienne podłoże, ważny przy tym jest odpowiedni dobór podkładki.

    Jarek

    --
    Kupił dziadek jajko w sklepie
    I po brzuchu już się klepie

  • 19. Data: 2016-03-21 20:13:39
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Teraz jest czas na zdobienie.
    > Nam najmilsze rzecz jasna będą motywy kwiatowe. Jednak ze względu
    > na wapienne podłoże, ważny przy tym jest odpowiedni dobór podkładki.

    Hejka. Aż mnie skręca z ciekawości jaką podkładkę Ty dobierzesz.
    Pozdrawiam zasadowo Ja...cki

  • 20. Data: 2016-03-21 20:33:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Aż mnie skręca z ciekawości jaką podkładkę Ty dobierzesz.
    > Pozdrawiam zasadowo Ja...cki

    W trakcie malowania używam przeważnie podkładki podobnej do tej:

    http://static.mango.pl/zdjecia/97983.jpg

    Farba nie skapuje na stół, nic jajka nie skręca na boki, stoi równo
    i nie wymądrza się. Bardzo praktyczna. Zasada jest taka, by dać jajku
    czas na obeschnięcie, nim na wcześniej przygotowane tło zacznie się
    nanosić kwiatki.

    Jarek

    --
    Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
    Kura wyłazi ze skóry,