  • 11. Data: 2011-09-19 21:14:01
    Temat: Re: jakiego audytora ozc uzywacie
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Moje OZC zgadza sie prawie co do kWh.

    pod czym wykonales obliczenia?

  • 12. Data: 2011-09-19 21:16:31
    Temat: Re: jakiego audytora ozc używacie
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Wrz, 22:25, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > Czy taki kalkulator bierze pod uwag chocia by model ycia rodziny? Czy
    > bierze pod uwag , e ma onka lubi wietrzy sypialni przez p godziny
    > przed snem, a pokoje dzieci przez 10 minut? Albo, e ja, wchodz c do
    > domu nie otwieram drzwi na o cie , a m j pi cioletni syn otwiera, a
    > cz sto nawet ich nie zamyka? Albo, e gotuj w domu du o/ma o i w
    > zwi zku z tym generuj du o/ma o ciep a, a jednocze nie wydmuchuj
    > du o/ma o ciep ego powietrza przez wyci g w kuchni?
    >
    > Wydaje mi si , e nie. Dlatego to zawsze pozostan suche obliczenia.

    Oczywiscie ze bierze -> ustawiasz indywidualnie liczbe mieszkancow,
    zysk od mieszkanca, zyski od cieplej wody, gotowania, oswietlenia i
    innych urzadzen elektrycznych. W zaleznosci od dzieci ustalasz tez
    zyski z dodatkowego oswietlenia (ze niby dzieci wiecej swieca ;)

    Co do otwierania okien i drzwi - okreslasz stopien szczelnosci budynku
    - wysoki / sredni / niski / uzytkownika. Oprocz tego klase osloniecia
    budynku.

    Tak naprawde to ze Twoja zona wietrzy sypialnie przed snem, a dziecko
    otwiera drzwi na osciez (a Ty do polowy) nie ma az takiego wplywu na
    wyniki - powietrze ma b. mala pojemnosc cieplna i wyniki beda w
    granicy bledu statystycznego. Dla spokoju trzeba dodac 10% do nich i
    tyle.

    W moich danych i dla mojego domu zyski ksztaltuja sie tak:

    Opis GJ/rok kWh/rok %
    Zyski od słońca 15,63 4342 65,2
    Zyski od ludzi 2,49 693 10,4
    Zyski od ciepłej wody 1,05 293 4,4
    Zyski od gotowania 2,11 586 8,8
    Zyski od oświetlenia 0,86 240 3,6
    Zyski od urządzeń elektrycznych 1,82 506 7,6

    Jak widac zyski ludzi, cieplej wody, gotowania, oswietlenia i urzadzen
    elektrycznych to u mnie wedlug programu -> 2318kWh na sezon.

    Sciagnijcie sobie w koncu OZC Sankoma albo przynajmniej manuala w
    PDFie zanim bedziecie zadawac takie dziwne pytania. To nie jest prosty
    kalkulatorek tylko potezny program napisany w oparciu o setki norm,
    setki fizycznych zjawisk i tysiace matematycznych wzorow ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-09-20 04:51:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

    > pod czym wykonales obliczenia?

    w OZC... OZC jest jedno :)

  • 14. Data: 2011-09-20 04:52:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > wyniki - powietrze ma b. mala pojemnosc cieplna i wyniki beda w
    > granicy bledu statystycznego. Dla spokoju trzeba dodac 10% do nich i

    w sumie to jednak połowa strat cieplnych jest od wentylacji domu :)

    a im bardziej dom jest dobrze zaizolowany tym bardziej straty od wentylacji
    zaczynają przeważać.