  • 1. Data: 2011-09-19 19:15:27
    Temat: jakiego audytora ozc używacie
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Jakich używacie darmowych lub demo audytorów OZC
    z ograniczeniami nie przeszkadzającymi w obliczenicha,
    dla budynków ok 120m2? Możecie coś polecić?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2011-09-19 19:24:06
    Temat: Re: jakiego audytora ozc używacie
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jakich używacie darmowych lub demo audytorów OZC
    > z ograniczeniami nie przeszkadzającymi w obliczenicha,
    > dla budynków ok 120m2? Możecie coś polecić?

    excela, ale marek na mnie krzyczy :-)

    b.

  • 3. Data: 2011-09-19 19:35:19
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >excela, ale marek na mnie krzyczy :-)

    Twój arkusz już widziałem, jednak to jest chyba coś nowego
    i widziałem, że były dość znaczne rozbieżności
    w wynikach obliczeń.

    Pozdrawiam
    D.

  • 4. Data: 2011-09-19 19:45:28
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    I jeszcze jedno, widzę tu sporo osób liczących,
    przeliczających, kalkulujących, jednak ja jestem
    praktykiem i same obliczenia do mie nie przemawiają.

    Czy ktokolwiek z tutaj zgromadzonych, poddał pod weryfikacje
    wyniki obliczeń z rzeczywistym zurzyciem w fizycznie
    wybudowanym domu?
    Tylko chodzi mi o rzeczywiście wykonane obliczenia wynikające
    z teoretycznych założeń, bez naciągania i dostosowywania danych
    wejściowych po uzyskaniu wyników w rzeczywistości, tak aby jedne
    i drugie pokrywały się.

    Generalnie chodzi mi o sens tych obliczeń, nie przepadam za
    sztuką dla sztuki.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2011-09-19 19:57:34
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Generalnie chodzi mi o sens tych obliczeń, nie przepadam za
    > sztuką dla sztuki.

    dla obecnego mojego domu mniej wiecej moje obliczenia sie zgadzają

    b.

  • 6. Data: 2011-09-19 20:25:28
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-19 21:15, Darek pisze:
> [...]
    > z ograniczeniami nie przeszkadzającymi w obliczenicha,
    > dla budynków ok 120m2? Możecie coś polecić?

    Czy taki kalkulator bierze pod uwagę chociażby model życia rodziny? Czy
    bierze pod uwagę, że małżonka lubi wietrzyć sypialnię przez pół godziny
    przed snem, a pokoje dzieci przez 10 minut? Albo, że ja, wchodząc do
    domu nie otwieram drzwi na oścież, a mój pięcioletni syn otwiera, a
    często nawet ich nie zamyka? Albo, że gotuję w domu dużo/mało i w
    związku z tym generuję dużo/mało ciepła, a jednocześnie wydmuchuję
    dużo/mało ciepłego powietrza przez wyciąg w kuchni?

    Wydaje mi się, że nie. Dlatego to zawsze pozostaną suche obliczenia.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2011-09-19 20:51:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > i drugie pokrywały się.
    >
    > Generalnie chodzi mi o sens tych obliczeń, nie przepadam za

    kilka razy już pisałem

    moje obliczenia z OZC sa zgodne z realnym zapotrzebowaniem na ciepło (trochę
    zawyżone). wg obliczeń ustawiłem krzywe,

  • 8. Data: 2011-09-19 20:51:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

> [...]
    > wydmuchuję dużo/mało ciepłego powietrza przez wyciąg w kuchni?
    >
    > Wydaje mi się, że nie. Dlatego to zawsze pozostaną suche obliczenia.

    w OZC można to uwzględnić...

  • 9. Data: 2011-09-19 21:05:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Wrz, 21:45, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > I jeszcze jedno, widz tu sporo os b licz cych,
    > przeliczaj cych, kalkuluj cych, jednak ja jestem
    > praktykiem i same obliczenia do mie nie przemawiaj .
    >
    > Czy ktokolwiek z tutaj zgromadzonych, podda pod weryfikacje
    > wyniki oblicze z rzeczywistym zurzyciem w fizycznie
    > wybudowanym domu?
    > Tylko chodzi mi o rzeczywi cie wykonane obliczenia wynikaj ce
    > z teoretycznych za o e , bez naci gania i dostosowywania danych
    > wej ciowych po uzyskaniu wynik w w rzeczywisto ci, tak aby jedne
    > i drugie pokrywa y si .
    >
    > Generalnie chodzi mi o sens tych oblicze , nie przepadam za
> [...]

    Moje OZC zgadza sie prawie co do kWh. Prawie, bo zuzywam realnie te ok
    16 tys kWh przy obliczonych 14 tys kWh ale dochodzi do tego CWU i
    normalny prad - wiec rzeczywiste 16 tys kWh w calym sezonie jest jak
    najbardziej realne :) Dodam ze OZC robilem PRZED pierwszym sezonem
    grzewczym i wyniki byly takie same :-)
    pozdr.

    --
    Adam