  • 11. Data: 2012-08-15 19:47:54
    Temat: Re: kamery IP na zewnątrz
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Mysle ze kamery to przesada, chyba ze ukryte, mialem napad w firmie i gosc byl
    w kominiarce i na co mi naganie z kamery?

    Ukradli komorke pracownikowi tez pod okiem kamery (komorka warta na allegro
    50zl w porywach). Jak nie typowy zul to bedzie zamaskowany, kamery to znak "hej
    w srodku chronie cos wiecej"? Moze kopulka na dachy z dobrym softem by
    skanowala teren samoistnie, robila zoom na rejestracje pojazdow ktore parkuja w
    poblizu czy cos. Taniej wyjdzie ubezpiecznie.

  • 12. Data: 2012-08-15 22:16:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-15 14:45, ToMasz pisze:

    > ja bym na Twoim miejscu założył kamery cctv i rejestrator. może nawet
    > taniej wyjdzie. Kamery raczej pod dachem, ale sam musisz stwierdzić,
    > ile, która ma patrzeć na ogród, a która ma być niewidoczna - przydatna
    > po włamaniu. Natomiast kamera która będzie patrzyła na dach, to chyba na
    > pobliskim drzewie.
    Ale podciągnięcie skrętki nie wyklucza użycia kamer cctv analog - na
    skrętce bez problemu (a nawet lepiej) się sygnał wizyjny puści (przez
    transformatorki dopasowujące) oraz zasilanie (o ile nie będzie to duża
    kamera zewnętrzna z grzałką, i/oraz oświetlaczem IR). Właśnie z okazji
    zasilania grzałek - oprócz skrętki dodałbym jeszcze jakieś 2x1.5mm^2,
    niech kamery będą zasilane ze skrętki, a grzałki oddzielnie, nie bedzie
    problemu że po włączeniu się grzałki spada napięcie i kamera IP się
    resetuje, albo kamera analogowa gubi synchronizację...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2012-08-15 22:25:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > z dobrym softem by skanowala teren samoistnie, robila zoom na
    > rejestracje pojazdow ktore parkuja w poblizu czy cos. Taniej wyjdzie

    Dokładnie, lepiej kasę wydać na firmę ochraniarską (ceny na poziomie
    powiedzmy 50-60/mc) i porządne ubezpieczenie.

    Do momentu podpisania umowy z firmą ochraniarską i powieszenia tabliczek
    zdarzało się, że ktoś wpadał na teren i ginęło trochę złomu. Teraz
    (pukpukpuk) jest spokój.

    To będzie pierwsza rzecz jak w końcu zbuduję :)

    Irek.N.

  • 14. Data: 2012-08-15 23:01:58
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    ToMasz pisze:

    > ja bym na Twoim miejscu założył kamery cctv i rejestrator. może nawet
    > taniej wyjdzie.

    Mnie linuksiarzowi/gadżeciarzowi łatwiej byłoby z tymi IP.

> [...]
    > po włamaniu.

    > Natomiast kamera która będzie patrzyła na dach, to chyba na

    Zakładam że jakby trąba powietrzna przeszła to otoczenie by się istotnie
    zmieniło, ten dach mógłby leżeć niedaleko ;)

    bajcik

  • 15. Data: 2012-08-15 23:17:04
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Darek pisze:
    > znając życie, przez 1mc jak sobie je założysz będziesz
    > kilkunastokrotnie razy
    > na dzień zaglądał na nie. Po kilku miesiącach będzie to tak naprawdę kolejne
    > niepotrzebnie
    > zasilane urządzenie w domu. To tak w mojej opinii.

    Do rozważenia, bo scenariusz prawdopodobny ;)

    > Ja osobiście nie wyobrażam sobie siedzenia i "gapienia" się w
    > monitor/wyświetlacz
    > niczym strażnik teksasu.

    Tu zoneminder by się przydał - sam "patrzy" czy coś jest ciekawego. I
    zamiast gapić sie to od czasu do czasu obejrzeć archiwum z lisami,
    bażantami czy co się tam pojawiło.

    > Jest jeszcze kolejny czynnik psychologiczny, tracisz część prywatności a
    > konkretnie
    > Twoja żona dzieci, czując się obserwowane - mało komfortowe w domu, choć
    > pewnie
    > można się przyzwyczaić.

    Do rozważenia. Albo raczej, do obgadania z żoną.

    > Znacznie przydatniejszą rzeczą są np. ciche alarmy z powiadamianiem na
    > komórkę
    > (alarmy dobrze wyregulowane).

    Alarm jest.
    Pomysł z kamerkami rozważam w kategorii gadżetu a nie instrumentu do
    zwiększania bezpieczeństwa.

    Teraz położyć kabel łatwo, a po tynkach i wylewkach będzie trudno. Nie
    chciałbym zamknąć sobie drogi do takich eksperymentów.

    bajcik

  • 16. Data: 2012-08-15 23:20:28
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Kris pisze:
    > W dniu środa, 15 sierpnia 2012 12:02:07 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał

    28-dach/.lowres/IMG_1904.JPG

    > Kiki: szczyty;)

    Spokojnie Kiki, pomiędzy szczytem a połacią jest zostawione miejsce na ocieplenie ;)

    bajcik

  • 17. Data: 2012-08-15 23:41:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:
    > Problem: chcę rozprowadzić skrętkę do zewnętrznych kamer IP ale nie wiem
    > gdzie one mają być :) Samych kamer jeszcze nie ma, ale jak stanieją i
    > kupię to chce mieć przewody już położone. Zasilanie PoE (ten sam
    > przewód)
    >
    > Są jakieś zasady mówiące gdzie się montuje kamery?
    > Na elewacji, czy pod okapem?

    Zasaday są dwie:

    Podstawoiwa - tam skąd kamera może patrzeć na to na co powinna patrzeć a
    nie na oborę sąsiada.

    Dodatkowa - każda kamera powinna być w polu widzenia przynajmniej jednej
    innej kamery - zasada wzajemnego chronienia się kamer. Bez tego można
    odpowiednio podchodząc zdemontować cały system kamer nie pokazując gęby
    - to na co taki system CCTV?

    Reszta jest kwestia możliwości technicznych wykonania - podłoże do
    montażu kamery ma być stabilne i tyle.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2012-08-15 23:49:17
    Od: a...@g...com.pl

    b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:

    > Mnie linuksiarzowi/gadżeciarzowi łatwiej byłoby z tymi IP.

    Jak to ? A zoneminder ?????!

  • 19. Data: 2012-08-16 02:09:53
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    <b...@k...math.uni.lodz.pl> wrote in message

    28-dach/.lowres/IMG_1904.JPG

    > Spokojnie Kiki, pomiędzy szczytem a połacią jest zostawione miejsce na
    > ocieplenie ;)

    Uczycie się robaczki :-)

  • 20. Data: 2012-08-16 07:14:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>