  • 11. Data: 2014-01-11 15:16:18
    Temat: Re: jakiego producenta kable - instalacja elektryczna
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 11 Jan 2014 06:04:16 -0800 osobnik zwany superdrewno.pl
    napisał:

    > Z mojego doświadczenia wynika że jak ktoś tak głupio spamuje to znaczy,
    że biznesu też nie umie proawdzić

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2014-01-11 19:48:45
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > Z mojego doświadczenia wynika że układanie kabli najlepiej robić przy
    > dodatnich temperaturach (a najlepiej jak jest ze 20 st). Producenta
    > kabli dokładnie nie pamiętam. Na pewno jakieś Polskie. Wydaje mi się
    > że Madex (lokalny patriotyzm ;)), ważne żeby kable były MIEDZIANE a
    > nie powlekane miedzią (chińczycy potrafią takie robić...)Przy mrozach
    > strasznie ciężko się kable obiera z izolacji i układa. Puszkowanie w
    > niegrzanym budynku zimą to droga przez mękę. Polecam zaopatrzyć się w
    > obieraczke do izolacji, ja mam podobną do tej:
    > http://www.narzedziak24.pl/szczypce-do-sciagania-izo
    lacji-180mm-1000v.html
    > kosztowała ze 30 zł. Ma możliwość obcinania i płynnej regulacji. Jak
    > będziesz kładł pod tynkiem to kable płaskie. U mnie elektrycy mieli
    > własne blaszki z aluminium, takie do nabijania gwoździami do cegły.
    > Patent stary jak świat ale działa. Do łączenia w gniazdach itp złącza
    > VAGO. Jak będziesz planować tablice to fajnie zostawić więcej miejsca,
    > teraz są ciekawe rozwiązania do instalacji w tablicach, np tablicowe
    > liczniki energii, czujnik obecności faz, włączniki zmierzchowe,
    > schodowe itp.

    Z mojego doświaczenia wynika, że nie powinieneś doradzać w sprawach
    instalacyjnych, ponieważ nie dość, że piszesz nie na temat i w bezczelny
    sposób spamujesz grupę to jeszcze Twoje porady są mało przydatne.

    P.S.
    Strasznie drogie macie to drewno. Średnio ok. 40% droższe jak u innych
    sprzedawców.

  • 13. Data: 2014-01-11 22:47:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    > instalacyjnych, ponieważ nie dość, że piszesz nie na temat i w bezczelny
    > sposób spamujesz grupę to jeszcze Twoje porady są mało przydatne.

    Fakt. Poradził użycie naprawdę fajnego w założeniach narzędzia - tyle że
    podał producenta, i to ze średniej półki... Mam swoje doświadczenia w
    tym zakresie, szczypce których obecnie używam nie w pełni mnie
    satysfakcjonują ale już wiem czego oczekiwać - i następne które kupię to
    będą szczypce NWS lub porównywalnej klasy. I tu uwaga - tych pieniędzy
    jakie trzeba dać za ściągacz izolacji NWS nie dam jak nie dostanę do
    ręki dziesięciu co najmniej szczypiec tej firmy i nie wybiorę
    spełniających moje oczekiwania - bo nawet NWS robi egzemplarze lepsze i
    gorsze - a po co mam wydawać kupę forsy na szczypce gorsze?

    A potem - trzeba się jeszcze używania narzędzia nauczyć - na początek
    trzeba umieć rozróżnić dobry wynik pracy od złego...

    --
    Darek

  • 14. Data: 2014-01-12 17:09:01
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > wybiorę spełniających moje oczekiwania - bo nawet NWS robi egzemplarze
    > lepsze i gorsze - a po co mam wydawać kupę forsy na szczypce gorsze?

    Nie chodzi o reklamę producenta narzędzia, ale o jego własną
    kryptoreklamę i pisanie tylko po do, żeby się móc reklamować.
    Co do narzędzia to ten typ narzędzia nadaje się do zabawy, a nie pracy z
    przewodami. Jest bardzo nieporęczne.

    > A potem - trzeba się jeszcze używania narzędzia nauczyć - na początek
    > trzeba umieć rozróżnić dobry wyniko pracy od złego...

    Co do zdejmowania izolacji to już trochę różnych typów narzędzi i
    różnych producentów w swoich rękach miałem i używam na co dzień.
    Szczypce, które tu zostały wskazane są bardzo niewygodne i upierdliwe w
    użytkowaniu. Po pierwsze trzeba je każdorazowo ustawiać przy zmianie
    grubości przewodu, a poza tym w wielu przypadkach nie ma jak ich użyć
    np. podczas krosowania rozdzielnicy lub, kiedy nie ma jak przytrzymać
    przewodu.
    Najlepsze pod względem wygody i szybkości użytkowania oraz najlepszym
    stosunku ceny do możliwości są narzędzia tego typu:
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_c409427dc8631d13c9718947b6e1a01c.jpg
    Choć firma Knipex jest wiodącym liderem na rynku to można kupić nawet w
    cenie poniżej 100zł (czyli porównywalnej) takie narzędzia innych firm,
    które będą 100 razy lepsze i wygodniejsze od ww szczypców. Wśród nich
    można polecić firmy takie jak: Haupa, Wiha, Beta, Neo Tools, Stanley,
    Jonnesway i kilka innych.

    Innym typem ściągaczy izolacji, wartym zainteresowania są:
    http://www.malam.pl/environment/cache/images/0_0_pro
    ductGfx_0860abacd80a64c9108051618fb9e46c.jpg
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_9039d9178435664ef9e9e83ffe7b0360.jpg
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_9c189f03d1083089385fff7776917a6f.jpg

    Co zaś się tyczy różnych typów narzędzi oraz sposobu posługiwania się
    nimi polecam obejrzeć filmy:
    http://www.youtube.com/watch?v=GuqM_vIQdrg
    http://www.youtube.com/watch?v=SbyoIInSc3Q

    Jeżeli ktoś dużo pracuje przy instalacjach domowych to warto
    zainwestować w taki ściągacz izolacji:
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_b9c5180d75ada2678c864a81224ca048.jpg
    <http://www.inkscapeforum.com/viewtopic.php?f=22&t=1
    0740>

  • 15. Data: 2014-01-12 19:15:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-12 17:09, uzytkownik pisze:

> [...]
    > grubości przewodu, a poza tym w wielu przypadkach nie ma jak ich użyć
    > np. podczas krosowania rozdzielnicy lub, kiedy nie ma jak przytrzymać

    No właśnie tak patrzę jakieś dziwne szczypeczki jak z marketu za stówkę.
    To już lepiej nożyk do tapet kupić a za resztę pełno piwa.
    Ja tam sobie właśnie z Twojego linka Knipexa używam i jak na moje
    amatorskie używanie chwalę.
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_9039d9178435664ef9e9e83ffe7b0360.jpg

    Irokez

  • 16. Data: 2014-01-13 01:31:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:
    > No właśnie tak patrzę jakieś dziwne szczypeczki jak z marketu za stówkę.
    > To już lepiej nożyk do tapet kupić a za resztę pełno piwa.

    Widzę że lubisz uamujące się końcówki przewodów... Nic tak skutecznie
    nie osłabia przewodu drutowego jak ściąganie izolacji nożem.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2014-01-13 01:39:53
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > Widzę że lubisz uamujące się końcówki przewodów... Nic tak skutecznie
    > nie osłabia przewodu drutowego jak ściąganie izolacji nożem.

    Jak się nie obrzyna izolacji podobnie jak struga ołówek tylko się ją
    nacina po obwodzie to tak się dzieje.

  • 18. Data: 2014-01-13 09:13:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > Jak się nie obrzyna izolacji podobnie jak struga ołówek tylko się ją
    > nacina po obwodzie to tak się dzieje.

    A jak się struga jak ołówek to potem gołe druty z kostek wystają.
    Dziękuję, postoję. Narzędziem i lepiej i szybciej.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2014-01-13 10:16:51
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > A jak się struga jak ołówek to potem gołe druty z kostek wystają.
    > Dziękuję, postoję. Narzędziem i lepiej i szybciej.

    Jak się nie "umi" to wystawać będą nawet jak ktoś będzie miał do
    dyspozycji cały zestaw najbardziej profesjonalnych narzędzi.
    Oczywiście narzędzia ułatwiają i przyspieszają pracę, ale wtedy, kiedy
    jest do obrobienia duża ilość przewodów. Czy jest sens kupować za
    400-500zł czy nawet za 100zł narzędzie, którego użyje się tylko raz lub
    będzie się używało bardzo sporadycznie?
    Przy odrobinie wiedzy i chęci, nożykiem zrobi się równie dobrze, a bywa,
    że o wiele szybciej niż narzędziem, które trzeba dokonać wyboru i kupić,
    a jak się kupi jakieś badziewie to się tylko namęczysz i "nafqrwiasz"
    zanim zrozumiesz, że to narzędzie, które kupiłeś jest bublem lub też
    jest przystosowane do innych przewodów.
    Dla przykładu. Czym się różnią te narzędzia?
    http://www.tme.eu/pl/details/nb-strip02/sciagacze-iz
    olacji/newbrand/#
    http://www.tme.eu/pl/details/nb-strip03/sciagacze-iz
    olacji/newbrand/#
    Wyglądają przecież identycznie i są w tej samej cenie :)

  • 20. Data: 2014-01-13 10:32:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 10:16:51 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Dla przyk�adu. Czym si� r�ni� te narz�dzia?
    *średnica odizolowywanego przewodu: 0,5/1,2/1,6/2mm
    *średnica odizolowywanego przewodu: 1,0/1,6/2,0/2,6/3,2mm
    Wygrałem flaszkę?