  • 1. Data: 2014-05-26 18:19:38
    Temat: tynkowanie ścian pom. gosp. na zewnątrz
    Od: quent <x...@x...com>

    Muszę jakoś wykończyć ściany pom. gosp. na zewnątrz. Teraz to gołe
    bloczki betonowe, murowane bez większej starannośc więc fuga jest
    gruba... nierówna... itp
    Docelowo (aby było tanio) chcę mieć na nich tynk mozaikowy ale zanim go
    położe muszę jakoś te ściany przygotować/wyrównać.

    Poradźcie proszę, w co się bezpieczniej pakować - w tynkowanie ręczne
    tych ścian aby je wyrównać czy może lepiej/łatwiej będzie nakleić cienki
    styropian a na to siatka i klej?

    Jedno i drugie robić będę pierwszy raz :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2014-05-26 19:51:01
    Temat: Re: tynkowanie ścian pom. gosp. na zewnątrz
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 18:19:38 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > styropian a na to siatka i klej?
    > Jedno i drugie robić będę pierwszy raz :-)

    Robilem i jedno i drugie - nie wiem ile m2 masz ale jak chcesz recznie
    tynkowac to przygotuj sie na naprawde wielki wysilek :) Przyklejenie
    styro + siatka + klej + tynk cienkowarstwowy to jak dla mnie 1/5 czasu i
    sily jakie musialbys poswiecic na otynkowanie grubszym tynkiem cementowym
    tego. To ciezka robota - tynkowalem tylko kilka niewielkich scianek w
    domu na poddaszu i wrzucanie tych dziesiatek kilogramow tynku kielnia to
    ciezka harowka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-05-27 08:29:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-05-26 19:51, Adam wrote:
> [...]
    > tego. To ciezka robota - tynkowalem tylko kilka niewielkich scianek w
    > domu na poddaszu i wrzucanie tych dziesiatek kilogramow tynku kielnia to

    A jak wygląda praktyka w kelejeniu cienkich płyt styro? Mam wrażenie, że
    4cm to minimum które jako tako trzyma się sztywno i przy klejeniu nie
    powinno być większych problemów.
    Chyba, żeby wziąć cieńszy ale taki na podłogę - sztywny.
    Wolałbym najcieńszy jaki może być.

    Dzięki za opinię.
    (sorry za priv)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2014-05-27 08:56:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 18:19:38 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Jedno i drugie robić będę pierwszy raz :-)
    Gotowa masa tynkarska w workach, mieszasz i tynkujesz.
    Odwrotnie jak Adam uważam że to łatwiej będzie jak kleić styro+siatka + klej.
    Nie trzeba kielnią rzucać można normalnie nakładać jak klej do siatki. Tynkowałem tak
    garaż u mamy i wyszło ok

  • 5. Data: 2014-05-27 12:17:17
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.05.2014 08:56, Kris pisze:
> [...]
    > Nie trzeba kielnią rzucać można normalnie nakładać jak klej do siatki. Tynkowałem

    również mi się wydaje że tynk tradycyjny będzie lepszym wyjściem. Ciężko
    będzie przykleić płytę tak aby wszystkie były w jednej płaszczyźnie,
    szczególnie że ma to być jak najcieńsze. Zresztą też przed przyklejeniem
    styro powinno się przygotować podłoże, między innymi wyrównać.

    Można dostać takie specjalne prowadnice do ściągania tynku, ustawić je
    tak jak należy, zarzucić to tynkiem(gotowa mieszanka z worka) i ściągnąć
    jaką deską/listwą - wyjdzie idealnie równo. To do jakiej konsystencji
    rozrobić tynk i jak go rzucać wyjdzie w praktyce przed skończeniem
    pierwszego worka.

  • 6. Data: 2014-05-27 12:29:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 08:29:37 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > A jak wygl�da praktyka w kelejeniu cienkich p�yt styro? Mam wra�enie, �e
    > 4cm to minimum kt�re jako tako trzyma si� sztywno i przy klejeniu nie
    > powinno by� wi�kszych problem�w.

    Kleilem 5cm i nie bylo zadnych problemow. Nie wiem jak ciensze - kleilem tez
    3cm podlogowe ale do rownej podlogi ;) Zalezy jakie masz nierownosci na tej
    scianie faktycznie.

    > Chyba, �eby wzi�� cie�szy ale taki na pod�og� - sztywny.
    > Wola�bym najcie�szy jaki mo�e by�.
    > Dzi�ki za opini�.

    Nim zastosujesz sie do rad kolegow o tynkowaniu recznym - kup worek 25kg,
    rozrob, wrzuc na sciane, zatrzyj i dopiero potem zdecyduj - ja scianke
    ~6m szeroka, 2,5m wysoka (czyli ~15m2) tynkowalem ~10-12h - musialem sobie
    rozlozyc na dwa dni bo reka nie wyrobila - zuzylem przy tym jak pamietam
    jakies 6-8 workow 25kg zwyklej zaprawy tynkarskiej, cementowej. Po dwoch
    dniach bylem wypruty z wszystkich sil :-) Styro coprawda robiloby sie
    dluzej (w sensie trzeba uwzglednic "przerwe technologiczna" na wyschniecie
    kleju na siatce nim zaczniesz dalej tynkowac) ale samej pracy znacznie mniej
    i znacznie lzejsza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-05-27 12:33:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 08:56:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nie trzeba kielnią rzucać można normalnie nakładać jak klej do siatki.

    To chyba zalezy od tynku - ja robilem najzwyklejsza gotowa mieszanka
    tynkarska - tynkiem cementowym i zapomnij o takim nakladaniu, co tak
    nalozyles to wszystko spadalo :) Trzeba bylo tradycyjnie "ciepac" ;)
    A potem strasznie kombinowac zeby wychwycic etap kiedy mozna bylo
    scianke zatrzec (paca styropianowa).

    Jak sie juz quent zdecydujesz na tynkowanie tradycyjne to zaopatrz sie w
    spryskiwacz i nie boj sie go uzywac przy zacieraniu. No i uzywaj listw
    tynkarskich. No nie powiem - te sciany co je tynkowalem wyszly rowne jak
    stol ale sil przy tym mozna stracic sporo :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-05-27 13:06:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-05-27 12:33, Adam wrote:

> [...]
    > tynkarskich. No nie powiem - te sciany co je tynkowalem wyszly rowne jak
    > stol ale sil przy tym mozna stracic sporo :-)

    Decyzję już podjąłem.
    Kupuję styro 2cm do podłóg aby był sztywniejszy i tak będę próbował.

    Dzięki wszystkim za opinie, pewnie kiedyś komuś się też przydadzą.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2014-05-27 14:05:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 13:06:16 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    Tylko klej klejem cementowym - rozrabialbym rzadziej zeby styro sie nie
    lamal przy dociskaniu :) Zadnych wynalazkow typu tytan eos - tj. klej
    na pianke - trzeba korygowac, podtrzymywac etc... Mi sie najlepiej kleilo
    zwyklym klejem cementowym do styro :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-05-27 14:15:25
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-05-27 14:05, Adam wrote:
> [...]
    > lamal przy dociskaniu :) Zadnych wynalazkow typu tytan eos - tj. klej
    > na pianke - trzeba korygowac, podtrzymywac etc... Mi sie najlepiej kleilo

    Tak dla pewności zapytam...
    Rozumiem, że zanim zacznę klecić na ten cementowy klej to ściany z
    bloczków betonowych powinienem zagruntować?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info