  • 41. Data: 2014-06-01 06:12:33
    Temat: Re: kanaliza a przydomowa oczyszczalnia.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 31 maja 2014 09:15:18 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Jak jest odpowiedni spadek gruntu, to te oczyszczalnie w ogóle prądu nie
    potrzebują. I to też często decyduje o wybraniu tego rozwiązania, ale oczywiście nie
    z powodu oszczędności na prądzie, lecz z powodu zupełnej bezobsługowości- nic się w
    czasie nieobecności nie wyłączy, nie popsuje, można zapomnieć i zajrzeć za rok.

    W czasie nieobecnosci nie generuje sie sciekow wiec co mialoby sie zepsuc
    i o co ktos mialby sie martwic ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2014-06-01 08:25:33
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 czerwca 2014 06:12:33 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > W czasie nieobecnosci nie generuje sie sciekow wiec co mialoby sie zepsuc

    Nieobecne są osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie oczyszczalni, np. mieszkające
    daleko dzieci mieszkających w domu staruszków.

  • 43. Data: 2014-06-01 11:04:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 31 maja 2014 01:00:10 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Super te 200 złotych koresponduje z wszystkimi tematami gloryfikującymi taniość
    >mieszkania we własnym domu. Z 500 złotych na miesiąc kosztuje czynsz we
    >własnościowym sporym mieszkaniu. W tym jest ogrzewanie, fundusz remontowy, >podatki,
    woda ciepła i zimna z oddzielnych kranów, ścieki, śmieci i jeszcze z >kilka innych
    składników.. Przepraszam ale nie moglem się powstrzymać.

    http://www.youtube.com/watch?v=VsisXutQHbE

  • 44. Data: 2014-06-09 08:19:56
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Adam wrote:

    > W czasie nieobecnosci nie generuje sie sciekow wiec co mialoby sie
    > zepsuc
    > i o co ktos mialby sie martwic ? :-)
    > pozdr.

    brak ścieków to brak pożywki dla bakterii i zdychają, trzeba wykonać
    rozruch od początku

  • 45. Data: 2014-06-09 08:21:09
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    slavo65 wrote:

> [...]
    > zupełnej bezobsługowości- nic się w czasie nieobecności nie wyłączy,
    > nie popsuje, można zapomnieć i zajrzeć za rok.

    oczyszczalnia musi mieć napowietrzanie, jeśli nie ma, nie jest
    oczyszczalnią tylko jakimś odstojnikiem

  • 46. Data: 2014-06-09 12:36:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 08:19:56 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > brak �ciek�w to brak po�ywki dla bakterii i zdychaj�, trzeba wykona�
    > rozruch od pocz�tku

    Ten "rozruch" to wrzucenie do kibla saszetki z bakteriami wiec jakos szczegolnie
    uciazliwe to chyba nie jest :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2014-06-09 12:58:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.06.2014 12:36, Adam pisze:

    > Ten "rozruch" to wrzucenie do kibla saszetki z bakteriami wiec jakos szczegolnie
    > uciazliwe to chyba nie jest :-)

    Tylko trzeba o tym pamiętać. Plus chyba trochę to trwa, zanim proces na
    nowo ruszy?

  • 48. Data: 2014-06-09 13:01:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-29 17:42, JanT.KRK wrote:
    > [...]obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania jest aktem
    > prawa miejscowego bezwzględnie obowiązującego - wszelkie pozwolenia na
    > budowę (np.) są udzielane (tzn.: nie można odmówić wydania zgody na
    > budowę) tylko dlatego, że są zgodne z tym planem - nigdy nie można się
    > powoływać na inny przepis (nawet wyższy rangą).

    Czyli jeśli w MPZP mam nakaz oddalenia się o (minimum) 6m od granicy
    działki leśnej to Twoim zdaniem mogę olać rozporządzenie mówiące
    oddaleniu się o (minimum) 12 m od ściany lasu?

    Być może masz rację, ale coś mi się to wydaje dziwne.

    Piotrek

  • 49. Data: 2014-06-09 13:16:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-29 14:01, Kris wrote:
    > [...] tym bardziej że syf zostaje w obrębie działki.

    No właśnie. Jak to jest z tym rzeczonym syfem?

    Mając na uwadze nasze obecne zużycie wody / produkcję ścieków oraz
    przede wszystkim upierdliwość związaną z (częstym) opróżnianiem szamba
    zastanawiałem się nad oczyszczalnią biologiczną.

    Ale trochę mnie powstrzymuje potencjalna możliwość zanieczyszczenia
    gruntu (zwłaszcza w kontekście ujęcia wody ze studni głębinowej) i
    konieczność jego wymiany za jakiś czas.

    Dlatego zastanawiałem się na rozdzieleniem ścieków szarych i czarnych,
    odprowadzaniem czarnych do szamba, zaś szarych do oczyszczalni. Po
    oczyszczeniu byłyby wykorzystaniu do podlewania i/lub zrzucane do gruntu
    (warunki geologiczne pozwalają na to).

    *Abstrahując* od aspektów ekonomicznych, które mogę postawić na drugim
    albo i trzecim miejscu czy ma to sens?

    A może moje uprzedzenia dotyczące czarnych ścieków przepuszczanych przez
    oczyszczalnię biologiczną nie mają uzasadnienia?

    Piotrek

  • 50. Data: 2014-06-10 08:44:44
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Adam wrote:
> [...]
    >
    > Ten "rozruch" to wrzucenie do kibla saszetki z bakteriami wiec jakos
    > szczegolnie uciazliwe to chyba nie jest :-)

    żeby oczyszczalnia ruszyła pełną parą to tych bakteri musiałbyć
    wrzucić kilka wiader
    saszetka wystarczy żeby dokonać rozruchu który trwa kilka tygodni i
    powinno się zwiększyć napowietrzanie (bo padają bakterie tlenowe) żeby
    mogły się namnożyć
    myślisz że przeciętny użytkownik o tym wie?
    jeffrey