  • 31. Data: 2012-08-18 22:55:01
    Temat: Re: kamery IP na zewnątrz
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-17 06:16, Marek Dyjor pisze:

    > a skad wiesz czy one jednak nie mają jakiegoś małego opornika z
    > termistorem :)
    Albo inaczej - zwykła kamerka analog, która przy 9-12v pobierała 40mA
    (czyli biedne 0.5W w sporej obudowie metalowej)- przy temperaturach w
    nocy minus 20, w dzień minus 5 - mogła zaparowywać i nie dawać rady ze
    wzlędu na zbyt niską temperaturę w obudowie i skraplanie wilgoci.

    A kamerka IP biorąca np 2.5A @ 5V = 12.5W grzeje aż miło, a dodatkowo
    oświetlacz IR bierze dodatkową moc, ogrzewając podczas pracy w nocy
    obiektyw i okolicę szybki, więc nic nie paruje ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 32. Data: 2012-08-18 23:53:18
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Dzięki!

    Ze zainteresowaniem poczytałem wasze przemyślenia i w końcu zrobiłem
    tak:

    - pomimo że skrętka na prawdziwej miedzi, to zrobiłem to dwukablowo:
    osobno skrętka i osobno ydyp 2x1.5 do zasilania.

    - Miejsce docelowych (ewentualnych) kamer wybrałem na ścianie, tak żeby
    okap nie zasłaniał.

    - obydwa przewody kończą się w puszcze od wewnątrz. Jak kamerkę w końcu
    kupię to odkuję puszkę, wywiercę otwór przez puszkę/pustak/styropian,
    dosztukuję przewody i od zewnątrz zamontuję urządzenie. Puszki
    umiejscowione dyskretnie dosyć (za docelowymi meblami).

    bajcik

  • 33. Data: 2012-08-19 09:07:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:

    > To że drut w kablu cat5 powinien mieć przekrój 0.5mm^2 i jeśli byłby
    > miedziany, to by miał taką rezystancję na metr...

    > Ale że większość obecnych skrętek to jakieś gówno z przetopu puszek i
    > kaloryferów, jedynie powierzchownie miedziowane, i z przymałą średnicą
    > to może tyle wyjść.

    > Prawdziwe kamery z PoE mają _obowiązek_ zadziałać z prawdziwym PoE
    > nawet na 100m kablu cat5e.

    ho ho ho...\\tylko że kamera PoE nie bedzie pewnie miała sensownego
    oświetlacza IR.

  • 34. Data: 2012-08-19 17:49:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > ho ho ho...\\tylko że kamera PoE nie bedzie pewnie miała sensownego
    > oświetlacza IR.

    Zależy co rozumiesz jako "rozsądny". 10 - 20m w kacie rzędu 60 stopni to
    kamery zasilane po PoE miewają. Stu metrów w takim kacie faktycznie się
    nie da - trzeba dać dodatkowe zasilanie.

    --
    Darek

  • 35. Data: 2012-08-20 02:38:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:
> [...]
    > dosztukuję przewody i od zewnątrz zamontuję urządzenie. Puszki
    > umiejscowione dyskretnie dosyć (za docelowymi meblami).

    Rozumiem że obiekt niewielki? Bo w większym obiekcie bywa że zasilanie
    24V wymusza abstrakcyjne wręcz przekroje przewodów - pamiętam projekt
    jednego ze stadionów gdzie projektant uparł się że transformatory 24V
    umieści na szynie DIN w rozdzielni i dalej poprowadzi po niskim. W
    efekcie najdalsze kamery łączył przewodami 6mm^2 bo tak mu z kalkulacji
    spadków napięć wyszło.

    --
    Darek

  • 36. Data: 2012-08-20 10:39:38
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > umieści na szynie DIN w rozdzielni i dalej poprowadzi po niskim. W
    > efekcie najdalsze kamery łączył przewodami 6mm^2 bo tak mu z
    > kalkulacji spadków napięć wyszło.

    ma to sens, z takich kabli mozna zrobic maszty, wysiegniki i to calkiem
    sztywne, dwa w jednym ;)

    przypomnialo mi sie z czasow szkolnych (LO), robilismy KIT Jabel (zestaw
    elektroniczny zrob do sam firmy jabel) pt "stroboskop dyskotekowy", ja
    polutowalem kolegom plytki a oni mieli kupic kabelek od plytki sterownika do
    palnika stroboskopowego. Poszli do elektycznego i mowia ze potrzebuja kabel,
    pan pyta na jakie prady czy cos a oni ze tam beda szly tysiace voltow (no bo to
    prawda), no to im dal jakis kabel doziemny do zasilania malego kiosku ruchu czy
    domu, 2m nie kosztowalo ich to majatku ale jak to zobaczylem...

  • 37. Data: 2012-08-21 21:59:57
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message news:k0ovgl$g50$1@mx1.internetia.pl...

    > To że drut w kablu cat5 powinien mieć przekrój 0.5mm^2 i jeśli byłby
    > miedziany, to by miał taką rezystancję na metr...

    Czyli powinien mieć średnicę ~0.8mm? Konkretny kabelek.
    Chyba niełatwo go zarobić RJ-45 nieprawdaż?
    Większość ma niestety średnicę 0.5mm, bo taka pasuje do wtyczek.
    Grubszy nie wejdzie w dziurkę.
    Jakkolwiek by naginać rzeczywistość, dla tej średnicy pole powierzchni przekroju
    wychodzi inne.

    S = Pi razy r^2

    Jeśli:
    d = 0.5mm
    To:
    r = 0.25mm
    Stąd:
    r^2 = 0,0625mm^2

    Niech Pi będzie równe 4
    Powierzchnia koła o promieniu 0.25mm (czyli średnicy 0.5mm) wyniesie 0.25mm^2
    Pi jest zwykle nieco mniejsze niż 4, ale możesz oczywiście uważać inaczej.

    PoE to zasilanie napięciem stałym 48V. Wymaga przetwornicy w kamerze celem obniżenia
    napięcia. Koszty rosną.
    Marketoid nazwie PoE wszystko zasilane kablem eternetowym.
    Niezależnie, czy jest to PoE, czy wynalazek Ping Ciao Penga pchający wprost zasilanie
    5V.
    Na to warto zwrócić uwagę, bo zasilanie 5V nie ma marginesu na stabilizację, a
    rezystancja przewodu jest relatywnie wysoka.